• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: Tak 911 hlavne narostla uz do takoveho gtcka a ten cayman je imho na sportovni svezeni posledni roky lepsi volba. Osobne bych taky ale sel primarne do 911 a to jen do nejake Carrery S..Vic mi prijde ze neni vubec treba, ale taycan az bude mit novou generaci a vetsi dojezd bude moje primarni auto. Ten mi stacilo mit na par dni pujceny a jsem rozhodnuty doted ze ho chci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: A furt to i dobře jezdí. Ale když chceš něco, co jezdí aspoň trochu podobně tomu, jak jezdily starý 911, tak je to právě ten Cayman, protože nový 911, nedejbože když je to třeba Turbo, už ten charakter dost ztratily – především tím, že jsou až moc dobrý.

    Abych vrátil diskusi k elektrickejm autům, tak po jízdní stránce moc není (mimo samozřejmě zvuku a toho že to řadí) poznat jízdní rozdíl mezi Taycanem a 911 Turbo.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BLOWUP: Je..911 = image. Je to hezky, libivy a ikonicky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: No prostě když si kupuješ Porsche podle toho, aby jako Porsche vypadalo, musí to bejt 911.

    Když si kupuješ Porsche proto, abys měl dobrej sporťák, tak se může stát, že si koupíš Caymana, protože v mnoha pro sportovní auto důležitejch ohledech líp funguje.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: … sjel jsem si teda cvičně všechny Poršata, a 911 je prostě ňuňu. Žádnej jinej model se mi tak nelíbí. Takže chápu, že lidi chtěj právě 911…
    MINER
    MINER --- ---
    Já když to teda hodnotim jen esteticky, tak se mi 911 designově líbí víc než Boxster. Boxster se mi vlastně nelíbí skoro vůbec. Taycan někde mezi.
    Čistě esteticky bez uvážení jakýchkoliv jiných parametrů.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: nevim jestli "image" je uplne ten pravej terminus technicus - pod tim mi na mysli vytane spis neco jako Koudy, a to je teda tomu co mam na mysli diametralne vzdaleny, ale je to tak, pro ne proste ty jiny modely neexistujou. Zadny, ani ty s tema zabima ocima, nebo treba cayenne - tim z nejakyho duvodu vetsina taky opovrhuje, o tech ostatnich "modnich" produktech ani nemluve. Zajimavej fenomen.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Tomu rozumím, když chceš Porsche kvůli image, tak chceš 911. Když chceš Porsche proto, že jsi nadšenec a baví tě, jak jezdí, tak se může stát, že budeš chtít Boxstera.

    Každopádně většina zákazníků jsou ti první, což je důvod, proč si Porsche může účtovat za 911 zhruba dvakrát tolik co za Boxster, a taky důvod, proč i ten elektrickej Boxster bude moct v klidu stát o čtvrtinu, o polovinu nebo dvakrát tolik co čínský MG a lidi to furt koupěj mnohem spíš.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Ja teda znam jen lidi, kterym je tohle vsechno uplne jedno. Mam pocit, ze nektery ani nevedej, kde to auto ten motor ma - pro ne je proste 911 "Porsche", je to ikonickej design, a to ostatni co ta automobilka kdy vyprodukovala u nich bezi pod visackou "designovy nehody" :-)

    A tahle trochu pointovana charakteristika se kupodivu tahne napric vsema vrstvama, od tech co jim je fakt uplne jedno kolik ta kara stoji, az po takovy ktery na ten provoz papirove vlastne ani nemaj, ale o to vic jim prave na ty stylovosti a autenticnosti tech forem zalezi. Jedna architektka ma starou 911 kterou si nechala nalakovat na odstin jejich oblibenejch bot na podpatku (ja ty barve rikam zelenej zvyraznovac). Boxster nechtej snad uz ani ty holky :o)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MINER: prvotní odšťuch je irelevantní
    Ne nadarmo nejvyšší závodní verze 911 (RSR) má motor uprostřed
    Why the Porsche 911 RSR Had to Go Mid-Engine
    https://www.roadandtrack.com/motorsports/a31703/porsche-911-rsr-frank-walliser/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ano, teoreticky mírně ano. Ale v reálu je to víceméně jedno. V obou případech navíc akcelerace v přímce není úplně to nejdůležitější. A v zatáčkách, kvůli kterým jsou tyhle auta stavěný, funguje středomotor o dost líp, byť je 911 vítězstvím ducha nad hmotou a už opravdu funguje.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: fyzikálně zadomotor tlačí při akceleraci víc na zadní nápravu než středomotor. Jak je udělaný zbytek auta, nevim, ale fyzikálně, pokud by se lišila jen pozice motoru, tak je to tak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Co, 911? No, nemá. Středomotor je furt lepší než zadomotor.

    Jedinej důvod, proč dlouhodobě byly rychlejší 911, bylo to, že Porsche mělo zásadu, že Boxster/Cayman nemůžou dostat stejně výkonný motory. Až s příchodem GT4 a Spyderu to porušili a vzniklo samozřejmě lepší auto než 911.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tak ještě by se dalo polemizovat, že to díky rozložení váhy má větší grip při odšťuchu.

    Pochybuji, že je to součástí rozhodnutí, jen ‚for the record‘.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ano, znám lidi, co by brali radši Boxster nebo Cayman než 911, a dokonce znám takový, co to reálně udělali a skutečně zaplatili za Boxstera (nebo častěji Caymana) výrazně víc peněz než za kolik by mohli mít 911.

    Samozřejmě to platí zejména od doby, co existuje Boxster Spyder a Cayman GT4, který mají čtyřlitr z top verzí 911.

    A pořád i základní verze je prostě líp jezdící auto, protože je to od začátku stavěný jako sporťák s primárním fokusem na jízdní vlastnosti (motor uprostřed), zatímco 911 má furt ten motor vzadu, což je řešení, který je od základu blbě, byť ho dokázali naučit neuvěřitelně fungovat. Jeho hlavní výhodou ale nebyly jízdní vlastnosti, ale to, že jsi mohl mít zadní sedačky.

    Pokud nepotřebuješ zadní sedačky, je hlavní důvod mít 911 v tom, že si potřebuješ nahnat ego tím, že máš větší auto a "vyšší model". Když chceš opravdu fungující sportovní auto, tak Cayman je lepší (samozřejmě ideálně GT4 RS).

    Pár tejdnů zpátky jsem jezdil na okruhu mimo jiné s Boxsterem Spyder, GT3 RS a GT3 Touring, a asi bych si vzal domů toho Boxstera.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: jj. Stejne je pro holky nebo pro teplouse. Kdybych pokazdy kdyz jedu na motorce a potkam boxstera s dvema chlapama v ruzovejch cepickach dostal stovku, tak nemusim platit najem :-)

    Ty znas nejakyho chlapa, kterej tomu da prednost pred 911 aniz by to bylo kvuli budgetu?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Boxster přitom vůbec nemusí bejt pro holky, je to řidičsky v mnoha ohledech mnohem lepší věc než 911 (lehčí, líp vyváženej atd.).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Aha, tak to se to změnilo v minulým roce, do tý doby byl nejprodávanější Macan, s malým náskokem.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: kolega boxstera asi pul roku jako jediny auto mel. koupil ho po rozchodu se svoji pritelkyni, aby na nej ulovil novou pokud mozno bohatou partii. Pote co se mu to podarilo okamzite to "porsche pro holky" prodal a koupil range rovera ;-)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: jen bych dodal, ze nejprodavanejsi Porsche neni Macan, ale Cayenne.. Macan je druhej.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam