• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Jinak koukam ze jak tu nekdo psal (nebo v jinym klubu, ted uz si nevybavim), ze VW ustupuje od dotykovych volantu, tak to bohuzel asi uplne pravda neni :(

    Volkswagen ID.7 chce být nejvychytanější elektromobil značky - CzechCrunch
    https://cc.cz/vlajkovy-vuz-volkswagenu-prijizdi-id-7-ma-byt-jeho-dosud-nejvychytanejsim-elektromobilem/

    To auto je proste pekny, ale musi to byt total hell to ovladat, protoze nemas sanci zmacknout ani jednu funkci, aniz bys nemusel strhavat oci z rizeni, fakt tohle nechapu kua..
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: chapu, jak to funguje v prumyslu, je mi to jasne, proto pisu "takhle naprimo"..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: nejake baterkove gigafactory uz sa zacinaju stavat aj v europe, ale so sucasnymi elektromobilmi je velka sanca, ze baterie pochadzaju z ciny
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: Vypadá hezky a ačkoliv s tím mám podobný problém jako DRAGON (byť ani ne tak kvůli imaginární podpoře režimu, jako spíš jejich zákonu o povinné kooperaci s vládou a tajnými), tak pokud by to v Evropě stálo řekněme do $15k, tak bych to risknul…
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ja zas odmitam takhle naprimo podporit cinskej rezim. Ja si consky elektro nekoupim ani kdyby to melo dvakrat vetsi potencial nez Taycan za polovicni prachy.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    PEPAZZ: Mně se to vůbec nelíbí :-D
    Je to dost ošklivý auto s dost bídnejma parametrama, jediný co je na něm hezký je tudíž ta cena?
    Jako pěkná je ta informace o DC fast charging - jestli to dobije 30kWh baterii za krásných 30minut na 80 procent, tak to není ani 50kW, to je opravdu fast :-D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BYD Destroyer 07 PHEV debuts in Shanghai with a 200 km battery range
    https://carnewschina.com/2023/04/18/byd-destroyer-07-phev-debuts-in-shanghai-with-a-200-km-range/

    nevim no PHEV s 200km dojezdem na baterku, najde si to svoje zakazníky za ty prachy?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Me se to líbí :) Jen zatím se zdá že Sodium ion baterka zatím neni v nabídce.

    BYD Seagull launched, starting at 11,400 USD
    https://carnewschina.com/2023/04/18/byd-seagull-launched-starting-at-11400-usd/
    The price is 78,800 – 95,800 RMB (11,400 – 13,900 USD) in China. BYD Seagull has started pre-sale.
    BYD Seagull is powered by a 55 kW (75 hp) motor with a top speed of 130 km/h. It has two different battery options: a 30 kWh BYD LFP battery for a 305 km CLTC range and a 38 kWh BYD LPF battery for a 405 km CLTC range. Both battery options are capable of DC fast charging, allowing the Seagull to recharge up to 80% in just 30 minutes.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---



    BYD Song L concept SUV unveiled as Tesla Model Y competitor
    https://carnewschina.com/2023/04/18/byd-song-l-concept-suv-unveiled-as-tesla-model-y-competitor/
    BYD Song L will be equipped with the new body control system, DiSus-A, which controls air suspensions. The car will be four-wheel drive, but we will have to wait for details. The market release is expected in the second half of the year.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Zeekr will enter most Western European countries by 2026, without dealers
    https://carnewschina.com/2023/04/18/zeekr-will-enter-most-western-european-countries-by-2026-without-dealers/
    Spiros Fotinos, Zeekr’s Vice President responsible for European operations, announced that the company will establish a presence in most of Western Europe by 2026 and aims to become a leading brand in the electric vehicles market in 2030.
    European strategy: Excellent products, one-stop service, and direct sales models. The last means that Zeekr will own all its sales and delivery centers, avoiding third-party dealers. It’s the same strategy they use in China. A similar approach is used, for example, by Nio, while BYD uses the traditional dealers model in Europe.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    uz tu byla Eliica? :) slusny cisla :) The Eliica (Electric Lithium-Ion Car)
    2005, 370 km/h, 0 to 100km/h of 4.1sec

    Eliica - Super Electric Car - Part 4 of 6
    https://www.youtube.com/watch?v=_vnfY3BODVQ
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Odemčeno:
    Nájezd čínských elektromobilů do Německa. Prodeje rostou o stovky procent, BYD ofenzivu teprve chystá | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67193490-167169-e84092fbd6951ba

    Zdroj:
    [VDFLAT @ Za Paywallem? 🔐🗝️ Odemčeno. 🔑🔓]
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    HERR_FLICK:
    DRAGON:
    hnědou barvou jsou označeny auta, které měnily baterku... žádné takové tam nejsou, dragone
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: a toto su udaje pre S/X s NCA, taky model 3 s LFP bude mat tu zivotnost podla mna este lepsiu
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    HERR_FLICK: to je hodne dobra informace, hned se mi dostava Tesla do uzsiho vyberu kandidatu na nove auto
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DRAGON: baterie po 10x vyšším nájezdu a třeba 8 letech, standardně na 90% původní kapacity

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JYRKA: ok, to sem netusil, diky, to je skvely :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DRAGON: Kdyz to ma najeto 20k, tak proc resis vymenu baterek?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DRAGON: Stojej 250. A zaruka na ne je 8 let
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DRAGON: po 2,5 roku pouzivani?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JYRKA: jj, tohle si presne chces koupit. A pak resit nakup novejch akumulatoru za 600 :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A mírně ojetá Tesla 3 z německa za 740 s DPH

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak tady je ten přehled cen:
    Model 3: 1 099 990 Kč --> 1 028 990 Kč (minus 71 tisíc, neboli 6,5 %)
    Model 3 Long Range: 1 299 990 Kč --> 1 228 990 Kč (minus 71 tisíc, 5,5 %)
    Model 3 Performance: 1 459 990 Kč --> 1 317 990 Kč (minus 142 tisíc, 10 %)

    Model Y a Y Long Range: ceny zůstávají beze změn
    Model Y Performance: 1 549 990 Kč --> 1 445 990 Kč (minus 104 tisíc, 7 %)

    Model S: 2 877 900 Kč --> 2 641 900 Kč (minus 236 tisíc, 8 %)
    Model S Plaid: 3 465 900 Kč --> 3 229 900 Kč (minus 236 tisíc, 7 %)

    Model X: 3 080 900 Kč --> 2 641 900 Kč (minus 236 tisíc, 8 %)
    Model X Plaid: 3 551 900 Kč --> 3 315 900 Kč (minus 236 tisíc, 7 %)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON:

    1) Tak samozřejmě člověk, jehož osobní zkušenost s kupováním aut se omezuje na starý Suzuki Swift (teda možná, nevím, jestli jsi ho nedostal) asi nebude úplně chápat, co od auta chtějí lidi, kteří za něj jsou reálně ochotný zaplatit miliony.

    2) Akorátže vůbec.

    Q4/22:
    production: 439 701
    sales: 405 278

    Q1/23
    production: 440 808
    sales: 422 875

    A to v Q1 bylo to brutální zlevnění, který očividně nestačilo.

    Což potrvrzuje moji předpověď, že Tesla za dosavadních cen nemá šanci překročit cca 2 miliony. Pokud se přestane pokoušet mít ceny prémiový značky a stane se levnou alternativou, tak to může být jinak.

    Ale tam je otázka, jestli umí ty auta vyrábět tak levně, aby se to vyplácelo.

    A druhá otázka, nakolik jsou ty vyšší marže levnější výrobou a vertikální integrací, a nakolik jsou absencí prodejní a servisní sítě nebo marketingu. Protože tyhle věci časem BUDOU potřeba.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH:
    1) O to idiotštěji působí snaha mít milion modelů, které se od sebe liší jen barvou klik a čudlíků…

    2) Tesla zlevňuje pouze v reakci na podmínky dotací a omezeně konkurence a vyrábět reálně stále nestíhá. Inventory má hlavně v rozsahu transportu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Prodá se všechno, akorát to trvá a tak mají tradiční automobilky větší skladový zásoby.

    Čekat na auto rok samozřejmě není ideální, ale lidi na něj obvykle nečekají bez auta, typicky vracíš předchozí auto protiúčtem ve chvíli, kdy ti to nový přijde.

    A jestli je to plýtvání – ano, kdyby všichni jezdili stejným autem a mohli si vybrat jakoukoliv barvu, pokud by to byla černá, tak by to bylo efektivnější.

    Ale lidi obvykle nechtějí, aby nejdražší movitá věc, kterou vlastní, byla uniformní a stejná jako všechny ostatní, chtějí mít něco, co chtějí oni. A proto si kupujou auta od automobilek, který jim to umožní.

    A čím dražší auto, tím víc na tom trvají. Zákazníkovi Toyoty Corolla, kterej chce nudnej spotřebič na přepravu z A do B, nevadí, že jeho Corolla je stejná jako všechny ostatní. Kupec Octavie RS nebo Enyaqu už si obvykle chce nakonfigurovat věci podle sebe, u BMW nebo Audi si spousta lidí připlatí za různý individualizace jako barvy na zakázku, speciální čalounění a podobně.

    Pro vás nerdy – ano, je naprosto běžný, že lidi utratí desítky tisíc a u prémiových značek i 100+ tisíc za lak, a není výjimkou, že u dražších aut utratí ne desítky, ale stovky tisíc za příplatkový čalounění nebo audio. Teď jsem třeba hledal cca desetiletý Audi A6 allroad a podle mého odhadu má tak čtvrtina až třetina z nich příplatkový audio Bowers & Wilkins, který původně stálo zhruba jako základní Fabia.

    Tesla dokáže dobře oslovit svoji specifickou cílovku, což jsou nerdi, který vlastně nemají rádi auta, berou to jako další iPhone (který jsou taky všechny stejný až na barvu) a uniformnost jim zas tolik nevadí.

    Ale to zejména u prémiovejch značek, kam se Tesla původně snažila patřit cenama, nefunguje.

    Proto taky Tesla míří k tomu, že Model 3 musí být konkurencí Octavie a ne trojkovýho BMW.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a nie je to trochu plytvanie u tych tradicnych automobiliek, ked vyrobia kopu roznych variant z ktorych sa potom urcite percento nepreda? taky tento konzum ze vsetko hned mi pride trochu zastaraly vzhladom na stav planety a jej zdrojov :) mne sa kopukrat stalo, ze som nieco objednal a potom som na to cakal tak dlho, ze som aj zabudol, ze mi to ma vlastne dojst, cakat pol roka na auto, ked sa clovek denne musi starat o 2 decka to prejde lusknutim prstov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: On inventář funguje trochu jinak, když máš tisíce dealerství a výběr ze stovek možných kombinací model/výbava, než když máš čtyři modely, z toho dva a dva na stejný technice, a každej ve třech výbavách a asi pěti barvách (a možná dvou barvách interiéru).

    Zvlášť to platí v USA, kde na rozdíl od Evropy není zvykem auta zadávat do výroby a čekat na ně. Většina zákazníků si tam pořád vybírá auta "na place".

    Takže zatímco dealer Tesly jednak vůbec neexistuje nebo je "na oko" ve státech, který zakazujou prodej přímo automobilkou bez dealerů, a i kdyby existoval, tak mu stačí na place deset aut aby si každej vybral, dealer třeba Ramu potřebuje na place třeba 100 aut, aby měl pár kousků aspoň od každý běžný konfigurace pár kousků.

    Když se podíváš na vyrobený a dodaný kusy, tak Tesla i přes poslední vlnu drastických slev furt vyrábí víc než prodává.

    Spousta "tradičních automobilek" má naopak i přes zdražování šílený čekací doby. Cadillac má třeba na asi tři roky vyprodanej Celestiq, kterým ještě nikdo nejel a stojí jako asi tři Plaidy.

    Jak to vypadá u tradičních automobilek tady si můžeš zkusit třeba u Škodovky. Běž tam, předstírej, že máš půl milionu na Fabii a zkus se zeptat, kdy bude. Pravděpodobně ti nabídnou první půlku '24. A podobně to bude se všema modelama a u spousty dalších značek.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    COMODOR_FALKON: 3 .. 2 .. 1 .. sleva
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Takové to, když vyrábíš miliony aut, abys dokázal, že jsi "velká tradiční automobilka", ale pak je vlastně nemáš komu prodat…

    https://www.coxautoinc.com/wp-content/uploads/2023/03/February-2023-new-inventory-chart.jpeg

    (* Tesla má 16 dní, tj. být na grafu, je první)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam