• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    male elektricke auticka za cenu tesly plaid, ale zivotnost 30-50 rokov

    This town banned cars (except tiny electric ones)
    https://www.youtube.com/watch?v=R2oD1ZHNMFE
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ofiko predstavovačka ET5 Touring pro ty co neviděli. Za mě nádherný auto.

    INSPIRED BY LIFE | NIO ET5 Touring Online Product Launch
    https://www.youtube.com/watch?v=0wZYCeQmmD0
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: easy u 800V je to 350A u 1000V jeto 280A :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: a jak by to bylo u 800V architektury? Jinak jsem někde zaslechl, že někdo (myslím tesla?) chystá 1000V architekturu.
    GOR
    GOR --- ---
    PEPAZZ: Jen mi tedy není jasné, jak budou vypadat akolik budou vážit nabíjecí kabely... Napájení na 1; 2; 3 kV a v autě snižující měnič? Víc kabelů?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: pocet cyklu bude vysoký čekal bych stejně jako u LFP tj cca 4000 cyklů nez budeš na 80%
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: presne tak, počítej nabíjeci proud 70*4 = 280kW (700A u 400V architektury)
    XCIDER
    XCIDER --- ---
    FEDAJKIN: 4C = 4 násobek kapacity. neni to technicky vzato uplne spravne ale mysli se tim, ze baterku s kapacitou napr. 1000 mAh muzes nabijet proudem 4000 mA. Proste to cislo pred C ti rika, kolikrat ji stihnes nabit za hodinu. V tomhle pripade by se mela dat nabit za 15 minut
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Umíte někdo to 4C vysvetlit, jak kdyby mi bylo 8?

    The company claims Shenxing is the world's first LFP battery to support 4C super fast charging, which means it can charge at a current of 12A above the diffusion limiting current.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: tyjo a co počet nabijecích cyklů? Doufám, že tam se jim to taky podařilo navýšit.
    Jinak ať nemusíte googlit, tak zmiňovaných 14°f je -10°C
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    !!!!!

    CATL Debuts Fast-Charging LFP Battery That Adds 248 Miles In 10 Mins
    https://insideevs.com/news/682066/catl-debuts-fast-charging-lfp-battery-adds-248-miles-10-minutes/

    Dubbed Shenxing (an ancient Chinese phrase praising speed), the new battery, which is described by CATL as a "battery for everyone," will enable up to 434 miles of range on China's CLTC cycle, CATL announced during an online briefing on August 16.

    The company claims Shenxing is the world's first LFP battery to support 4C super fast charging, which means it can charge at a current of 12A above the diffusion limiting current.

    According to the company, the Shenxing LFP battery can achieve fast-charging over a wide temperature range, being able to charge from zero to 80 percent in 30 minutes even in temperatures as low as 14℉.

    The new fast-charging LFP battery is expected to enter mass production in China by the end of the year. The first electric vehicle models equipped with Shenxing batteries will launch in the first quarter of 2024.

    LFP batteries are cheaper than other lithium-ion batteries and more durable in many cases. However, they typically have lower energy density and their performance drops in the cold. CATL says these issues are a thing of the past with its new fast-charging battery, which "embodies the perfect balance of long range and easy refueling."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Aktuálně je pořád těch MPV nedostatek, to máš pravdu. A kdybys prodával ojetou Starii letos, tak jí prodáš draho.

    Ale ty si jí chceš nechat pět let a to se situace může dost výrazně změnit a trh může bejt saturovanej, což povede k tomu, že se pokles cen MPV vrátí tam, kde byl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Tak pak nechoď na diskusní fórum diskutovat :)

    Z mojí zkušenosti má ID.Buzz cca o 50 km menší reálnej dojezd než Enyaq a ve výsledku jsem byl překvapenej, že to dojezdem není tak blbý, jak jsem čekal.

    A jinak ano, napíšu přesně to, co jsi na začátku psal, že napíšu – pokud čekáš, že MPV o identickým rozvoru bude mít větší baterku než SUV na tom daným rozvoru, tak ses asi nezamyslel nad tím, jak ten elektromobil vypadá uvnitř .)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Video jako tohle je krásná odpověď lidem "cO uDěLáMe s BaTeRIeMa"?

    What *Really* happens to used Electric Car Batteries? - (you might be surprised)
    https://www.youtube.com/watch?v=s2xrarUWVRQ
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: jak jsem psal, mně se to moc pitvat nechce...
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH:Mně se zdá, jako kdyby tvoje argumenty dokládali opak toho, co jimi chceš podložit. Čekačka na Starii je aktuálně minimálně rok. Verze 4x4, o které jednám, je v Čechách na skladě 1, slovy jedna. Žádný z modelů, který se přestal vyrábět, se vyrábět nezačne. Celý segment MPV je dlouhodobě na sestupu a s elektrifikací dostal ránu z milosti. Já v tom žádný obrat nevidím, to vypadá, že to bude spíš horší než lepší, jeden cenově dostupný model fakt celý segment v celé Evropě neobslouží, protože alternativy Multivan a Vito jsou, jak píšeš, výrazně dražší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Jinak ty jsi s tím jezdil? Mě totiž, pokud jezdíš rozumným tempem po dálnici, ten dojezd tak tragickej nepřišel. Ono je s tím stejně nepříjemný jet rychle, takže jsem s tím jezdil po dálnici 120, a to mi to žralo něco kolem 22-24 kWh/100 km, takže zhruba stejně jako když jsem s Enyaqem jezdil normální rychlostí.

    Takže na dálnici budeš pomalej, ale přes 300 km najedeš.

    Ve městě to taky díky rekuperaci nebylo nijak tragický. Čekal bych teda průšvih s vytápěním v zimě (velkej prostor), ale celkově mi to přišlo jako mnohem menší rozdíl proti Enyaqu než jsem čekal.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Mizerný plasty, blbě zpracovaný (třeba sváry na viditelných místech, občas řešení který bys čekal u francouze nebo číny), příšerně blbě naladěnej podvozek... prostě je to takový nedotažený.

    CAL: Jenomže SpaceTourer/Traveller je drahej proto, že nový se už nedělaj na benzín/naftu, respektive se prodávaj jen jako Toyota ProAce. A i těch byl dlouhodobě šílenej nedostatek (stejně jako menších ProAce CITY, což je Berlingo) a šílený čekačky, což bylo ještě ovlivněný čipovou krizí.

    A alternativy byly jen výrazně dražší Multivany a Vita.

    U Starie bych tyhle problémy už nečekal, takže se vývoj ceny v horizontu pár let vrátí do normálního stavu, a to fakt nebude zas takovej zázrak.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: sauce?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam