• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    RATTKIN: super! Drobná připomínka k eng titulkům: nedávej tam "6, 350kw chargers" ale radši "6x350kw", čárkou se v angličtině obvykle oddělují tisíce :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RATTKIN: aha, tak to bude Chorvatsko v lete pekne peklo. uz letos tam bylo plno a to tam smely nabijet jen Tesly
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    vyzkoušel jsem s Hyunda Kona nabíjení na Teslách
    Chorvatsko na Tesla Supercharger s Hyundai Kona
    https://youtu.be/ApR4mQd05Mc
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    NIKDAS: já jsem si na dveře kufru, když je otevřený, nalepil reflexní pásy. Je to nad hlavou, ideálně viditené. A jsou i mírně z boku. Teslu tedy nemám, zadní světla normální, ale když se ke kufru nahrneme, stejně je zakryjeme tělem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    poziare elektromobilov sa testuju este pri vyrobe :)

    VIDEO: V areáli závodu Kia Slovakia hasili elektrické vozidlo a sklad s nebezpečným odpadom. Po cvičení odobrali vodu | Žilinak.sk
    https://www.zilinak.sk/clanky/26002/video-v-areali-zavodu-kia-slovakia-hasili-elektricke-vozidlo-a-sklad-s-nebezpecnym-odpadom-po-cviceni-odobrali-vodu
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Pokud by tam nebyla možnost posádky to forcenout.

    Ale spíš jde o to, že z aut není výhled, a soud to vzal jako polehčující okolnost.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    DZODZO:
    nebo mi mohlo auto odmitnout takovy pizdy vozit.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla quarterly profit drops more than 40% amid price reductions - Nikkei Asia
    https://asia.nikkei.com/Business/Technology/Tesla-quarterly-profit-drops-more-than-40-amid-price-reductions

    Tesla si nemůže dovolit ani senzory za tisícovku zřejmě :D pokud bude cenová válka pokračovat, tak brzo půjdou hodně na dřeň
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no pockaj, ale u FSD by si ta kamera aspon vsimla znacku zakazu vjezdu a mozno by tam nevjela vubec?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    CRAZY_IVAN: určitě hodně závisí na umístění a hlavně i na aerodynamice celého auta - přijde mi, že jde o protichůdné požadavky, co se týká celkového co nejmenšího odporu auta a práce s prouděním vzduchu (turbulencemi) za autem tak, aby se nešpinila zadní strana auta... to pak naráží na to, že takovéhle detaily nebo třeba problémy se stěračema mají jinou prioritu u automobilky z Kalifornie, kde neprší a nesněží... (chtěl jsem napsat než třeba švédské automobilky, ale nechci řešit Čínu ani se hádat o Texasu)
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: My o vlku, a soud teď řešil druhý takový případ.
    Ústavní soud odmítl stížnost řidičky, která v Brně v SUV srazila a usmrtila dítě - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/ustavni-soud-odmitl-stiznost-ridicky-ktera-v-brne-v-suv-srazila-a-usmrtila-dite-181152/

    Ještě bizarnější. Lidi si kupujou tanky, ze kterých nevidí ven.

    Bizarní mi přijde, že soud to bere jako polehčující okolnost. Ne nedbalost, že si nezajistili dostatečný výhled…
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: To je jen pricing automobilky, aby co nejvíc vydělala. Kamera/zapojení stojí pakatel. Zejména, kdyby to montovali automaticky do všech…
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Predni senzory jsou na Fabii jen v paketu se zadni kamerou za 23.000.
    Ale jinak ano, stokrat ano, sou to kkti, ze tam ty predni senzory nemaj.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIGHTHUNTER: u chargeru jsem to měl stejně a zase tak často jsem jí čistit nemusel, ale třeba to je umístěním :/
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    CRAZY_IVAN: ona ta kamera ale taky neni ničím chráněná nebo čištěná (Enyaq ji má třeba ostřikovanou společně se zadním sklem), takže když jedeš po rozbředlém sněhu a pak chceš někde zaparkovat, tak si u Tesly musíš nejdřív vystoupit a očistit kameru :-(
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a jak řikám, zrovna absence zadních, když máš kameru, mi přijde ok... přední už jsou horší :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ale to je v Americe s dotacema, kde jsou i ostatní auta levnější o absenci DPH a ty dotace. Takže cenovej poměr k třeba BMW i4 zůstává furt stejnej, na mojí pointě to nic nemění.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jinak v US ho (s dotacema) máš za 600k

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: zrovna zadní, když máš kameru, mi přijdou docela zbytečný
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Já tyhle počty chápu a znám. Ale furt ty parkovací senzory dostanu i na základní Fabii za 369 tisíc aspoň vzadu a přední i zadní skoro na čemkoliv třeba ve střední výbavě.

    Nemít je na autě za milion ani za příplatek je neuvěřitelná debilita.

    To už víc pochopím prasáckej cost-cutting jako dvě tlačítka na okna ve Volvu s přepínáním přední/zadní a podobně.

    Jako až bude Model 3 stát novej 600 tisíc, tak to bude ospravedlnitelný. Takhle moc ne.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Tak rekneme, ze senzory maj stat teda 1.000 a Tesla proda 500.000 aut ročně, tak si to vynasob.. x)
    Plus derovani narazniku, osazovani, ...
    Ja je chapu, i kdyz me to stve. Jestli chces cidla, kup si S/X a ne jejich nejlevnejsi radu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Právě kvůli těmhle věcem jsem se stal z poměrně výraznýho Tesla-optimisty (někdy v době kdy jsem řídil první Model S a působil jako z jinýho světa) v docela výraznýho Tesla-negativistu.

    Vyhodit z auta za milion funkcionalitu, která bez problémů funguje na všech třech mých autech (průměrné stáří 21 let), aby ušetřili odhadem tak asi litr, to je fakt hovadský.

    A udělat to u auta, který má potenciál jezdit autonomně a parkovací senzory jsou poslední ochrana před tím, aby něco trefilo, je podle mě kriminální.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam