• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Takže když vynechám blbou zmínku o "operačním systému", je moje původní teze "problém byl někde hrozně hluboko a muselo se do toho hodně hrabat, což nejde rychle" víceméně správným směrem?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ano. Ale tam už narážíme na to, co nejspíš nesmím zveřejnit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Věřím ti. Ale nějaká část toho problému je očividně stejná, protože problémy, který reálně u těch aut vidím, jsou přesně tytéž.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Octavie běží na jiném backendu (=device platform), než Enyaq. Věř mi, živím se tím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No já to rozhodně nemyslel tak, že by to byl problém jen infotainmentu, problém (nejen u elektrik) byl pokud vím právě v tom, že se přecházelo na celou novou architekturu celýho SW i HW a tam někde hluboko byly nasekaný chyby.

    Na elektrika vs. spalovák podle mě nezáleželo, protože naftový Octavie to dělaly taky.

    Podle mě říkáme oba to samý – já jsem jen možná debilně použil výraz "operační systém", když jsem myslel celej software všeho co běhá v autě. To, že tomu spadlo rádio nebylo tím, že by spadla appka rádia na infotainmentu, ale nejspíš že se rozesralo někde něco hluboko pod.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: neexistuje jeden problém. Hlavně: rádio je sice nejviditelnější, ale v podstatě nejméně důležitá část celé věci.
    V autě to vypadá tak, že i blbá klimatizace má řídící jednotku, kde můžou být chyby. Pak tam máš další jednotky, jako je například komunikační jednotka v autě. No a na druhé straně máš backendy, které když vypadnou, tak přestane fungovat i to rádio.
    No a u elektrických aut to byla kombinace více faktorů:
    - přecházelo se na nové backendy pro elektrická vozidla
    - přibyly bezpečnostní nařízení EU související s vozidly
    - změnil se komunikační protokol aut na MQTT
    a pak pár dalších, kde si nejsem jistý, co smím psát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tak kde byl problém? Já žil v tom, že to měli zabugovaný někde hluboko a proto jim to tak dlouho trvalo. Nevím jestli to přepisovali, ale něco v tom smyslu...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak to nebylo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jo, takže jediný co je na tom autě fakt špatně (teda kromě toho, že je to současnej VW a tudíž to má k zblití interiér, ale ten viděl když to kupoval) jsou bugy v MIB. Což tady všichni víme a víme i, proč to trvalo tak dlouho vyřešit, protože pravděpodobně psali víceméně celej novej operační systém pro tu věc, protože ty bugy byly někde hrozně hluboko (ergo to nešlo "vyladit").
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: tl;dr je, že ani po dvou letech se jim nepodařilo vyladit SW a pořád dokola se objevovaly chyby, sice spíš z kategorie "quality of life" a přijde mi, že hlavně v souvislosti s připojením přes Android Auto, ale zároveň chápu, že celkem otravné. Taky ho to během těch dvou let asi třikrát nebo čtyřikrát odstavilo u krajnice kvůli SW chybě, což je za mě mnohem větší problém než blbnoucí infotainment, protože to je zrovna ta věc co u nového auta nechceš a osobně bych se ho zbavil jen / hlavně kvůli tomuhle. A třetí důvod je, že se mu to prostě hodilo, protože se stěhuje do Thajska a auto měl na operák, takže by ho vracel stejně, ale z toho by nebyl moc dobrý clickbait :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NANUQ: To by mě taky zajímalo v čem. To auto je naprosto skvělý a po zkušenostech s několika různýma Taycanama a e-tronama GT (víceméně to samý auto) včetně ježdění na okruhu s RS e-tron GT je pro mě Taycan furt první volba, co bych si koupil, mít rozumnější rozpočet na auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RSZ: Má někdo TL,DW? Opravdu nebudu 20 minut koukat na recenzi auta, kterým už jsem jezdil.

    DZODZO: Problémy se softwarem obecně mělo všechno s MIB3.x, s poslední verzí co jsem měl v ruce (3.1.4) už se to velmi výrazně zlepšilo a nelaguje to ani nepadá, 3.2 bude už asi úplně v pohodě.

    Phantom braking na dálnici má kde co, zvlášť kvůli omezením rychlosti na nájezdech na benzínky. Ale to je "krotkej" phantom braking, neslyšel jsem o tom, že by to mělo ten opravdu blbej, tedy brzdění typu "vidím překážku" (brzdění kvůli nízkýmu rychlostnímu limitu je o dost míň intenzivní).
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    COMODOR_FALKON: Smutný.... Trochu mě překvapilo, že tam říká že Porsche Taycan je pro koncern trapas? Netušíte o tom někdo víc?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Problemy so software mala uz id3 aj phantom braking na dalnici, ale neni to tesla, tak o tom nikto moc nepise
    RSZ
    RSZ --- ---
    COMODOR_FALKON: já počkám až co řekne BOBASH! :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    tRaDiČnÍ AuToMoBiLkA…

    VW ID.4 Two-Year Review (So Bad I Returned It)
    https://youtu.be/3hYLSyRvSY0
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tesla Rumored to Unveil Highly Anticipated New Model 3 on Thursday - EVMagz
    https://evmagz.com/tesla-rumored-to-unveil-highly-anticipated-new-model-3-on-thursday/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    elBlesk adaptoval další Čínu a EU předpisy…
    Vypadá to jako celkem zajímavá alternativa k pokusům o repasi starších EV.
    elBlesk Pony :: elBlesk - Bouře v dopravě
    https://www.elblesk.cz/pony/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: To je už hodně zajímavá cena
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    JIMIQ: to má roky v plánu celej VAG, takže to u Škody (která dost zásadně kopíruje modelovou řadu VW) není překvapení
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam