• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: V automotive je udělat novej model levnější dost nestandardní, obvykle je minimálně ze začátku dražší, aspoň než se doprodaj zásoby starýho. I když by výroba vyšla levnějc, tak se prostě navýší marže.

    Pokud Tesla udělá facelift výrazně levnější než byl odcházející model, tak je to na jednu stranu dost cool a pokud by Model 3 v základu byl třeba za 800, tak poptávka po něm vyletí jako kráva.

    Na druhou stranu by to znamenalo neprodejnost nebo nutnost ještě víc zlevnit zbytkový zásoby předchozí verze, a asi by to nepotěšilo lidi, co si koupili nedávno starou verzi, protože by najednou měli auta třeba o čtvrtinu levnější než předtím.

    Jako je to dost zajímavej přístup, snad naposledy něco takovýho dělal Ford s průběžným zlevňováním téčka. A může to Teslu posunout dál směrem k mainstreamový značce, což by dost změnilo její pozici... ale jako nevim.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ELIJEN: šla dolů, i proto, že se čeká vylepšení.

    stát se to může.

    takže nový macbook byl levnější a lepší než ten do té doby?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ROMANET: Novej model je lepsi skoro vzdy (duh!) a obcas i levnejsi. Nedavno u MacBooku napr. Casto se to takhle dela prave kdyz dojde k pokroku ve vyrobe a naklady jdou dolu.

    U Tesla Model 3 se postupne pridavaji featury (napr. lepsi svetla, vyhrivani volantu, zadnich sedacek,...) a cena take nedavno sla dolu.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ELIJEN: kdy přesně byl novej model lepší a levnější?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Kempování s elektromobilem
    Autostan - spaní na střeše
    https://youtu.be/7_JcD0y01R8
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ROMANET: To se u Apple veci stava hodne casto a zatim jim business celkem funguje.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    PEPAZZ: to by bylo úplně proti logice. tohle může šířit tak leda konkurent tesly. lidé odloží objednávky s čekáním na lepší a pak budou čumět.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: Spíš bych si tipl, že těch -15% půjde na konto menší baterky se stejným dojezdem + bude nějaký dražší long range model…
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak se množí rumory ze tesla M3 highland bude v Číně až o 15% levnější než současná verze a predpokladam ze bude s vetším dojezdem. Protože M3P baterie.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: tady pokračování, co se dělá s černou masou :)

    Tentokrát munro

    Lithium-Ion Batteries CAN Be Recycled! RecycLiCo Battery Materials & Kemetco Research Tour
    https://www.youtube.com/watch?v=H85oUBsvBN8
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Tady je k tomu odemčenej článek na aktuálně, kdyby si někdo chtěl počíst

    Další „gamechanger“ na obzoru. Praha-Brno a zpět zvládne auto s novou baterií na jedno desetiminutové nabití | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67235090-pi4o9-3376d7164b105fe

    Zdroj: [GAARQ @ Za Paywallem? 🔐🗝️ Odemčeno. 🔑🔓]
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    S opravitelností aut od Tesly po větších bouračkách to nakonec asi nebude tak špatné, jak se zdálo…
    Cybertruck Changes Coming / Wild Megapack Stats / China Fears Growing ⚡️
    https://youtu.be/Syx-V8b_nHE
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    male elektricke auticka za cenu tesly plaid, ale zivotnost 30-50 rokov

    This town banned cars (except tiny electric ones)
    https://www.youtube.com/watch?v=R2oD1ZHNMFE
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ofiko predstavovačka ET5 Touring pro ty co neviděli. Za mě nádherný auto.

    INSPIRED BY LIFE | NIO ET5 Touring Online Product Launch
    https://www.youtube.com/watch?v=0wZYCeQmmD0
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: easy u 800V je to 350A u 1000V jeto 280A :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: a jak by to bylo u 800V architektury? Jinak jsem někde zaslechl, že někdo (myslím tesla?) chystá 1000V architekturu.
    GOR
    GOR --- ---
    PEPAZZ: Jen mi tedy není jasné, jak budou vypadat akolik budou vážit nabíjecí kabely... Napájení na 1; 2; 3 kV a v autě snižující měnič? Víc kabelů?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: pocet cyklu bude vysoký čekal bych stejně jako u LFP tj cca 4000 cyklů nez budeš na 80%
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: presne tak, počítej nabíjeci proud 70*4 = 280kW (700A u 400V architektury)
    XCIDER
    XCIDER --- ---
    FEDAJKIN: 4C = 4 násobek kapacity. neni to technicky vzato uplne spravne ale mysli se tim, ze baterku s kapacitou napr. 1000 mAh muzes nabijet proudem 4000 mA. Proste to cislo pred C ti rika, kolikrat ji stihnes nabit za hodinu. V tomhle pripade by se mela dat nabit za 15 minut
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam