• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Nicméně danové zvýhodnění tuším pokračuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NJAL: clanok som si v hlave precital hlasom Rowana Atkinsona
    NJAL
    NJAL --- ---
    I love electric vehicles – and was an early adopter. But increasingly I feel duped | Rowan Atkinson | The Guardian
    https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/jun/03/electric-vehicles-early-adopter-petrol-car-ev-environment-rowan-atkinson?CMP=share_btn_tw
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: V Číně hraje roli i to, že EV jsou obecně bezúdržbové, což se projevuje na extrémně vyšší spolehlivosti v kultuře, kde velmi omezeně chápou koncept údržby, včetně třeba doplňování oleje do motoru, takže pokud nedojedou včas do autoservisu kvůli něčemu jinému, tak si často velmi rychle ICEV poškodí na absenci relativně banální údržby.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    China NEV wholesale in May at about 670,000 units, CPCA estimates show - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2023/06/05/china-nev-wholesale-may-670000-cpca-estimates/

    From January to May, China's wholesale sales of passenger NEVs are expected to be 2.78 million units, up 46 percent year-on-year, the CPCA said.

    China's wholesale sales of passenger new energy vehicles (NEVs) are expected to be 670,000 units in May, up 11 percent from April and up 59 percent year-on-year, the China Passenger Car Association (CPCA) said in a report today.

    Passenger vehicle sales in China are expected to be 23.5 million units in 2023, including 8.5 million NEVs, and penetration is expected to reach 36 percent, the CPCA said, repeating its previous forecast.

    In 2022, wholesale sales of passenger NEVs in China were 6.5 million units, up 96.3 percent year-on-year.
    ------
    čili po růstu 96% v roce 2022 bude letos další růst 31%
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    v Číně taky už nejsou státní dotace na EV, pouze regionální
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: dolezita informacia pre tych co sa stale ohanaju dotacemi:

    Nyní, když v Norsku elektromobily tvoří úctyhodných 89 % registrací nových vozidel, se státní pobídky postupně ruší.

    je to na rozbehnutie toho odvetvia a ked uz sa uchyti, tak nie je dovod ho dotovat
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ještě k tomu software

    https://twitter.com/jantoms_ml/status/1665924700009123841?s=46
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Smutny cteni: porovnani zemi podle podpory elektromobility
    Jak je Česko připraveno na elektromobilitu? Máme čerstvé výsledky | LeasePlan Česká Republika
    https://bit.ly/3HHw33y
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Historicky okamzik - nejspis posledni mesic kdy se prodalo mene nez milion aut do zasuvky

    World EV Sales Now 14% Of World Auto Sales - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2023/06/05/world-ev-sales-now-14-of-world-auto-sales/

    928 tisic, narust o 70% proti lonskemu dubnu
    14% podil na trhu (z toho ciste BEV 10%)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Z toho co jsem viděl u novějších Škodovek už je to srovnatelný s ostatníma autama. Ne teda že by u těch ostatních nebyl občas taky problém :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: Mam zkresleny uhel pohledu, protoze se dozvidam zejmena o pruserech.
    Nicmene z toho, co si troufnu soudit, tak uz je to velmi slusne. Zbyva jeste jedno bolave misto, to se povede vymenit asi na podzim a budu jeste stastnejsi.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Do toho se vůbec nemusíme pouštět. Zajímalo mě jen, jestli už se to rámcově podařilo vyřešit, a jestli to už funguje ekvivalentně k tomu, jak fungují jiná současná auta, nebo jsou tam pořád nějaké kritické záležitosti, které jsou TBD.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Na kazdych 100 radek prumerneho kodu pripadne 10 chyb.
    Tedy dokud se budou auto vice kompjuterizovat, tak pocet
    chyb bude umerne narustat slozitosti vypoctu, ktere musi
    provest.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: znas bezchybny software?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jasný, ale u produkčních kusů se to snad neděje, ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Podle mejch informací to u předsériovejch čtyřkovejch Octavií dělalo taky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    How EV Adoption Will Impact Oil Consumption (2015-2025P)
    https://elements.visualcapitalist.com/ev-impact-on-oil-consumption/

    Tady by me zajimalo jak prisli na to ze jeden elektromobil usetri 10 barelu za rok

    Rocni najezd 12000km, denne ~33km
    Milion aut 33M km
    Spotreba 7L/100km = 2,31M litru paliva

    Ze 42 galonu barelu ropy se vyrobi 19-20 galonu benzinu a 11-12 galonu low sulfur distilate z cehoz vetsina je nafta
    Takze 30/42 je palivo
    30 galonu je 113,5 litru
    2,31M/113,5= 20350 barelu ropy/den za kazdy milion elektromobilu
    Za lonsek tedy 213 700 barelu usetrenych kazdy den (pocitam teda ze i phev denne ujede 33km na elektrinu, coz asi nebude pravda, ale uz se mi to nechce prepocitavat)

    Letos pri prodeji 16M dalsich 325 600 barelu usetrenych kazdy den
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Tytéž nejsou, protože u spalováků to, alespoň pokud vím, nedělá tu věc, že by ty auta přestaly jezdit a muselo se to řešit odtahem + servisem. U elektromobilů se evidentně, krom těch obligátních problémů s infotainmentem, projevují ještě další a horší problémy navíc.

    JYRKA: A už se to podařilo vyřešit, nebo je to ještě work in progress? :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Každopádně teď už je to docela fajn, počítám, že příští rok to bude ještě lepší.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam