• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    FEDAJKIN: podle mě to není nic proti ničemu... evropské automobilky mají továrny v Číně a vyrábí tam pro Čínu, tak Číňani budou mít továrnu v Evropě pro Evropu

    ale nedotujme dovezená auta z Číny.

    Ještě by se měly podpořit baterkové továrny, tuším jedna bude v Polsku, ale chtělo by jich to tak deset aspoň
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Hele viděl jsi za kolik launchnuli Atto 3 v UK? Skoro dvakrát tolik co čínska cena. V důsledku si i myslim, že EU továrna jim tohle celý ještě zlevní - doprava, additional logistika, clo odpadne. A ostatně ta výroba v Číně už taky není tak levná. Jak se říká - build where you sell.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    FEDAJKIN: to je v pořádku, zaměstnají tam Maďary, zaplatěj tady daně a odvody a najednou už ten cenový rozdíl nebude takový
    a taky jedna továrna BYD vs 20 továren evropských automobilek...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: a to sa tu este ani nedaju kupit

    MG4 Electric
    Již od 779 960 Kč

    Elektromobil bez kompromisů
    Dojezd až 450 km

    U prodejců od června
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimavy vysledek - ceny mirne ojetych MG4. Nove stoji u nas pres 760 tisic, v Nemecku se jako skoro nova prodavaji za tyto penize. Plyne mi z toho, ze zakaznici prodavaji nova auta s velkou slevou- takze asi nejsou moc spokojeni. A to i s prihlednutim k dotacim.

    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Však BYD už tu plánuje továrnu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Snížíme vám podporu, nejste ekologičtí. Francie vyráží do boje s čínskými elektroauty - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/francie-vyrazi-do-boje-s-cinskymi-elektromobily-snizi-jim-po/r~8bdf0be2f49011edb1f50cc47ab5f122/?

    v USA mají vlastně něco podobného, určité procento auta musí být původem z USA aby mělo nárok na dotaci (nevím jestli 90% nebo kolik). To by chtělo i v EU
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Taky Model 3 v USA nemá nárok na dotace jestli jsem to správně pochopil. Takže stejně vytuněný Y je za stejnou cenu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: trojka je sedan aj ked klame telom, ked mas rodinu, tak radsej kupis Y, lebo je to praktickejsie
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: Pro mě je největší překvapení ta propast mezi Y a 3, teda kromě toho, že jsem si myslel, že trojka se bude prodávat víc.
    Jinak ID4 se podle mě neprodává tolik proto, že absolutně nezvládli interier. Už jsem slyšel od několika jejich potenciálních zákazníků, že ID4 nikdy, protože je to plasťák...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: co jsem našel pro evropu ... https://insideevs.com/news/666377/europe-plugin-car-sales-march2023/

    After the first three months, the Tesla Model Y has a huge advantage over other plug-in models, which does not require much of a comment.

    We are the most surprised that the Volkswagen ID.4 is not higher, but if we count it together with the Audi Q4 e-tron and Skoda Enyaq iV (three cousins), it's actually not that bad - potentially close to 40,000 in Q1.

    Results year-to-date:

    Tesla Model Y - 72,487
    Volvo XC40 (BEV + PHEV) - 20,975
    Tesla Model 3 - 19,797
    Volkswagen ID.3 - 17,366
    Volkswagen ID.4 - 16,199
    Audi Q4 e-tron - 15,410
    Dacia Spring - 14,299
    Fiat 500 electric - 13,712
    Peugeot e-208 - 13,314
    MG 4 - 12,783
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: škoda, že tam jsou jen 4 evropské země místo celé EU, takhle to vypadá, že se v US a číně prodává několikanásobně víc EV
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: tak to som teraz zmateny, kde je ten Mercedes EQE co udajne dycha Tesle Y na krk?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    All the arguments against EVs are wrong - by Noah Smith
    https://www.noahpinion.blog/p/all-the-arguments-against-evs-are?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: a neni ta 4x4 prostě jen dragonuv zbytecnej manýr? ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Všechny trumfy elektromobilu, ale bez dlouhého nabíjení. Fisker u evropských aut vymění baterii než stihnete vypít kafe – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/vsechny-trumfy-elektromobilu-ale-bez-dlouheho-nabijeni-fisker-u-evropskych-aut-vymeni-baterii-nez-stihnete-vypit-kafe/sc-870-a-222162/default.aspx
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ANAXYM: Tak spousta moderních SUV velký vůbec nejsou. Něco jako Tiguan je prostě jen zvedlej Golf a díky vývoji podvozku za poslední roky se to tak i chová.

    A třeba Puma ST nebo Kodiaq RS skvěle fungujou i na zakroucený okresce.

    Problém je spíš s tím, najít rozumně funkční hybrid s rozumnou čtyřkolkou. Pokud má bejt cílem to, že to auto bude nežrat furt, tak spousta hybridů odpadá. Velká část plug-inů je v režimu "vybito, spoléháme jen na rekuperaci" jen o málo úspornější než nehybrid.

    Třeba ten hybridní pohon ve Formentoru, kterej tady padnul, bude v nějakým typickým zacházení žrát cca stejně jako 1.5 TSI bez hybridu. A není to čtyřkolka.

    Hybridy co fakt ušetří a zároveň jsou čtyřkolky jsou poměrně vzácný. Tuším že RAV4 by mohla bejt řešení, možná ta Kuga, ale ta je tuším taky jen FWD, možná nějaký malý BMW? Ale tam zase ten tříválcovej věc stojí docela za píču...
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    BOBASH: Jj, přesně. Já třeba myslel, že sem s Tribecou a jejíma schopnostma na silnici docela spokojenej. Teď už to rok střídám se Swift Sportem a už bych do SUV asi znova nešel. Sou to děsně nevohrabaný auta už jenom proto, jak sou veliký :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam