• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A komfort odpružení právě není na prémiovosti značky závislej skoro vůbec, můžeš mít superluxusní Mercedes od AMG, co bude drncat a Škodovku, která bude plavná.

    Třeba zrovna současnej nebo minulej Superb, pokud je správně nakonfigurovanej (tedy ideálně benzín, neb diesely jsou těžký a kurví vyvážení, a hlavně adaptivní podvozek DCC) je podvozkově pohodlnej extrémně.

    Naopak třeba Audi S8 je otravně drncavý i v komfortním režimu. Základní Mercedesy měly vždycky tendenci být laděný spíš komfortně, ale není to úplný pravidlo a ve výsledku může být větší rozdíl v tom, jestli zvolíš sportovnější nebo komfortnější podvozek a hlavně jaký si objednáš kola. Dneska si každej, zejména na prémiový značky, objednává kokotský nízkoprofily a pak to drncá. Tenhle tenhle tejden jezdím Bentleyem Continental GT Azure a drncá teda víc než Superb na základních kolech. Protože má 22".

    Co skutečně má přímou závislost na "prémiovost" je to odhlučnění, to bývá u prémiovek lepší. Ale u elektrik na tom záleží o dost míň než u dieselu.

    Jinak v porovnání s C5 na Hydractivu není dneska komfortní víceméně nic.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Spis to jsou skladovky, co tam proste parkujou. Je tam i showroom/prodejna.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nehodnotim prémiovost, ale komfort.
    Komfort je pro mě odpružení a utlumení hluku interiéru.

    Buď značka ladí auto do komfortu nebo do sportu. Obé umělo jen pár exotů, kteří už se bohužel nevyrábí.
    Komfort lze zajistit jen plynovým pružením s adaptivní tuhostí, ať už dusíkem (Citroën) nebo vzduchem (Mercedes, Audi). (Systém Tesly neznám, takže nehodnotim)
    Adaptivní tlumiče není plynové pružení a komfortem je to nebe a dudy. Nikdo ještě nenasimuloval plyn kusem železa.

    Plně adaptivní má z Merglů jen S, ale Éčko má aspoň cosi na půl cesty.
    Jasně, je to za příplatek, ale předpokládám, že i pružiny ladí komfortněji než ostatní. Stejně jako Citroën, když nabízel pružiny i Hydractive na C5, dokud se nevykastroval a nevyřadil se dobrovolně z automobilového genofondu.

    Elektrickou Škodovkou jsem ještě nejel, ale fosily včetně Superbů mi komfortní nepřijdou (V porovnání s C5)…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: akoze tie nove auta tam boli na servis alebo ako to myslis?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Já se právě díval na web a všechny skladovky kromě Y zmizely...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Dneska jsem byl v servisu Tesly a maj tam vsude kolem tolik novejch aut (hlavne model Y). Uz verim, ze to nestihaji prodavat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KY_109: No tak furt bude A6 e-tron, to bude přesnej ekvivalent éčka. Akorát počítej, že ve slušný výbavě bude stát tak dvě mega.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Mercedes je "prémiová značka", ale to nutně nemusí znamenat větší reálnej komfort. Plus teda Enyaq a nový éčko se cenově překrývají, ona Škoda už dávno není "budget brand", ale spíš se začíná taky cpát do prémiovýho segmentu.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KY_109: za 3 roky budeš mít na výběr bych řekl z docela dost modelů a klidne kolem 30k
    BASIK
    BASIK --- ---
    KY_109: MG5 z Nemecka? Cena cca 33k eur. V UK jsou s tim, co jsem tak videl, spokojeny a je to proste jednoduchej kombil, akorat elektrickej.
    MINER
    MINER --- ---
    KY_109: Mohli bychom začít vyrábět add-on tlačítka do aut:) Díra na trhu jaxwiň!:)
    KY_109
    KY_109 --- ---
    MINER: Jeste sem se tim Enyaqem/ID3/ID4 nesvezl, mozna si to rychle rozmyslim :) :) :)
    No ale ted vazne, beru to podle uzitnych parametru - Ecko sem kupoval, pacz sme chteli velky kombi, 4x4, rozumnou spotrebu a dynamiku (coz mi u ty E250 prijde OK), pohodle vozeni. Nemam to jako statusovy auto, proste fajn rodine kombi. A kupoval sem ho jety, 5 let stary za necelejch 30k, s 80k najetech.

    Ted uvazuju o elektro a ono tam proste takove neni, EQE neni kombi a az bude, tak bude novy tak za 120k (coz stalo novy i to Ecko). Tudiz, pro me dostupne EQE combi bude teoreticky rekneme za 2 roky (pokud by ho do 2 let MB vyrobil) + za 3-5 let (aby padla cena), tazke 5-7 let od nyni. Proto byla uvaha ted eventuelne nahradit nejblizsim velkym autem (Enyaq). Nicmene, viz posledni uvaha na to asi prdim, necham Ecko na dlouhy dalnice a vemu neco malyho kolem domu. A za par let se uvidi, to uz bude asi vyber jako krava - snad i s tlacitky :D
    MINER
    MINER --- ---
    KY_109: Zajímavý, že přemýšlíš o náhradě Mercedes za Škodu. Já měl vždy MB za komfortnější auto, a jeden z důvodů, proč ho lidi kupujou. Jasně, že pravej komfort to začíná až u S, ale É jsem čekal, že je na tom taky líp než Škoda…
    KY_109
    KY_109 --- ---
    BOBASH: ID7 sem zahlidnul ale jak pises, combi je v planu az po liftbacku, prodej tusim zacne v USA atd. Ty financni duvody vyrobcu chapu no, museli zacit v drahym segmentu, kde to tolik neboli zdrazit a marze je furt rozumna, proste si misto Bowers&Wilkins audia v nafte koupis elektro.

    KUTAS: Ja to tak taky asi vidim, chvili sem myslel nahradit Ecko tim Enyaqem, ale je furt mensi, je to SUV (mel sem GLK, uz nechci) a plus ty dojezdy bych rad videl malicko dal. Jsou uz velmi v pohode, ale spis abych mohl stavet kdyz chteji deti a ne kdyz musi auto (a hlavne ne kvuli obojimu na stridacku :D). Obcas jezdime navstevovat rodice v Praze (~700km) nebo Piestanech (~1000km). Tak si na to asi necham to Ecko zatim.

    Nicmene ted hledame k pronajmu byt a nase podminka je garazove stani s wallboxem, takze pak asi vezmu neco mensiho na 90% cest tady v okoli a Ecko bude stat cekat na vetsi vylet. Asi neco levnejsiho max 30-40k, nejpis v ty cene lehce jety. Nejvic mi tam prave svitej ty ID3/ID4 v tyhle cenovy a nizkejch najezdech. EV6/Ioniq 6 jsou porad spis tak za 50k :-/
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    KY_109: já pořád počítám ještě cca 5 let (to bude mít asi tak 8 let stáří) s velkým nafťákem... na cesty do Chorvatska, ale zároveň koukám po EV v následujících 3 letech, což bych chtěl spojit s pořízením fotovoiltaiky. A bylo by to auto nejen na Prahu, ale i s ním ženská dojede do Ovy k rodičům a uveze nějaký ty krámy. Takže mě všechny tyhle zprávy naplňují nadějí, že za 3 roky tady bude velmi solidní nabídka podobných aut a nebudou to masakry za mega+.

    Docela se mi líbí 7 místná varianta (mám 3 děti), ale to bude šíleně drahý a zatím mám prioritu v novém baráku s fotovoiltaikou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Do roku 2035 budou elektromobily tvořit polovinu prodeje aut, odhaduje studie - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/do-roku-2035-budou-elektromobily-tvorit-polovinu-prodeje-aut/

    Spis do roku 2028. Letos to bude 20-21%
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: S vodřenejma ušima asi jo. Při 110 se asi dostaneš pod 20, na tom nedálničním zbytku pojedeš 90 nebo míň, když pojedeš na spotřebu, tak to nějak dáš.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JIMIQ: Mi to při 110km/h žere v podstatě tolik, kolik udává WLTP
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    110km/h na dalnici. Dalnice je kolem 200km z te trasy
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: dojelo by to PCe -Bratislava (tusim 270km) pri 110km na dalnici? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam