• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: co jsem našel pro evropu ... https://insideevs.com/news/666377/europe-plugin-car-sales-march2023/

    After the first three months, the Tesla Model Y has a huge advantage over other plug-in models, which does not require much of a comment.

    We are the most surprised that the Volkswagen ID.4 is not higher, but if we count it together with the Audi Q4 e-tron and Skoda Enyaq iV (three cousins), it's actually not that bad - potentially close to 40,000 in Q1.

    Results year-to-date:

    Tesla Model Y - 72,487
    Volvo XC40 (BEV + PHEV) - 20,975
    Tesla Model 3 - 19,797
    Volkswagen ID.3 - 17,366
    Volkswagen ID.4 - 16,199
    Audi Q4 e-tron - 15,410
    Dacia Spring - 14,299
    Fiat 500 electric - 13,712
    Peugeot e-208 - 13,314
    MG 4 - 12,783
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: škoda, že tam jsou jen 4 evropské země místo celé EU, takhle to vypadá, že se v US a číně prodává několikanásobně víc EV
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: tak to som teraz zmateny, kde je ten Mercedes EQE co udajne dycha Tesle Y na krk?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    All the arguments against EVs are wrong - by Noah Smith
    https://www.noahpinion.blog/p/all-the-arguments-against-evs-are?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: a neni ta 4x4 prostě jen dragonuv zbytecnej manýr? ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Všechny trumfy elektromobilu, ale bez dlouhého nabíjení. Fisker u evropských aut vymění baterii než stihnete vypít kafe – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/vsechny-trumfy-elektromobilu-ale-bez-dlouheho-nabijeni-fisker-u-evropskych-aut-vymeni-baterii-nez-stihnete-vypit-kafe/sc-870-a-222162/default.aspx
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ANAXYM: Tak spousta moderních SUV velký vůbec nejsou. Něco jako Tiguan je prostě jen zvedlej Golf a díky vývoji podvozku za poslední roky se to tak i chová.

    A třeba Puma ST nebo Kodiaq RS skvěle fungujou i na zakroucený okresce.

    Problém je spíš s tím, najít rozumně funkční hybrid s rozumnou čtyřkolkou. Pokud má bejt cílem to, že to auto bude nežrat furt, tak spousta hybridů odpadá. Velká část plug-inů je v režimu "vybito, spoléháme jen na rekuperaci" jen o málo úspornější než nehybrid.

    Třeba ten hybridní pohon ve Formentoru, kterej tady padnul, bude v nějakým typickým zacházení žrát cca stejně jako 1.5 TSI bez hybridu. A není to čtyřkolka.

    Hybridy co fakt ušetří a zároveň jsou čtyřkolky jsou poměrně vzácný. Tuším že RAV4 by mohla bejt řešení, možná ta Kuga, ale ta je tuším taky jen FWD, možná nějaký malý BMW? Ale tam zase ten tříválcovej věc stojí docela za píču...
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    BOBASH: Jj, přesně. Já třeba myslel, že sem s Tribecou a jejíma schopnostma na silnici docela spokojenej. Teď už to rok střídám se Swift Sportem a už bych do SUV asi znova nešel. Sou to děsně nevohrabaný auta už jenom proto, jak sou veliký :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Americký žlutý školní bus zezelená. Vláda na elektrifikaci uvolnila miliony - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/usa-autobus-zluty-elektromobilita-baterie-skoly-vlada-pobidky.A230512_110925_eko-zahranicni_jadv
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ANAXYM: 4x4 a 200 koní jsem přehlíd. Ale pokud je cílem aby to jezdilo podobně jako ten Yaris Cross, tak teda moc možností není, zvlášť ne ve čtyřkolce.
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    MESTREY_: No nevidím, navíc to nemá 200 koní ani z rychlíku a navíc ty hybridy od Toyoty máj maximálku na 180km/h
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    Delaji uz C-HR 4x4? Co jsem po ni koukal, kdyz vysla, tak byla jen predokolka.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NIKDAS: kdyz vysel, tak sme sli zkusit s kamaradem testovaci jizdu a shodli jsme se na tom, ze New Tuscon je uvnitr strasnej plastak, to nechci, interier pusobi ze zacne po pul roce krupat. Coz bych se posral .. s prominutim :/
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: to není špatný, dík za tip

    https://link.mobile.de/94H7xvGph5PPrKeW8
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    U nás v práci si lidi dost chvalej tuscon v hybridu. Maj ho tady už tři lidi. Jestli chceš, můžu ti zjistit spotřebu a jiny zkušenosti :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Cokoliv s dvoulitrovým hybridem, i ta 1.8 je mrdka líná (hádám, že v Yarisu Cross bude patnáctka). Jestli chceš SUV jen kvůli posazu a ne kvůli vnitřnímu prostoru, tak C-HR 2.0 Hybrid je docela dobrá volba.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: jakou Tojo bys doporucil? ten Yaris Cross ma hrozne malej vykon, chci neco silnejsiho
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Rekuperovat za jízdy umí každej hybrid tak nějak z principu.

    Je ale dost rozdíl, jak moc se ten hybrid projeví na spotřebě. To, jak úsporně umí jezdit Toyoty, neumí zdaleka každý hybridní auto, typicky koncernový plug-in hybridy jezdí v normálně hybridním režimu (tedy když je nedobiješ) za podobnou spotřebu jako spalovací ekvivalent. Třeba u toho Formentoru nečekej, že bude jezdit v průměru za míň než třeba 7-8 při standardním zacházení, možná o něco míň při ježdění fakt na spotřebu.

    Podobně jako Toyoty by měly fungovat Fordy, takže bych se podíval třeba na Kugu, nebo zůstal u tý Toyoty. Koncernovej hybrid mi úplně moc nedává smysl.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    prosim pekne, muzu poprosit o nazor, jaky hybrid koupit?

    Mel sem ted totalku s autem, pojistovna mi vyplati penize a ja se muzu vrhnout na nakup dalsiho prditka.

    pozadavek je to, aby to umelo rekuperovat za jizdy, nemusi to byt nutne plugin hybrid, jak sem tu nedavno psal, uplne by mi stacilo, kdyby to umelo chovat se stejne jako ten Yaris Cross, to bylo uplne vytecny, co se elektro distribuce tyce. Je mi jasny, ze sem novacek v elektro a urcite existujou mnohem lepsi kary, s lepsim dojezdem na elektriku atd atd, rad se necham poucit, budu vdecny za jakoukoliv radu.

    Auto bych si rad dovezl z nemecka nebo rakouska pres mobil.de. Nechci nove, najezd tak max do 25tis. km.

    veci, ktere u auta rozhodne chci:
    SUV (nemusi to byt obri krava, ale rad bych proste uz do auta nastupoval alespon rovne a vystupoval aniz by me bolelo levy koleno, mam ho spatny)
    4x4
    200+ koni
    adaptive cruise control
    automat
    max 2018 rocnik.

    napada vas jake auto vzit? Uvazuju nad 245k Formentoru Hybrid. Tak asi neco takoveho.

    dik moc za pripadny tipy
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam