• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak to nebylo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jo, takže jediný co je na tom autě fakt špatně (teda kromě toho, že je to současnej VW a tudíž to má k zblití interiér, ale ten viděl když to kupoval) jsou bugy v MIB. Což tady všichni víme a víme i, proč to trvalo tak dlouho vyřešit, protože pravděpodobně psali víceméně celej novej operační systém pro tu věc, protože ty bugy byly někde hrozně hluboko (ergo to nešlo "vyladit").
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: tl;dr je, že ani po dvou letech se jim nepodařilo vyladit SW a pořád dokola se objevovaly chyby, sice spíš z kategorie "quality of life" a přijde mi, že hlavně v souvislosti s připojením přes Android Auto, ale zároveň chápu, že celkem otravné. Taky ho to během těch dvou let asi třikrát nebo čtyřikrát odstavilo u krajnice kvůli SW chybě, což je za mě mnohem větší problém než blbnoucí infotainment, protože to je zrovna ta věc co u nového auta nechceš a osobně bych se ho zbavil jen / hlavně kvůli tomuhle. A třetí důvod je, že se mu to prostě hodilo, protože se stěhuje do Thajska a auto měl na operák, takže by ho vracel stejně, ale z toho by nebyl moc dobrý clickbait :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NANUQ: To by mě taky zajímalo v čem. To auto je naprosto skvělý a po zkušenostech s několika různýma Taycanama a e-tronama GT (víceméně to samý auto) včetně ježdění na okruhu s RS e-tron GT je pro mě Taycan furt první volba, co bych si koupil, mít rozumnější rozpočet na auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RSZ: Má někdo TL,DW? Opravdu nebudu 20 minut koukat na recenzi auta, kterým už jsem jezdil.

    DZODZO: Problémy se softwarem obecně mělo všechno s MIB3.x, s poslední verzí co jsem měl v ruce (3.1.4) už se to velmi výrazně zlepšilo a nelaguje to ani nepadá, 3.2 bude už asi úplně v pohodě.

    Phantom braking na dálnici má kde co, zvlášť kvůli omezením rychlosti na nájezdech na benzínky. Ale to je "krotkej" phantom braking, neslyšel jsem o tom, že by to mělo ten opravdu blbej, tedy brzdění typu "vidím překážku" (brzdění kvůli nízkýmu rychlostnímu limitu je o dost míň intenzivní).
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    COMODOR_FALKON: Smutný.... Trochu mě překvapilo, že tam říká že Porsche Taycan je pro koncern trapas? Netušíte o tom někdo víc?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Problemy so software mala uz id3 aj phantom braking na dalnici, ale neni to tesla, tak o tom nikto moc nepise
    RSZ
    RSZ --- ---
    COMODOR_FALKON: já počkám až co řekne BOBASH! :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    tRaDiČnÍ AuToMoBiLkA…

    VW ID.4 Two-Year Review (So Bad I Returned It)
    https://youtu.be/3hYLSyRvSY0
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tesla Rumored to Unveil Highly Anticipated New Model 3 on Thursday - EVMagz
    https://evmagz.com/tesla-rumored-to-unveil-highly-anticipated-new-model-3-on-thursday/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    elBlesk adaptoval další Čínu a EU předpisy…
    Vypadá to jako celkem zajímavá alternativa k pokusům o repasi starších EV.
    elBlesk Pony :: elBlesk - Bouře v dopravě
    https://www.elblesk.cz/pony/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: To je už hodně zajímavá cena
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    JIMIQ: to má roky v plánu celej VAG, takže to u Škody (která dost zásadně kopíruje modelovou řadu VW) není překvapení
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: 2025 přijde ten malej crossover o vnější velikosti Fabie a vnitřní velikosti cca Golfu nebo Kamiqu, kterej má začínat pod 600k a s větší baterkou téměř určitě dost pod 700k. To může s prodejema zahejbat dost drasticky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Většinu produkce Škody Auto po roce 2025 budou tvořit elektromobily - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-vetsinu-produkce-skody-auto-po-roce-2025-budou-tvorit-elektromobily-40433120

    Wat?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: to, ze treba neschopny netahla u VAGu klasicky vydavaj chabej facelift za novej model neznamena, ze se v realu nejedna stale jen o pouhy facelift

    2023 T6.1 je porad jen asi 3. facelift T5 z roku 2002, sestimsmir
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    2024 tm3 je 100% cistej facelift
    Ani smykem se nejedna o zcela novou generaci danyho modelu
    2024 Tesla Model 3 (facelift) purportedly seen on test
    https://topelectricsuv.com/news/tesla/2024-tesla-model-3-facelift/

    Naprosto bezne se jen v ramci faceliftu dokonce bez nejakych extra velkych zmen vzhled celkem dost zasadne zesiluje a odlehcuje treba vysokopevnostni oceli skelet kastle, velice znatelne upravuje podvozek, uplne meni systemy od brzd az po infotainment, nebo se treba po 40 letech prechazi na zcela novou technologii motoru

    2024 Tesla Model 3 (facelift) Here’s what we expect
    https://youtu.be/yUsxXF5xU6E
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Já neříkám, že e-tron GT a Taycan nejsou samostatný modely, ale že na nich je vidět, co na modelu se mění nejhůř.

    Jinak podle tý Wiki definice je nadcházející Model 3 určitě facelift.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: asi se budu držet téhle definice https://en.wikipedia.org/wiki/Facelift_(automotive)

    A etrona a taycana budu považovat za modely, i když jsou na stejné platformě.
    Stejně jako W223 a W222 99,99999 % lidí nazývá modely a ne facelifty. Už jenom proto, že to jsou jiný platformy (MRA vs MRA2).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    rivian zistuje, ze vyrabat auta vo velkych objemoch je tazke... akurat teda TM3 nestoji a ani nikdy nestal $75k :)

    Rivian Build Quality Is Getting Worse As They Ramp Up Production For R1T/R1S
    https://www.youtube.com/watch?v=7frg47tqhVY
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Facelift vs nová generace je o tom, jestli měníš kastli, protože to znamená úplně nový auto.

    To, co je definující pro danej model, jsou právě proporce a umístění "pevných bodů", což je skelet karoserie, zejména definovanej firewallem, sloupkama, linií střechy, otvorama oken atd. – proto třeba sesterský modely u jinýnch značek můžou vypadat dost zásadně jinak, ale tyhle věci jsou stejný, protože právě ony se mění úplně nejhůř.

    Viz třeba, ať zůstaneme u elektromobilů, e-tron GT a Taycan.





    Tyhle dvě auta jsou v podstatě jeden model, rozdíl mezi nima je ekvivalentní velkýmu faceliftu. Zůstávají totiž proporce a "pevný body".

    Kdybys chtěl třeba posunout patu čelního okna o 5 cm dopředu nebo dozadu, bude to řádově větší zásah do konstrukce než všechno, co odlišuje tyhle dvě auta.

    U tý Tesly je největším argumentem pro "novej model" to, že použili velkej odlitek místo víc malejch. Ale to z toho pořád nedělá jinej model, protože nezměnili nic okolo. V podstatě jen nahradili víc dílem jedním, ale NEZMĚNILI proporce a rozmístění věcí. Protože to je to, co je drahý.

    Zbytek je technika a to nemá s definicí facelift v. nový model vůbec co dělat.

    Můžeš mít jeden model v jedný sub-generaci (dokonce ani ne facelift) jako čtyřválec diesel a osmiválec benzín, jako hybrid, dokonce jako elektro. BMW i4, BMW M440i a BMW 420d je furt jeden model.

    A věci jako interiér a UX už vůbec. V posledním faceliftu Superbu, kterej se ještě bere jako takovej "mini-facelift" přišla kompletně nová elektronická architektura auta. Stejně je to je jen malej facelift.

    Novej model znamená hrábnutí do základní konstrukce karoserie.

    BTW přesně kvůli by se dalo argumentovat, že W223 je facelift W222 a obecně se tak dost často bere.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam