JIMIQ: Problémy a bailouty americkejch automobilek s nástupem Japonců přímo souvisí – ale to jsou ty bailouty z 80. let, ne ty poslední.
V Evropě se stane tradičně vcelku prd, protože evropskej zákazník je konzervativní. Jsme jediný místo na světě, kde není Toyota Corolla na špičce prodejů, Hyundai tu sice může prodávat auta na úrovni německejch, ale stejně je musí dát o 20% levnějc a Lexus i po 40 letech prodává za ceny bližší Škodovce než Audi.
Čínský značky jsou hrozba pro Dacii, možná pro Renault, a určitě pro mainstreamový značky Stellantisu (Peugeot, Citroen, Opel, trochu i Fiat). Z toho co patří Němcům tak možná pro Seat, ale ten stejně chcípne a nahradí ho Cupra.
Proto to Francouzi tak řeší. Protože jediný, co dokážou prodat, jsou budget brandy nebo v lepším případě levnej mainstream. Ani jejich pokusy o "prémiovky" (jako třeba DS) nejsou reálně schopný prodávat ve větším množství auta za cenu aspoň odpovídající budget brandům Němců (Škoda).