COMODOR_FALKON: On inventář funguje trochu jinak, když máš tisíce dealerství a výběr ze stovek možných kombinací model/výbava, než když máš čtyři modely, z toho dva a dva na stejný technice, a každej ve třech výbavách a asi pěti barvách (a možná dvou barvách interiéru).
Zvlášť to platí v USA, kde na rozdíl od Evropy není zvykem auta zadávat do výroby a čekat na ně. Většina zákazníků si tam pořád vybírá auta "na place".
Takže zatímco dealer Tesly jednak vůbec neexistuje nebo je "na oko" ve státech, který zakazujou prodej přímo automobilkou bez dealerů, a i kdyby existoval, tak mu stačí na place deset aut aby si každej vybral, dealer třeba Ramu potřebuje na place třeba 100 aut, aby měl pár kousků aspoň od každý běžný konfigurace pár kousků.
Když se podíváš na vyrobený a dodaný kusy, tak Tesla i přes poslední vlnu drastických slev furt vyrábí víc než prodává.
Spousta "tradičních automobilek" má naopak i přes zdražování šílený čekací doby. Cadillac má třeba na asi tři roky vyprodanej Celestiq, kterým ještě nikdo nejel a stojí jako asi tři Plaidy.
Jak to vypadá u tradičních automobilek tady si můžeš zkusit třeba u Škodovky. Běž tam, předstírej, že máš půl milionu na Fabii a zkus se zeptat, kdy bude. Pravděpodobně ti nabídnou první půlku '24. A podobně to bude se všema modelama a u spousty dalších značek.