• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Btw funny story. Kamos je tezkej milovnik BMW. Furt ma nejaky dela. Kdyz jsme byli parta na horach, tak sem mu pujcil Teslu Y na jeden den (mel nejaky zarizovani v okoli) a po navratu byl uplne nakoupenej.

    Nicmene rikal, ze jako *neni to dokonaly*, protoze tam jsou proste ty maly vychytavky, ktery uz ty nemecky auta maj a tyhle "novy" auta si na to musej prichazet.

    A o co slo? Ze kdyz vypnes hudbu a nejak prenastavis hlasitost smerem nahoru a pak ji zase pustis, tak ti to urve hlavu.
    No ale to nejde, ze jo.. nicmene proc se mu to stalo?
    My mu z prdele z chaty pres telefon vypli hudbu a dali hlasitost nahoru, aby ten sok prave mel. Takze sme z nej meli prdel a uz nic jinyho vytknout neumel.

    A hlavne co on stale nechape, ze tyhle veci jako "kdyz pridavam volume, tak by se mela hudba hned pustit" treba v Tesle neni odjakziva, ale oni to furt vylepsujou pres OTA updaty. Ale Enyaq (presne to tam typek pise) to proste nedela. Ty kupujes u legacy automobilek auto "as-is" a i kdyz tim kamos jezdil celej den, tak to stale jeste nepobral.

    Krasnej priklad je treba Joe mode v Tesle. Clovek ma pocit, ze ma kazdejch par tydnu novy auto, ktery nestarne. Jaky jiny auto tohle cloveku da?

    Pred mesicem treba Tesla iOS app integrovala Shortcuts. Takze sem si udelal na plochu telefonu button na zapnuti/vypnuti sentry, abych nemusel ani do Tesla app. Cmon.. heaven.
    Nebo si najdu doma v pyzamu v mapach (Apple mapy, Google mapy, Tesla app, ...) cil a kliknu share->Tesla a mam to pripraveny v navigaci jak dojdu k autu.. atd. Proste 21. stoleti a Enyaq neumi na dalku ani odemknout auto.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MATESISKO: Tak ja nebyl doma, pujcit klice neslo. Ja byl na druhy strane ucpany Prahy. To jsem myslel, ze z toho je jasny .)

    Mam pocit, ze tu resime prichod iPhonu a muzem tu kroutit hlavou, k cemu je dobry si v telefonu prohlizet pohodlne fotky. Proste pres telefon jde delat s Teslou hafo veci a je to skvely. A ostatni budou nasledovat. Akorat pomalu.
    MATESISKO
    MATESISKO --- ---
    DIM_: Asi jsem boomer, ale to bys mu nemohl pujcit klice?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    KEB: Naposledy minulej vikend jsem pujcoval auto kamosovi, kdyz pro neco potreboval zajet a proste jsem 2x kliknul v telefonu (odemknout + nastartovat) a on jel.

    To zamykani byl zastupnej problem pro vsechno okolo, protoze bych cekal, ze tim vyrobce zacne. Necekam, ze to bude daleko jako Tesla, ale zaroven jsem necekal, ze to je takhle pozadu.
    KEB
    KEB --- ---
    DIM_: asi jsem vemeno, ale nedochází mi, proč bych měl auto zamykat telefonem a k čemu by mi to bylo. Proč zrovna tohle je pro tebe problém, kdy bys tohle využil?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Frci to twitterem, tak to asi vetsina videla, ale je to smutny cteni: https://twitter.com/Sotoniak/status/1676310767920902153

    Kdo nechce klikat, tak je to shrnuti zkusenosti s Enyaqem po SW strance. Me tam nejvic prislo hrozny, ze pres telefon clovek neni schopnej si to auto ani zamknout. Legacy automobilky jsou opravdu desne dreveny. Dycky mi je z toho hrozne smutno.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Jo, u BMW jsem toho byl svědkem. Ale předpokládám, že k tomu docházelo jen u nějakých prvních generaci toho systému. Na druhou stranu jsem u BMW byl taky svědkem toho, jak plné otočení volantu při aktivovaném tempomatu zničilo jeho ovládací modul, a to byl relativně nový model, takže těžko říct :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIGHTHUNTER: Imho by kazdy auto, i ty zvlast "inovativni" jako Tesla mely mit stejnej standard, kde cokoli se hybe pomoci motorku muzes kdykoli v tom pohybu zastavit a rucne ovladat. Kdyz se mi zavira kufr, muzu kdykoli rukou ten pohyb zastavit a rucne ho pohybovat obema smery a nic se nestane. Ma to ten duvod, aby ti to omylem nerozmackalo civavu nebo dite a jak jsem napsal, pevne doufam ze to vyrobci nedelaj dobrovolne, ale ze je to nekde definovany jako standard.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIGHTHUNTER: No nekdo tam pise, ze mu to v servisu uznali a opravej. Ja mam taky 2020 model.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ja spis cekam na nejakej truck. Bud Ford, Rivian nebo Cybertruck.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: nebo celopolep. Ten udrží lak i plechy pohromadě, pokud ho ovšem nechceš sundat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ELIJEN: nejsi sám, na facebooku je na to celá skupina a dělají to i dvouletý auta :-(
    Tesla Model S, 3, X, Y owners worldwide with paint issues | Got it in November 2020 just 17k miles
    https://www.facebook.com/groups/359891901375063/permalink/991117724919141/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: nejvyšší čas objednat highland!
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Jen jsem to prejel vapkou a videl jak z toho leti kus laku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TIL kobalt sa pouziva aj pri produkcii fosilnych paliv

    Cobalt Mining: There's Something That the Petrol Companies Don't Want You to Know
    https://www.chargesmart.co.nz/post/cobalt-mining
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    oof, to je vysledok z mycky alebo nejaky drobny incident?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    RIP lak na Tesla Model 3

    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NTR23: já tajně doufám, že je to úcta k cizímu majetku nebo aspoň strach z toho, že to bývá drahé auto a způsobená škoda tak může být velká (takže rozdíl mezi přestupkem a trestným činem), přičemž zároveň třeba Tesla umí toho škodícího i nahrávat při zapnutém Sentry modu a třeba i živě streamovat videa z kamer do mobilu majitele.
    Na druhou stranu sám mám dospělého kolegu (40+), který se baví tím, že bezdrátově na vzdálenost desítek metrů vysílá signál pro otevření chargeportu u Tesel, což je takové "vandalství" bezdotykově, vzdáleně a řekněme k ničemu, protože se ten chargeport zase po chvíli sám zavře.
    Dřív se taky kradla loga Mercedesu z kapoty, antény... kdo by chtěl ničit, vždycky si něco najde - ať už třeba vypustit gumy, urazit boční zrcátka, nebo poškrábat lak klíčem...

    BLOWUP: ten port je na to taky určitě stavěnej, ale zavřít ho celej ručně je něco jiného, než zmáčknout tlačítko a při otvírání/zavírání motorkem to ještě popostrčit ručně. To je za mě debilita a jasně, pak to asi otevřeli rukou celý, zmáčkli tlačítko, zavřelo se to jak mělo a bylo vyřešeno.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIGHTHUNTER: tak u normalne udelanejch auto tohle nehraje roli - muzes sklopit zrcatka rucne, zavrit rucne viko kufru atd, nic se nedeje. Staci pak zmacknout prislusnej knoflik (jo, slusne udelany auta maji knofliky) a automaticky se zrcatko nastavi zpatky na muj profil.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIGHTHUNTER: Ty víka na port mě udivují od počátku co se elektroauta stala běžnými vozidly v provozu.
    U spalovaků jste po dobu tankování u auta.

    Ale elektromobily stojí u AC nabíječek i hodiny a víko je odklopené. Až se divím, že to vandalové nelámou tak často jako bych si myslel, navíc když má elektromobilita mezi běžnou populací takovou „oblíbenost“
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam