• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: Třeba to časem změní, ale zatím mu ta strategie vychází a Tesla je furt nejprodávanější:) To by ale Élo nesmělo kompletně zblbnout z dojmu vlastní geniality, takže jistý to neni.

    Strategie prioritizace je různá při různé „dospělosti“ firmy. A on to jede víc jako sw firma než automobilka.
    Při rozjezdu je důležitější brutální focus (neřešit, co není nutné) a tím minimalizovat náklady a maximalizovat rychlost vývoje, a okořenit to pomocí „exciters“, aby to lidem přišlo cool/výjimečný a šířili to mezi sebou (to jsou všechny ty gull-wings, exoskeletony i ten nesmyslnej knipl, kterej jsou dlouho myslel, že se ani nedostane do výroby:).

    Zavedená firma má ten split jinak.

    Uvidíme, jestli Élo bude postupovat cestou degenerace (což zatím ukazuje na Twittru:) nebo se někomu podaří vrátit ho trošku blíže k realitě:)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ANAXYM: ELIJEN: Taky jsem to u configu viděl, ale jestli to není tím, že větší kola dávaj na lepší výbavu, která má často vyšší výkon.

    DZODZO: Jo, tohle trochu chápu, že si Tesla řekne: Máme systém tak dobrej, že na co do toho přidávat mobil. Samo o sobě to dealbreaker není, ale tím, že tam toho je tolik, navíc to podle mě jednou přijde.


    MINER: Já bych právě jeho cílovka byl a velmi vážně jsem teslu zvažoval (navíc pokud chce růst, musí cílovku rozšiřovat a ne si jí zbytečně zužovat). Tohle není rant nějakýho prvoplánovýho hatera Tesly, tohle je spíš povzdech spotřebitele (Hater sice nejsem, ale vyloženě fanoušek taky ne.).
    Cost cutting chápu, ale jsou věci, který už jsou za hranou bezpečnosti, třeba ty páčky za volantem.
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: Stejně tak by mu ale v dolní poloze pomáhalo, takže šul-nul.
    Ale jestli nějaký takový jev funguje, zajímaloby mě jak konkrétně.

    Nejvíc je to vidět v F1: ty současný větší kola jsou jednoznačně pomalejší, a jediný důvod, proč to udělali, je, aby omezili turbulence od pneumatik a usnadnili předjíždění. Ale dekády jezdily F1 na malejch kolech s balónama…
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: všechno, co píšeš, je cost-cutting. I pokud Éčko něco prezentuje jinak, je to cost-cutting.
    Šetří na věcech, který myslí, že neovlivní rozhodnutí jeho cílovky.

    Nejsi jeho cílovka. Já taky ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: ad 2) to je podla mna taky ten uzaverty tesla ekosystem, nieco ako ma apple, ze maju to vyladene, aby to fungovalo s ich hardware a software, aby ti poskytli tu "user experience", ja tomu moc nerozumiem, cital som iba, ze kazdy uzivatel apple je gay :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ohledně těch větších/menších kol, myslím že je to fyzikou, když je větší kolo, tak má víc hmotnosti dál od středu a v horní poloze to kolo "tlačí" proti autu, točí se dopředu

    kdysi jsem na to viděl analýzu, znělo to dost komplikovaně tak si pamatuju jen útržky :D
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    ELIJEN: no ten dojezd s menšíma kolama sem viděl i u konfigurátorů jinejch značek. Stejně tak velikost kol ovlivňovala výši spotřeby /produkci CO2 u aut se spalovacíma motorama. Jo, sou to údaje u konfigurátorů, ale asi to bude mít nějakej základ a nevycucali si to z prstu?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: je mi celkem fuk, že jsem dostal mínus, jen by mě zajímaly protiargumenty, resp. s čím mínuskář nesouhlasí a proč.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Bo je Elon kokot a chce to dělat po svým. Jinak ano, Model 3 je pořád poměrem cena/výkon nepřekonatelnej, ale stejně dá člověku dost důvodů ho nekoupi.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK:
    NIKDAS:

    Podle me tam rozdil bude. Nevim jestli je to vahou nebo aerodynamikou, ale treba u Tesla M3 maj vetsi kola mensi dojezd asi o 5%
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Nepřestává mě udivovat, jak tesla dokáže auto naprosto nesmyslně zesrat do bodu, kdy ho fakt nemůžu koupit, ačkoliv cena/výkon je nepřekonatenej (jo pro sebe bych to asi ještě přežil, ale staršího člověka do toho fakt neposadím)
    1. Bez páček na volantu. On je nějakej důvod, proč to už 50 let maj naprosto všechny auta. Ten jejich výmysl s kapacitníma tlačítkama který ke všemu MĚNÍ POLOHU, jak točíš volantem, je fakt nebezpečnej.
    1a. Naprosto všechno ovládání na displeji, dyť i tlačítka se daj udělat ve "sleek" designu, alespoň pro ty nejpoužívanější věci.
    2. Nemaj android auto ani carplay, proboha proč? Dyť ta implementace musí bejt naprosto zanedbatelnej náklad.
    3. Maj milion kamer, ale neudělaj "birds eye" opět, proč? Dyť ta implementace...
    4. Nepoužívaj sonický parkovací sensory. Ověřenej, spolehlivej, levnej způsob vymění za nepřesnou kameru.
    5. Směrovky (hazard lights) a všeobecně všechny zadní světla, který se zvednou s kufrem. Fakt chci aby mě v noci v případě poruchy někdo sestřelil, protože tu parodii na směrovky, co dali pod kufr přehlídl. (Sry za repost, tohle jsem musel dopsat a editovat tady nejde. Jasně, jak dlouho bude člověk stát s otevřeným kufrem, ale proč tomu jít naproti)
    6. Ten jejich kufr, dpč (ale ok, je to sedan, na kufr maj Y).

    Na jednu stranu jsou s vychytávkama na míle daleko (dog mode do mýho auta došel až v roce 2023, tesla to má kdo ví jak dlouho - využívám ibez zvířat, třeba když jdu na 5 min nakoupit, klima hezky jede ale auto je vyplý/zamklý.), teď třeba přidali automatický zařazení převodu od překážky (tzn když nastoupíš do auta, který je kufrem ke zdi, automaticky zařadí D) a spoustu dalších užitečnejch, ale ne nezbytnejch věcí. Na druhou stranu dělaj takovýhle šílený kiksy.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HERR_FLICK: Škoda, doufal jsem, že k levnějšímu pneu (asi 25% při stejném typu) a zvýšenýmu pohodlí díky vyšší pneu přidám nižší spotřebu (tzn. přiblížím se létu) a budu happy :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: ne

    Záleží na pneu
    Na sirce tzn valivym odporu

    A na vaze disku+pneu

    Při stejnym poloměru (=vyšší pneu)na obdobny celkový vaze kola a obdobny smesi se spotřeba zmensenim průměr rafku moc neovlivni
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dojde používáním R18 místo R20 k prodloužení dojezdu u elektromobilu? Uvažuju o koupi zimních disků, protože ty předražený originály zimu snášej fakt blbě...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NEW 2024 Tesla Model 3 HIGHLAND Review: The Best Just Got Better?
    https://youtube.com/watch?v=z_3F98XIIKA
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NTR23
    NTR23 --- ---
    JYRKA: Předběhli Renault 5 i VW ID.2 👌🏼
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Citroën C3 odhalen ve čtvrté generaci. Přijíždí jako elektromobil ë-C3 | auto.cz
    https://www.auto.cz/citroen-c3-odhalen-ve-ctvrte-generaci-prijizdi-jako-elektromobil-e-c3-150338

    Cena vypada hodne privetive
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Těžko říct. Ale vzhledem k tomu, že se to dá normálně koupit tak aspoň okrajově klidně obojí ;)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: asking the right questions :D taky me to mate
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam