FEDAJKIN: No elektrickej Golf ohlášenej na 2028 je právě důkaz toho, že automobilky samy cílí na elektrifikaci mnohem dřív než bylo daný zákazem.
Jak už jsem psal, elektrický auto vnitřním prostorem ekvivalentní Golfu bude ID.2, která přijde ve 2025 (dost možná jako první smysluplný elektrický auto ve svý třídě, pokud Tesla nevytáhne z klobouku najednou hotovej Model 2, což se nejspíš nestane). Už existuje ID.3, která bude mít další generaci, rozšiřuje se elektrická nabídka směrem nahoru (ID.7 alias "elektrickej Passat") atd.
Elektrickej Golf v roce 2028, i kdyby ještě chvíli dojížděla výroba normálního, je naopak dost brzo a dost zlom – totální zlom, pokud by tím skončil spalovací Golf. Golf je naprostej základ produkce VW a přejít s ním na elektriku znamená, že tím okamžikem se VW stává primárně výrobcem elektromobilů a až sekundárně nějakejch zbývajících spalováků.
Jak už tu psal tuším
PEPAZZ: , e-fuels jsou na uklidnění petrolheadů a různejch Vondrů a podobně, že nám EU nesebere spalovací auta. Přechod na elektromobilitu bude probíhat úplně stejně, protože prostě elektromobily budou velmi brzo pro naprostou většinu řidičů výhodnější a pro automobilky výdělečnější.
Jo, možná to umožní třeba Stellanticu (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Lancia, Alfa Romeo atd.) udržet nějaký značky z velký části spalovací (tipuju třeba Peugeot nebo Opel) a následně se stát nerelevantním a zkrachovat, ale, upřímně, Stellantis už měl zkrachovat pětkrát ještě než se stal Stellantisem.