• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Jasný. Já to znám jen z US, nicméně, říkal jsem si, jak to mají právě třeba v Číně, která pro Teslu je (nebo aspoň byla) relevantní trh. Takže díky za doplnění, zajímavý.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NEW Tesla Model 3: The Best Just Got Better!
    https://www.youtube.com/watch?v=mhdHP1GzoI4
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak ona i4 je taky levnější než normální čtyřka. Trojka je levnější jen díky tomu, že existujou věci jako 318i, což je trojkový BMW s tříválcem o 156 koních...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jako je to vtipný no, že za tyhle specs je to vlastně už levnější než BMW 3 - od 1 081 600 Kč vs CRAZY_IVAN s tim, že ta tesla je v základu sakra dobře vybavená a tenhle novej interier se mi líbí o kus víc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Sporťák to fakt není, ale je to prostě sedan nižší střední, ekvivalent trojkovýho BMW. Tomu odpovídaj rozměry i místo vevnitř.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: To je taky mozne. Uz takhle je na zadnich sedackach hodne malo mista. Model 3 je designem spis takovej mensi, levnejsi sportak. Roadster pro lidi, co nemaj penize na Roadster nebo Porsche :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tady ještě řeší to, že to mohlo být kvůli aerodynamice a místu na hlavu vzadu – je pravda, že kdyby tam byla "příčka" na liftback, tak bude v místech, kde mají cestující hlavy.

    Glass rear window and sedan/liftback discussion | Tesla Motors Club
    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/glass-rear-window-and-sedan-liftback-discussion.88578/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: No Model Y a Model S maji oba liftback a preruseni jen jedno. Akorat ho proste posunuli vic dozadu. Podle me je to proste jen levnejsi design pro levnejsi variantu auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Aha, už na to koukám. No nicméně pointa zůstává, nechtěli přerušovat dvakrát a chtěli ten efekt "furt sklo" a proto tam nedával smysl liftback. Někde o tom snad i kdysi mluvil.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ne, neni a nikdy nebyl ¯\_(ツ)_/¯ ... navic Model Y vypada skoro totozne a je to 5 dverak, takze tahle teorie stejne nedava smysl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Zevnitř ne, zvenku je to jeden kus skla a byli si na to dost hrdý.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Tesla nema a nikdy nemela neprerusenou strechu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: zrovna tahle top speed by mi nevadila a už jenom kvůli ambilightu bych upgradoval ... naštěstí mi to pořád přijde jako moc peněz za auto :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: O tom, že Elon trval na prosklený střeše a jednak tím zbrzdil vývoj trojky a druhak znemožnil liftback. A sedan u auta s krátkou prdelí je prostě nepraktickej, ale máš pravdu, že Američani se jich držej zuby nehty, i když to pak vypadá jako u tý trojky (pididekl).

    Že Cybertruck pro EU je non-issue je jasná věc, ale zatím to pořád vypadá, že tam nasekali dostatek průšvihů i pro US trh – a hlavně že ten pitomej nápad s exoskeletonem museli zrušit a celý to předělat, pročež to trvalo tak dlouho.

    Jako když chtěli něco divnýho, tak mohli ukrást Škodovce Twindoor, to by bylo řešení co by ke stylu Tesly docela sedělo.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: v podstatě Evropa je výjimka, co se týká vztahu k sedanům. Ať USA nebo Čína, Indie, Rusko, Turecko, tam všude jsou sedany brány jako varianta naprosto v pohodě.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Já vím, že to tvrdíš, a zní mi to spíš jako vtipná urban legend, která i když by byla založená na nějakém reálném podkladu, tak nic nemění na to, že US je specifický trh, kde se sedany prodávají víc než tady a obecně je to pro US kupce mnohem víc non-issue. Stejně tak jako je při nicotných EU prodejích pick-up trucků pro Teslu non-issue, jestli se tu bude někdy prodávat Cybertruck (po pravdě pochybuju, že by to Tesla vůbec plánovala). Navíc sedan má taky svoje výhody a zatímco jsem viděl video, jak v US u TMY někdo v zácpě rozbil zadní okno a vytahal z kufru věci, u TM3 to zas tak nehrozí. Zase, v ČR bych nad tímhle asi vůbec nepřemýšlel, v LA bych TM3 možná zvažoval právě protože je to sedan a v autě celkem často vozím vybavení v hodnotě třeba půlky toho auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: To nejsou kulturní rozdíly, ale Elonovy debilní nápady. Sedan je to proto, že Elon chtěl tu nepřerušenou skleněnou střechu odpředu dozadu, ta by s liftbackem nešla.

    Jinak teda ty parametry za ty prachy jsou super, jsem zvědavej, jak na tohle zareagujou tradiční automobilky. Protože upřímně, jakkoliv bych mnohem radši třeba BMW i4 nebo Mach E, protože je to vyrobený jako auto, ten rozdíl v ceně je dost brutální.

    Tenhle vývoj mě i vede k přehodnocení mýho odhadu, kde bude Tesla za pár let – představa "prémiový konkurence BMW" a tomu odpovídajícího objemu výroby už je mimo, při tom kam směřujou ceny. Jestli tímhle směrem půjdou dál, tak fakt můžou bejt konkurence pro Toyotu.

    Akorát teda dost možná i s podobnýma maržema, pokud mají být schopní udržet objem.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Přenosná palubní deska Model 3 a Y na vašem telefonu
    https://youtube.com/watch?v=plfO6ZX1A2c&pp=ygUOVGVzbGEuIE1vZGVsIDM%3D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam