• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KURE: Spíš se bude rozhodovat, o kolik jsou ta auta pro jeho usecase vhodnější než Tesla, a jestli to odůvodňuje těch +50% resp. +100%

    V podstatě je to ekvivalent toho, jestli si řidič spalovače koupí škodovku za 600k nebo WV za 900k nebo BMW za 1200k

    Bobash se asi nechal zaslepit čísly, neuvědomil si, "kde leží nula" a nahlížel na to jako na spalovače, kde mezi spalovačem za 1,5M/2M/2,5M už není takový rozdíl, ve srovnání se škodovkou za 600k jsou to všechno luxusní auta, kde se na cenu už nekouká…

    Ve světě současných EV je ale 1-1,5M pořád něco jako "EV starter car" a u 2M (~$80k) už začíná něco jako "střední třída"…
    KURE
    KURE --- ---
    COMODOR_FALKON: :D :D :D :D fakt jsi napsal, že se někdo bude rozhodovat mezi porsche a MG sporťákem podle toho jakej má nákladovej prostor? :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Posuzuješ to optikou spalovacích aut, což je IMHO chyba. Pak tam vidíš iluzi toho, že půl milionu není významný rozdíl, neb obojí je o výrazně dražší, než základní Fabia HTP…

    A pak taky z nějakého důvodu zjevnětrpíš utkvělou představou, že jakmile tam je něco s adjektivem "sportovní" tak je to automaticky jen kompenzační hračka pro majitele mikropenisů a makrokomplexů, á la hummer, Lambo, Ferrari…

    Správnější pohled IMHO ten, že Tesla stojí cca milion a MG stojí o ~50% víc, Porsche o 100% víc a zda tam je ten 50%/100% užitek v nákladovém prostoru/komfortu jízdy/dojezdu…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Plus teda ještě takhle – v týhle kategorii už půl milionu nejenže nemusí být velkej rozdíl, on to dokonce může být v poptávce rozdíl NAOPAK.

    Tzv. Veblenův efekt, aneb proč se u některých typů zboží zvyšuje poptávka s cenou, i když by to mělo být naopak.

    Když si koupíš sportovní Porsche za dva miliony (nebo víc), tak každej ví, že sis koupil sportovní Porsche a že to bylo drahý. Když si koupíš sportovní MG, tak každej ví, že sis koupil auto od značky, která je vždycky "levná alternativa".

    Je to asi jako kdyby Číňani dělali levnou alternativu Rolexek pod jménem nějaký dávno mrtvý evropský značky, která nikdy nebyla ani na dosah prestiži Rolexu, a chtěli za to 75% ceny Rolexu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Hele v týhle kategorii auta fakt není půl milionu tak dramatickej rozdíl. Velmi málo lidí si kupuje sportovní auto kalibru Boxsteru jako jediný auto – typicky je to tak třetí až pátý auto v rodině. A jestli máš utratit za hračku milion a půl nebo dva už není takovej rozdíl.

    Navíc je to auto, jehož primární rolí vedle toho, že cool vypadá, je to, že dobře jezdí. Naučit sportovní auto dobře jezdit je strašlivě těžký a je strašně složitý a dlouhý se to naučit. MG je nová automobilka s minimální zkušeností v tomhle oboru. Porsche je automobilka, která tohle umí úplně nejlíp na světě.

    Varianta, že by bylo MG "na první pohled lepší" je tak naprosto nerealistická. I kdyby mělo víc koní nebo lepší dojezd, tak Boxster bude líp jezdit. S největší pravděpodobností nesrovnatelně líp, soudě podle toho, jak blbě jezdí současný MG.

    A potom je tu finální a možná nejdůležitější věc. MG může být "v nějaké míře etablované", ale pokud si někdo náhodou nebude myslet, že je to pořád to stejný MG který vyrábělo v 60. letech MG B. Což bylo ale pořád spíš auto na úrovni dnešní Mazdy MX-5 než Porsche. A i když sportovní roadster vyrábělo ještě původní britský MG (model F a následně TF na přelomu století), tak s ním nedokázalo uspět a nakonec skončilo – a to v tý době vyrábělo vedle toho roadsteru jen sportovní verze Roverů, takže ještě relativně dražší a prestižnější auta.

    Dnešní MG, až bude "v nějaké míře etablovaný", bude etablovaný jako výrobce toho nejlacinějšího shitu na trhu. Jediný MG, který dneska nějak často vidíš na silnici, je spalovací MG ZS, což je ekvivalent Dacie Duster, akorát horší. V elektrifikovanějších zemích pak vídáš MG4 Electric, což je mezi elektrickejma autama přibližně totéž. Nejlevnější, nejmizernější shit.

    Člověk, kterej chce utratit poměrně hodně peněz za hračku/status symbol/dárek sám pro sebe/lék na krizi středního věku/cokoliv jinýho kvůli čemu si lidi kupujou sporťáky, bude rozhodně chtít auto od automobilky, která je už skoro století naprostou legendou ve výrobě sportovních aut i v motorsportu, a jejíž ostatní nabídka zahrnuje ikonickou 911 a jako "obyčejný auta" věci jako Macan, Cayenne a Panamera, což jsou pořád velmi prestižní a sportovní záležitosti.

    Utratit skoro stejně peněz za auto od značky, kterou dost možná jezdí i tvoje hospodyně nebo dělník ve tvojí fabrice, je věc, kterou se bude chtít udělat málokomu.

    Zvlášť když efekt značkové prestiže má ještě drastičtější vliv na ojetiny, takže zatímco ojetý sportovní Porsche patří k autům s vůbec nejmenším poklesem hodnoty, tahle věc se bude za pár let prodávat za pytlík buráků.

    Čili TCO Boxsteru za dva miliony bude dost pravděpodobně nižší než TCO tady tý obludy.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: 1,5M a 2M je poměrně dost zásadní rozdíl, zvlášť pokud bude MG na první pohled lepší a již "v nějaké míře" etablované na trhu…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: A druhá otázka je, o kolik to bude nakonec levnější než Porsche Boxster, aby to dávalo nějakej smysl.

    Jestli to bude stát v základu 50k liber, což je asi milion a půl, tak to bude o čtvrt mega levnější než benzínovej Boxster. Soudě podle cen Taycanu by základní elektrickej Boxster mohl stát kolem dvou milionů, v kterémžto případě to MG moc nedává smysl.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LELI: To uspořádání vypadá fakt dobře.
    Nicméně se naskýtá otázka, jak na tom budou Číňani s kvalitou produkce a dostupností náhradních dílů.
    MINER
    MINER --- ---
    NIMBUS: Čína, no:) Tam targetujou i bobři BMW:)
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    LELI: ale ten interiér je teda fakt šílenej!
    LELI
    LELI --- ---
    v UK se hovorilo o 50k GBP cenovce, neni to nikym potvrzeny, ma byt rwd a awd verze pristi rok v lete cca, auto je oslava 100 let znacky MG

    LELI
    LELI --- ---
    toto je moc pekny elektromobil...

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Skoda ze tohle tesla nikdy nevyrobi.
    Sugarchow on Instagram: "Tesla Model 3 Super GT. Imagine the model 3 built on Tesla Roadster😋 How fast it could be😍 #tesla #teslamodel3 #teslaroadster"
    https://www.instagram.com/p/CyPkpTMxc6x/?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Za chvíli se dostaneme k tomu, jak psát správně znaménko minus <3. Můj vnitřní nerd plesá.
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: Když už jsi vyrazil do boje, kolego, musím tě zkorigovat, že u matematických znamének se používá čtvrtinová mezera:D
    „6 × 350 kW“
    (laskavý čtenář promine naše bojůvky:)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JIMIQ: meziročne jsou porad v plusu ..
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: to neni grammar, to je typo!:D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    fskutečnosti „6 × 350 kW“ :)
    MINER
    MINER --- ---
    AXTHEB: Jo, hned jsem se sám sebe zhrozil, a opravil, ale byls' rychlejší:)
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: Nerozdmýchávejte mé nejnižší typografické pudy!:)

    Správně je „6×350 kW“:)
    – × neni x
    – před jednotkama se dává mezera a W je velký
    – a české uvozovky jsou párové
    :)

    Držte mě!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam