• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ELIJEN: nejsi sám, na facebooku je na to celá skupina a dělají to i dvouletý auta :-(
    Tesla Model S, 3, X, Y owners worldwide with paint issues | Got it in November 2020 just 17k miles
    https://www.facebook.com/groups/359891901375063/permalink/991117724919141/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: nejvyšší čas objednat highland!
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Jen jsem to prejel vapkou a videl jak z toho leti kus laku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TIL kobalt sa pouziva aj pri produkcii fosilnych paliv

    Cobalt Mining: There's Something That the Petrol Companies Don't Want You to Know
    https://www.chargesmart.co.nz/post/cobalt-mining
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    oof, to je vysledok z mycky alebo nejaky drobny incident?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    RIP lak na Tesla Model 3

    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NTR23: já tajně doufám, že je to úcta k cizímu majetku nebo aspoň strach z toho, že to bývá drahé auto a způsobená škoda tak může být velká (takže rozdíl mezi přestupkem a trestným činem), přičemž zároveň třeba Tesla umí toho škodícího i nahrávat při zapnutém Sentry modu a třeba i živě streamovat videa z kamer do mobilu majitele.
    Na druhou stranu sám mám dospělého kolegu (40+), který se baví tím, že bezdrátově na vzdálenost desítek metrů vysílá signál pro otevření chargeportu u Tesel, což je takové "vandalství" bezdotykově, vzdáleně a řekněme k ničemu, protože se ten chargeport zase po chvíli sám zavře.
    Dřív se taky kradla loga Mercedesu z kapoty, antény... kdo by chtěl ničit, vždycky si něco najde - ať už třeba vypustit gumy, urazit boční zrcátka, nebo poškrábat lak klíčem...

    BLOWUP: ten port je na to taky určitě stavěnej, ale zavřít ho celej ručně je něco jiného, než zmáčknout tlačítko a při otvírání/zavírání motorkem to ještě popostrčit ručně. To je za mě debilita a jasně, pak to asi otevřeli rukou celý, zmáčkli tlačítko, zavřelo se to jak mělo a bylo vyřešeno.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIGHTHUNTER: tak u normalne udelanejch auto tohle nehraje roli - muzes sklopit zrcatka rucne, zavrit rucne viko kufru atd, nic se nedeje. Staci pak zmacknout prislusnej knoflik (jo, slusne udelany auta maji knofliky) a automaticky se zrcatko nastavi zpatky na muj profil.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIGHTHUNTER: Ty víka na port mě udivují od počátku co se elektroauta stala běžnými vozidly v provozu.
    U spalovaků jste po dobu tankování u auta.

    Ale elektromobily stojí u AC nabíječek i hodiny a víko je odklopené. Až se divím, že to vandalové nelámou tak často jako bych si myslel, navíc když má elektromobilita mezi běžnou populací takovou „oblíbenost“
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIGHTHUNTER: to su tie uskalia modernej techniky, ja zvykly na svojej starej konzerve zatvarat 5. dvere buchnutim som to takto urobil na kolegovom bmw a ten skoro upadol do mdloby :))) potom mi vysvetloval, ze to ma automaticke zatvaranie a ze dufa, ze som mu to nerozbil
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: ale všiml sis, že za to může on, protože je debil co to otvíral a zavíral rukou, takže to dřel přes ty ozubený kolečka? Něco jako když ručně sklopíš elektricky ovládaný zrcátka, protože elektricky ovládaná okna asi nikdo napůl ručně nevysouvá nebo nezatahuje, ale ten chargeport holt asi nemá tolik elektroniky v sobě a nějaké dorazy jako u oken, ale jen po zmáčknutí tlačítka motorek otočí tolikrát, aby se port otevřel nebo zavřel. Když mu on část toho pohybu udělal svojí silou, tak to pak dopadá takhle :-(
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    len u toho ioniqu sa ti moze stat ze ti nepojde zavriet chargeport :)

    HYUNDAI IONIQ 5 First Drive - could this be the electric car of the year? | Fully Charged CARS
    https://youtu.be/c2tHJD6mMbE?t=320
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: hele utáhne - jednak se tím chlubí sám Hyundai - (je možné připojit k 230V palubní zásuvce libovolné zařízení nebo nabíjet elektroniku s příkonem až 3,6 kW)
    Elektrické SUV - IONIQ 5 - Technologie | Hyundai
    https://www.hyundai.com/cz/modely/ioniq-5/technologie.html

    a jednak dokonce v nějakém videu testovali, že můžou fungovat i obě zároveň na plný výkon a z auta tak můžeš brát až 7.2 kW
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: To taky, plus ta 220 V zásuvka so je vevnitř rozhodně neutáhne těch tuším 3,6 kW co ta z CCS.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Jo to dává smysl, nedávala mi smysl ta redukce resp. absence zdířky, protože takhle to vypadá, že je redukce součástí kabelu rotopedu a nic jinýho zapojit nejde.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: normální zásuvku na 230V má v interiéru pod (prostřední) zadní sedačkou. Zásuvka v zadním kufru pro venkovní použití by nedávala smysl, protože když chceš používat něco venku, tak bys musel nechávat otevřený kufr, nebo do něj skřípat kabel? Venku máš (už z principu) nabíjecí konektor, který je na to ideální - umožňuje zamykání připojeného kabelu (redukce) a mít i celé auto zamčené a taky to potřebuješ mít řekněme dešti-odolné ;-). Takže sice za cenu složitější redukce (s měničem napětí) z CCS konektoru na 230V zásuvku, ale zato můžeš zamknout auto a natáhnout si dlouhou prodlužku někam dál i za deště :-).

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: S předním pohonem :(
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Pohání trenažer. Je tam elektronická brzda, která řídí zátěž podle aplikace.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Pokouší se tím nabít auto, a nebo naopak auto pohání rotoped? (Jsem myslel, že hyundai má na pohon spotřebičů v kufru normálně 220V zásuvku)

    DIM_
    DIM_ --- ---
    PEPAZZ: 10 minut chodi kolem makety (jen exterier) a rika, ze to bude super auto, az bude :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam