• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS:
    PEPAZZ:
    To je to odbuzovani, o kterem pisu, nikdy jsem nerekl, ze to neni k nicemu, jen jsem mluvil o tom, ze to neni kvuli ucinnosti same.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: řiká se tomu field weakening a jde to nastavit na kontrolerech. JEstli díky tomu klesá učinnost motru je sporné, co jsem četl tak spíš opačně.
    Tohle by měli být výhody:

    Reduction in drive sizes
    As a result: Space savings of the drive and all associated components, such as servo controllers
    In addition: Cost savings in manufacturing and purchasing
    Lower energy consumption
    Higher dynamics due to smaller design
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PETER_PAN: GOR: Jak se tady jela debata o převodech, které při dálničních rychlostech ke snížení spotřeby nepomůžou, tak okolo 28. minuty https://youtu.be/EahgEPHIx8Q?t=1677 Vaculik docela dobře popisuje proč další převod pomůže. Zjednodušeně jde o to, že při vyšších otáčkách elektromotoru se musí používat extra proud pro "opravu" elektromagnetického pole, čímž klesá účinnost, u koncernovejch aut tohle nastává při rychlostech okolo 110km.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    preco nieco taketo nema aj ceska posta, ňuňu!

    Royal Mail's new electric delivery van is just the cutest | Top Gear
    https://www.topgear.com/car-news/electric/royal-mails-new-electric-delivery-van-just-cutest
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to su ktori posluchaci? lebo ja nie som nejaky fanda aut, ale tie jeho videa pozeram iba preto, ze vie o tom tak hezky povidat aj ked tomu vobec nerozumiem
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Teslu dokonce někde zmiňoval.
    Že pokud by "musel" koupit elektro. Tak jedině Teslu 3. Protože mu přišla nejlepší v poměru cena/výkon. Což mě docela překvapilo..
    (Výkon ne v kW, ale co to celkově auto nabízí)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: No Vaculík si akorát Macka a Morkuse zval na panelový diskuse a obecně se snažil vyhýbat příliš hlasitýmu chválení elektromobilů, protože věděl, že to jeho posluhači nechtějí slyšet...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Hele ne, nejel hejty, stezoval si na interier tesly a nemoznost nastavit neco na infotaimentu. Ani pri testova elektrickeho Hyuindai nebo KIA (uz nevim) tak to nehejtil a naopak chvalil plachteni a moznost ridit uroven rekuperace. S tim ze to zakoncil tim ze "takhle to vypada budoucnost, mozna tomu budou vic reznout brzdy". Hejty jedou jini (viz ten profesor z CVUT co blabolil nesmysly uplny).
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    No já teda čumim, to je velký posun oproti tom co mlel čtyři roky zpátky. To vypadá, že si ho VW/Škoda PR lidi vzali stranou a vysvětlili, že ty ID. a Eniaqy musí někde prodat a trochu to tu přepískli s tím antiEV lobbyinge a dali mu seznam výhod, jaký to vlastně má. Já pamatuji ještě loni v té recenzi na Teslu jel hejty na Brusel co nám to nařizuje a tady si dělá prdel z lidí v komentech co tyhle věci pořád píšou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Spíš ho žena doma bije...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Na tom video mě teda nejvíc šokovalo fakt, že má ženu. Já po těch jeho mysogyních hysterických záchvatech myslel že je incel.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Nejlepsi, ale opravdu nejlepsi video o elektromobilech od Martina Vaculika. Musite si to dat cely!! :
    Martin Vaculík, elektrický VW ID. Buzz a živé ovečky! 🐑🔋
    https://www.youtube.com/watch?v=EahgEPHIx8Q
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    PETER_PAN: bylo to uplne novy auto. Jelo to uplne bozsky, strojove presne, bylo to perfektni. Mozna neco jezdi lip, nevim, nezajima me to, hodnotim, co sem zazil :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Y ma dobry vysledky v losim testu https://youtu.be/gczso5OoM88
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PETER_PAN: oni na podvozku prej zamakali, určitě u Y, který už neni tak tvrdej a mam pocit, že změny byly i u 3. to samé s odhlučněním trojky, tam taky doznali dost změn oproti pre 2020
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DRAGON: Myslim ze Y dual motor je ted v pomeru cena/hodnota asi nejlepsi elektromobil. Kazdopadne se divim ze referujes ty podvozkove vlastnosti takhle pozitivne u 3ky. Z jakeho roku to auto bylo? Protoze obecne 3ka proste podvozkove (jizdni vlastnosti podvozku) byla dle mnoha recenci horsi nez jina auta ze segmentu D.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    jediný, čeho se trochu bojím je dojezd, ale zase já jezdim 80% času prahu a okolí, takže asi ok.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    V sobotu sem si byl projet Teslu 3 Dual Motor. Ok, jako čekal sem, že to auto je rychlý, ale kurva tohle sem fakt nečekal, to je úplně jinej svět. Takže s autem asi pár měsíců počkám, našetřim o trochu víc a vemu z nemecka nejakou Teslu suv, X nebo Y, co bude za dobrý prachy, protože už sei dlouho nestalo, že by mě něco tak bavilo :)
    Možná bych tu akceleraci přirovnal k tomu když vás na matějské posadi do takového toho kresla pridelaneho na dvou gumach a vystřelí nahoru, připadal sem si stejně.
    Kdo nezažil, běžte si to někam zkusit je to strašná prdel :)
    A mimochodem luxusně drží v zatáčkách. Sem to poslal jak hovado do jedné (až sem se sám málem připo) a to auto to zvládlo na jedničku. Navíc nic nekřupalo, interiér pěknej (byť máti řekla, že si připadá, jak kdyby cestovala v lednici, nicméně ja miluju minimalismus), rozmístění věci, držáků a odkládacích prostor dává smysl. Blinkry uměj prdět. Za mne dobrý:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    oni sa este vyrabaju tieto kompaktne auta s soupacimi dverami, dokonca v elektru

    Elektromobil Ford E-Tourneo Courier: víceúčelové auto
    https://www.hybrid.cz/elektromobil-ford-e-tourneo-courier-viceucelove-auto/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Chorvatský elektromobil trhnul 23 rychlostních rekordů za jeden den - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-chorvatsky-elektromobil-trhnul-23-rychlostnich-rekordu-za-jeden-den-40431948
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zaciatok roka byva na predaj vozidiel najhorsi, ale tak zeby az tak hrozny?

    US: GMC Hummer EV Pickup Truck Sales Almost Stalled In Q1 2023
    https://insideevs.com/news/660537/us-gmc-hummer-ev-pickup-sales-2023q1/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    FEDAJKIN: podle mě to není nic proti ničemu... evropské automobilky mají továrny v Číně a vyrábí tam pro Čínu, tak Číňani budou mít továrnu v Evropě pro Evropu

    ale nedotujme dovezená auta z Číny.

    Ještě by se měly podpořit baterkové továrny, tuším jedna bude v Polsku, ale chtělo by jich to tak deset aspoň
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam