• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Mercedes je "prémiová značka", ale to nutně nemusí znamenat větší reálnej komfort. Plus teda Enyaq a nový éčko se cenově překrývají, ona Škoda už dávno není "budget brand", ale spíš se začíná taky cpát do prémiovýho segmentu.
    KY_109
    KY_109 --- ---
    MINER: Jeste sem se tim Enyaqem/ID3/ID4 nesvezl, mozna si to rychle rozmyslim :) :) :)
    No ale ted vazne, beru to podle uzitnych parametru - Ecko sem kupoval, pacz sme chteli velky kombi, 4x4, rozumnou spotrebu a dynamiku (coz mi u ty E250 prijde OK), pohodle vozeni. Nemam to jako statusovy auto, proste fajn rodine kombi. A kupoval sem ho jety, 5 let stary za necelejch 30k, s 80k najetech.

    Ted uvazuju o elektro a ono tam proste takove neni, EQE neni kombi a az bude, tak bude novy tak za 120k (coz stalo novy i to Ecko). Tudiz, pro me dostupne EQE combi bude teoreticky rekneme za 2 roky (pokud by ho do 2 let MB vyrobil) + za 3-5 let (aby padla cena), tazke 5-7 let od nyni. Proto byla uvaha ted eventuelne nahradit nejblizsim velkym autem (Enyaq). Nicmene, viz posledni uvaha na to asi prdim, necham Ecko na dlouhy dalnice a vemu neco malyho kolem domu. A za par let se uvidi, to uz bude asi vyber jako krava - snad i s tlacitky :D
    MINER
    MINER --- ---
    KY_109: Zajímavý, že přemýšlíš o náhradě Mercedes za Škodu. Já měl vždy MB za komfortnější auto, a jeden z důvodů, proč ho lidi kupujou. Jasně, že pravej komfort to začíná až u S, ale É jsem čekal, že je na tom taky líp než Škoda…
    KY_109
    KY_109 --- ---
    BOBASH: ID7 sem zahlidnul ale jak pises, combi je v planu az po liftbacku, prodej tusim zacne v USA atd. Ty financni duvody vyrobcu chapu no, museli zacit v drahym segmentu, kde to tolik neboli zdrazit a marze je furt rozumna, proste si misto Bowers&Wilkins audia v nafte koupis elektro.

    KUTAS: Ja to tak taky asi vidim, chvili sem myslel nahradit Ecko tim Enyaqem, ale je furt mensi, je to SUV (mel sem GLK, uz nechci) a plus ty dojezdy bych rad videl malicko dal. Jsou uz velmi v pohode, ale spis abych mohl stavet kdyz chteji deti a ne kdyz musi auto (a hlavne ne kvuli obojimu na stridacku :D). Obcas jezdime navstevovat rodice v Praze (~700km) nebo Piestanech (~1000km). Tak si na to asi necham to Ecko zatim.

    Nicmene ted hledame k pronajmu byt a nase podminka je garazove stani s wallboxem, takze pak asi vezmu neco mensiho na 90% cest tady v okoli a Ecko bude stat cekat na vetsi vylet. Asi neco levnejsiho max 30-40k, nejpis v ty cene lehce jety. Nejvic mi tam prave svitej ty ID3/ID4 v tyhle cenovy a nizkejch najezdech. EV6/Ioniq 6 jsou porad spis tak za 50k :-/
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    KY_109: já pořád počítám ještě cca 5 let (to bude mít asi tak 8 let stáří) s velkým nafťákem... na cesty do Chorvatska, ale zároveň koukám po EV v následujících 3 letech, což bych chtěl spojit s pořízením fotovoiltaiky. A bylo by to auto nejen na Prahu, ale i s ním ženská dojede do Ovy k rodičům a uveze nějaký ty krámy. Takže mě všechny tyhle zprávy naplňují nadějí, že za 3 roky tady bude velmi solidní nabídka podobných aut a nebudou to masakry za mega+.

    Docela se mi líbí 7 místná varianta (mám 3 děti), ale to bude šíleně drahý a zatím mám prioritu v novém baráku s fotovoiltaikou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Do roku 2035 budou elektromobily tvořit polovinu prodeje aut, odhaduje studie - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/do-roku-2035-budou-elektromobily-tvorit-polovinu-prodeje-aut/

    Spis do roku 2028. Letos to bude 20-21%
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: S vodřenejma ušima asi jo. Při 110 se asi dostaneš pod 20, na tom nedálničním zbytku pojedeš 90 nebo míň, když pojedeš na spotřebu, tak to nějak dáš.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JIMIQ: Mi to při 110km/h žere v podstatě tolik, kolik udává WLTP
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    110km/h na dalnici. Dalnice je kolem 200km z te trasy
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: dojelo by to PCe -Bratislava (tusim 270km) pri 110km na dalnici? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KY_109: A6 e-tron, což je přímej ekvivalent éčka, bude ještě letos, s dojezdem 700 km a v kombíku. VW ID.7 letos jako liftback, kombík možná až napřesrok.

    Škodovka holt první dělá na SUV, kterejch prodá nejvíc s největší marží. Navíc bych tipnul, že udělat "kombíkovou Octavii" o vnějším rozměru Octavie (a tedy vnitřním rozměru Superba) za cenu někde mezi Octavií a Superbem, což bude jejich cíl, bude chtít ještě trochu posunout technologie a teď by to prostě bylo drahý.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KY_109: Když si počkáš, nebudeš muset vozit kočárek a odrážedlo :)
    KY_109
    KY_109 --- ---
    KUTAS: ach jo, Combi zase posledni :( Vsichni delaj bud kokotsky SUV, piko auta anebo kdyz je stesti sedany. Dejte mi nahradu za rodinne MB Ecko S212!
    Enyaq kufrem nejbliz, ale porad o 20% min, EQE je sedan a kufr jeste horsi. Kam mam dat kocarek, 4 kufry, odrazedlo a dalsi kramy? :) Nakonec aby si clovek prikoupil neco malyho typu ID3/ID4 na skakani kolem domu a na vylety/dovoleny si furt drzel nafticku! Ne kvuli nafticce, ale absenci elektro ekvivalentu...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Ještě v tý prezentaci byla zmínka o entry levelu Enyaqu za €40k.

    To by znamenalo, že v roce 2026 budou základní modely elektrických Škodovek stát jako jejich benzínové ekvivalenty (nebo lépe vybavené verze těch benzínů). Ta "elektrická Octavia" by musela stát třeba 35k eur, Elroq bych hádal na 30. Samozřejmě všech třeba +5k za větší baterku.

    Tohle je docela zásadní krok, v podstatě by tak každá Škodovka větší než Fabia měla za tři roky svůj elektrickej ekvivalent za přibližně stejný peníze.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KUTAS: bezva! Na elroq a 25k model jsem hodne zvedavej
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Klaus Zellmer (CEO ŠKODA Auto)

    With 6 new #EVs and an extensive update of our #ICE models, we are catering existing and new customers‘ needs around the globe. We are providing the best of both worlds during the transition towards #emobility. Let me summarise the most important things:

    🔋By offering 6 all-electric vehicles, we will provide the right car for every need: small, compact, combi and large EVs
    🔋In 2024, we will introduce our #Elroq - our all-electric compact SUV
    🔋In 2025, the #Enyaq iV family will receive a comprehensive update and adopt our new Modern Solid design language
    🔋In the same year, our small EV with a price tag of around 25,000 euros will be introduced - an important part of our product line-up
    🔋2026 will be the year for spacious EV fans: We will introduce an electric seven-seater for families
    🔋And last but not least: An all-electric #Combi model will take our strengths of this popular and successful Škoda body style into the electric age

    Efficient ICE engines and plug-in hybrid powertrains remain a mainstay during the transformation phase. Already this year, we'll combine the best of both worlds.

    🚙 The new generations of our flagship #Superb and top-of-the-line #Kodiaq SUV will include a plug-in hybrid version. And our Superb will be available as liftback AND combi.
    🚙 Upgrades of best-selling #Octavia, #Kamiq and #Scala underline our focus on affordable mobility for a wide range of customers.

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: tak na tebe uz tady reagovat nebudu, ztrata casu :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: no ale aj ked do neho sadnem tak na to nepridem, lebo to nebudem pouzivat, to ze sa pouziva nieco hur, ked to nepouzivam je mi dost jedno, stejne jako mam na kompu hexeditor xvi32 stale iba niekde zakopany v 4 podslozkach miesto toho, aby som si to dal ako ikonku na plochu, lebo to potrebujem pouzit mozno raz za rok :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dívám se teď na tu teslu 3 a sice slevnili z 1,099 na 1,028, ale zdá se mi, že zdražili tažné (teď stojí 33k) a barvu (červená teď stojí 54k).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    něco mi říká, že by měl dzodzo ACTUALLY sednout do nějakýho moderního buttonless auta, protože jinak by fakt neměl tak nelogický argumenty, tvl...
    MINER
    MINER --- ---
    Doplnil bych bezpečnost.

    Ne všechny, ale u pár tlačítek má jejich absence negativní dopad na bezpečnost.

    Mám v autě automatický všechno kromě dálkovek (bohužel), ale stejně je pár čudlů potřeba na povel.

    Odmlžení oken - v hraniční teplotě se okna zamlží během desítek vteřin.
    Vnitřní cirkulace je taky potřeba podle aktuálních podmínek (používám, i když mám detektor CO2)
    Asistent jízdních pruhů – na dálnici super bezpečnostní backup, na okreskách opruz. Zapomínám to zapnout zpět i když mám čudl. V menu sci-fi.
    Osobně myslim i fukejře, protože, pokud to je někde v podmenu, zapneš to později. A tepelný komfort ovlivňuje pozornost řidiče.

    I když to možná jde zapnout tam, kde maj BMW blinkry, tak prostej fakt, že to řidič musí hledat, místo aby to měl na dotek, znamená, že se nevěnuje řízení.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam