• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KY_109: A6 e-tron, což je přímej ekvivalent éčka, bude ještě letos, s dojezdem 700 km a v kombíku. VW ID.7 letos jako liftback, kombík možná až napřesrok.

    Škodovka holt první dělá na SUV, kterejch prodá nejvíc s největší marží. Navíc bych tipnul, že udělat "kombíkovou Octavii" o vnějším rozměru Octavie (a tedy vnitřním rozměru Superba) za cenu někde mezi Octavií a Superbem, což bude jejich cíl, bude chtít ještě trochu posunout technologie a teď by to prostě bylo drahý.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KY_109: Když si počkáš, nebudeš muset vozit kočárek a odrážedlo :)
    KY_109
    KY_109 --- ---
    KUTAS: ach jo, Combi zase posledni :( Vsichni delaj bud kokotsky SUV, piko auta anebo kdyz je stesti sedany. Dejte mi nahradu za rodinne MB Ecko S212!
    Enyaq kufrem nejbliz, ale porad o 20% min, EQE je sedan a kufr jeste horsi. Kam mam dat kocarek, 4 kufry, odrazedlo a dalsi kramy? :) Nakonec aby si clovek prikoupil neco malyho typu ID3/ID4 na skakani kolem domu a na vylety/dovoleny si furt drzel nafticku! Ne kvuli nafticce, ale absenci elektro ekvivalentu...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Ještě v tý prezentaci byla zmínka o entry levelu Enyaqu za €40k.

    To by znamenalo, že v roce 2026 budou základní modely elektrických Škodovek stát jako jejich benzínové ekvivalenty (nebo lépe vybavené verze těch benzínů). Ta "elektrická Octavia" by musela stát třeba 35k eur, Elroq bych hádal na 30. Samozřejmě všech třeba +5k za větší baterku.

    Tohle je docela zásadní krok, v podstatě by tak každá Škodovka větší než Fabia měla za tři roky svůj elektrickej ekvivalent za přibližně stejný peníze.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KUTAS: bezva! Na elroq a 25k model jsem hodne zvedavej
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Klaus Zellmer (CEO ŠKODA Auto)

    With 6 new #EVs and an extensive update of our #ICE models, we are catering existing and new customers‘ needs around the globe. We are providing the best of both worlds during the transition towards #emobility. Let me summarise the most important things:

    🔋By offering 6 all-electric vehicles, we will provide the right car for every need: small, compact, combi and large EVs
    🔋In 2024, we will introduce our #Elroq - our all-electric compact SUV
    🔋In 2025, the #Enyaq iV family will receive a comprehensive update and adopt our new Modern Solid design language
    🔋In the same year, our small EV with a price tag of around 25,000 euros will be introduced - an important part of our product line-up
    🔋2026 will be the year for spacious EV fans: We will introduce an electric seven-seater for families
    🔋And last but not least: An all-electric #Combi model will take our strengths of this popular and successful Škoda body style into the electric age

    Efficient ICE engines and plug-in hybrid powertrains remain a mainstay during the transformation phase. Already this year, we'll combine the best of both worlds.

    🚙 The new generations of our flagship #Superb and top-of-the-line #Kodiaq SUV will include a plug-in hybrid version. And our Superb will be available as liftback AND combi.
    🚙 Upgrades of best-selling #Octavia, #Kamiq and #Scala underline our focus on affordable mobility for a wide range of customers.

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: tak na tebe uz tady reagovat nebudu, ztrata casu :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: no ale aj ked do neho sadnem tak na to nepridem, lebo to nebudem pouzivat, to ze sa pouziva nieco hur, ked to nepouzivam je mi dost jedno, stejne jako mam na kompu hexeditor xvi32 stale iba niekde zakopany v 4 podslozkach miesto toho, aby som si to dal ako ikonku na plochu, lebo to potrebujem pouzit mozno raz za rok :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dívám se teď na tu teslu 3 a sice slevnili z 1,099 na 1,028, ale zdá se mi, že zdražili tažné (teď stojí 33k) a barvu (červená teď stojí 54k).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    něco mi říká, že by měl dzodzo ACTUALLY sednout do nějakýho moderního buttonless auta, protože jinak by fakt neměl tak nelogický argumenty, tvl...
    MINER
    MINER --- ---
    Doplnil bych bezpečnost.

    Ne všechny, ale u pár tlačítek má jejich absence negativní dopad na bezpečnost.

    Mám v autě automatický všechno kromě dálkovek (bohužel), ale stejně je pár čudlů potřeba na povel.

    Odmlžení oken - v hraniční teplotě se okna zamlží během desítek vteřin.
    Vnitřní cirkulace je taky potřeba podle aktuálních podmínek (používám, i když mám detektor CO2)
    Asistent jízdních pruhů – na dálnici super bezpečnostní backup, na okreskách opruz. Zapomínám to zapnout zpět i když mám čudl. V menu sci-fi.
    Osobně myslim i fukejře, protože, pokud to je někde v podmenu, zapneš to později. A tepelný komfort ovlivňuje pozornost řidiče.

    I když to možná jde zapnout tam, kde maj BMW blinkry, tak prostej fakt, že to řidič musí hledat, místo aby to měl na dotek, znamená, že se nevěnuje řízení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, to bysme taky mohli počítat s člověkem, kterej je otužilej a neřešit, jestli má auto topení.

    Ona pointa je v tom, že všechny ty věci na tom dotykáči JDOU udělat, ale jdou udělat HŮŘ.

    Tobě to možná nepřijde důležitý, protože sis nový auto nikdy nekoupil, ale lidem, kteří utratí statisíce až miliony za auto, obvykle přijde docela blbý, když něco, co v minulým autě šlo úplně jednoduše, bez přemýšlení a bez hledání, třeba vypnout vyhřívání sedaček (většina lidí ho po chvíli vypíná, neb je pálí prdel) je najednou schovaný ve třetím podmenu infotainmentu.

    Zároveň už se tak nějak obecně přišlo na to, že jediná výhoda čistě dotykových systémů je, že to vypadá víc jako iPhone, což se ale dá řešit najmutím designéra, a pak ta hlavní, což je to, že to míň stojí. Což zákazník akceptuje možná u Dacie (u Tesly zase chce aby to vypadalo jako iPhone).

    Zákazník, kterej kupuje auto za mega, očekává, že mu to auto bude fungovat líp než to předtím, a pokud to předím mělo jednoduchej způsob, jak něco udělat, tak ho chce zase jednoduchej.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nastaveni teploty, zapnuti vyhrevu sedacek ani prepinani navigace nedelam bezne, tak by som toto nedokazal porovnat, vy tam v tych testoch naozaj nepocitate s ridicom, ktory sadne do auta a iba soferuje? uz som pisal niekolkokrat ze za jazdy maximalne tak nastavujem hlasitost hudby, na ostatne tlacitka saham ked stojim alebo este pred jazdou

    to je jedno ci budem v modernom aute, proste za jazdy nebudem akurat patlat na display, tak ako teraz nesaham na tlacitka
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: No právě:)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: zatím to ještě není vůbec číňan... Oni to sice koupili, ale co mi říkal člověk, který do británie jezdí pro díly na veterány 2x měsíčně, tak zatím komplet management i výroba jede v briitánii, podle britských norem a zvyků, řízené přímo brity, takže fajnová auta, která mají asi smysl a i on o nich uvažuje.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ELIJEN: ano ten title je mimo každopádně cenove je polestar o dost dražší jak tesla m3 o neco mene dražší nez model Y
    MINER
    MINER --- ---
    … pokud se to teda srovnává s ID3. Nevim o tom nic, jen mě někdo upozornil, že už se v EU prodává levnej Číňan. (Ne, že bych to chtěl)
    MINER
    MINER --- ---
    Ví někdo něco o MG4 s 51kWh za €29k v Německu?
    Nechme zatím stranou že je to (zatím) nedoladěný Číňan, ale je to první Číňan, který se už teď prodává v EU za cenu hluboko pod konkurencí…
    MG4 Electric entdecken
    https://www.mgmotor.eu/de-AT/model/mg4
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Který neřeší zdaleka všechno.

    Zkus si někdy vyzkoušet pár moderních aut, ideálně s nima jezdi dýl než půl hodiny, a srovnej si, jak snadný je udělat nějaký věci, co děláš běžně – od nastavení teploty nebo zapnutí výhřevu sedaček po přepínání mezi zobrazením navigace a audia.

    Pak se o tom můžeme bavit, teorie někoho, kdo moderní auta viděl jen na obrázku, mě fakt nezajímají.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam