• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Samé chyby a krátký dojezd. Zklamaný majitel chce vrátit Teslu po půl roce, díky kličce možná uspěje | Autosalon TV
    https://autosalon.tv/novinky/nova-auta/same-chyby-a-kratky-dojezd-zklamany-majitel-chce-vratit-teslu-po-pul-roce-diky-klicce-mozna-uspeje?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ELIJEN: totálka znamená, že je cena opravy v autorizovaným servise větší než bazarové stejné auto. Pokud seženeš díly na vreakovičti a opravíš si to sám, dostaneš se mnohem níž
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BNEF: Po světě by do 3 let mohlo jezdit 100 milionů elektromobilů
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/bnef-po-svete-by-do-3-let-mohlo-jezdit-100-milionu-elektromobilu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jinak k tvojí otázce – automobilky budou dělat to, co už dělají skoro sto let. Tedy plánovanou morální zastaralost. Vždycky si najdou způsob, jak bude model 2040 víc cool než 2039 a o hodně víc cool než 2030, takže lidi co jim na tom záleží si budou kupovat furt nový auta a na ty, kterým je to jedno, zbudou ojetiny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jakože to, že auta jsou ocelový a s nedokonalou antikorozní ochranou, je záměrný kurvítko?

    To je velice zajímavá teorie, znovu prokazující tvůj hluboký vhled do zákulisí automobilového průmyslu.

    Jen jí trochu narušuje fakt, že hliníkový auta se běžně vyrábějí už asi 30 let, stejně jako spousta aut ocelovejch s tak kvalitní antikorozní ochranou, že reálně reznou stejně málo jako ty hliníkový. A dokonce jsou i takový, který tohle spojujou s pohonným ústrojím tak spolehlivým, že se životností může vyrovnat elektromobilu.

    A člověče automobilky kvůli tomu furt nekrachujou a dokonce tyhle auta ani nejsou nijak zásadně populární na trhu ojetin. Často spíš míň, protože lidi nevidí jen to, že to nerezne, ale taky to, že se to víceméně nedá opravit po nehodě.

    Takže i když třeba tohle může v klidu jezdit dalších 50 let, nikdo to moc nechce a tak to stojí jednu vejplatu...

    https://auto.bazos.cz/inzerat/170033964/audi-a2-14i-digiklima-benzin-manual-55-kw.php
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SHEFIK: Tak to už hlásili někdy v roce 2016 pro rok 2020… Nějak to neklaplo…

    JYRKA: Jako zní to zajímavě, ale trochu mi vrtá hlavou, jakým způsobem plánují v automobilkách řešit instalaci kurvítek…?
    Doteď to je relativně jednoduché:
    Stačí mít místa, kde to po pár letech začne (samo/vlivem vibrací motoru) reznout a za 20 let už může být proreznutí natolik závažné, že je auto na odpis.
    Jenže pokud bude hlavní kostra auta z hliníku, tak tahle možnost odpadá a ta auta mohou s určitou mírou údržby vydržet na silnici 100 let v perfektně funkčním stavu…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO: aha niekto to tam spomina v komentaroch, boli to experti na autoforum.cz :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: hm nepisali niekde ze to prestanu ludia kupovat jak skoncia dotace? jaj pockaj, to bolo asi v nejakych facebookovych komentaroch petrolheadov :)

    BNEF: Po světě by do 3 let mohlo jezdit 100 milionů elektromobilů
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/bnef-po-svete-by-do-3-let-mohlo-jezdit-100-milionu-elektromobilu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Mercedes-Benz considers Tesla’s NACS
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tenhle manik se vyplati sledovat na Linkedinu

    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Toyota hlásí průlom v solid-state bateriích, naznačuje rok 2027 a dojezd 1500 km | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/toyota-hlasi-prulom-v-solid-state-bateriich-naznacuje-rok-2027-a-dojezd-1500-km/59624
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Germany: All-Electric Car Sales Increased In May 2023 By 47%
    https://insideevs.com/news/671916/germany-electric-car-sales-may2023/

    i když Němci zrušili dotace na PHEV (4000 eur -> 0) a snížili na BEV (6k -> 4.5k resp 5k -> 3k pro dražší) prodeje klesly pouze o 7% a pro BEV dokonce narostly o 24%

    egistrations year-to-date:

    BEVs: 167,256 – up 24% at 15.0% market share
    PHEVs: 63,135 – down 44% at 5.7% market share
    * In 2023, PHEVs are no longer eligible for incentives.
    Total: 230,391 – down 7% at 20.6% market share
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: je potřeba korelace s prodejností a dobou provozu, aby to šlo porovnávat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nedalo mi to a přemýšlel jsem o tom, jak se chovají pojišťovny k ojetým autům. Vzal jsem si server mobile.de, omezil výběr jen na Německo a podíval se na to, jak vypadá nabídka poškozených vozidel a čím se liší.
    Je vidět, že na prodej je mnohem více % Tesel, než ostatních elektrických aut. Tesly se v tom srovnání chovají podobně, jako konvenční sportovní auta. Nicméně, jestli se nepletu, nejde prodávat auto se značkami, které pojišťovna odepsala jako totálku. Z toho mi plyne, že problém je spíše v tom, že Tesly řídí lidi podobně divoce, jako sportovní auta. Co myslíte?

    TADEAS
    TADEAS --- ---
    RATTKIN: neshořela?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    RATTKIN: Proto Model 3 nema pristrojovku :)

    Ale taky jsem uz slysel, ze airbag = totalka. Podle me to musi byt nejaka konspirace na pojistovny (spousta "totalek" pak jezdi nekde na Ukrajine nebo v Cine).
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    co se týče totálky, tak stačí když vyletí 1 airbag a je to obvykle totálka. vezme s sebou totiž při výbuchu přístrojovku a plno věcí vpředu. Takhle jsem zrušil ve 40 km/h benzínovou kiu:
    Jak řešit nehodu v zahraničí
    https://youtu.be/ovCtnOEwGlU
    INSTINKKT
    INSTINKKT --- ---
    32k euro = 760k CZk
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam