• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Tyjo myslím, že seš tím hejtem na teslu až moc zaslepenej.
    Protože:
    1. Na "volnoběh" ICE nebrzdí, ale plachní a tedy BEV v téhle ekvivalenci nemůže rekuperovat (u mě můžu zařadit N, a plachtím, zatím jsem to udělal jen párkrát, naprostá zbytečnost). Brzdit ICE začne, až zařadíš rychlost, a intenzita brždění se odvíjí od rychlostního stupně, kterej zařadíš (tedy asi něco jako když si můžeš u KIE nebo kde vybrat intenzitu rekuperace 1 až 5).
    2. Nevím jaký "normální auta" máš na mysli, ale zatím u všech BEV, ve kterých jsem seděl šla ta intenzita nastavit. Taky brzdovej pedál už nepoužívám (první rok jsem měl rekuperaci skoro na min, takže jsem dobržďoval brzdovým), ale od určitý doby už jezdím jen "one pedal driving".
    3. Tvoje původní otázka BOBASH: dává smysl jen v případě, že opravdu brzdovej pedál mačkáš, což já moc nedělám. Nicméně ano, poznám to, protože na displeji vidím aktuální spotřebu, a jakmile je hodnota na -99kw/100km, brzdím brzdama (plus je na displeji vidět "akcelerometr", kterej jde doprava při zrychlení a doleva při zpomalení, opět, když je na max hodnotě, vím, že už používám brzdy).
    Plus teda byl SW update, kterej zařídil, že i když půl roku nezmáčkneš brzdovej pedál, jednou za čas je použiješ, právě aby nadměrně nerezly.

    Pro jistotu připomínám, že teslu fakt nemám a v některejch věcech mě dost sere, viz předchozí debata o absenci páčky na blinkry, ale to že už tady po několikátý připomínáš "normální auta" BOBASH: mě trochu zaráží (nevím, jestli je to vhodný slovo, prostě nechápu co těma normálníma autama myslíš a v čem se tak děsně lišej od tesly, když třeba škodovka myslím one pedal driving neumožňuje (nebo to je jinej výrobce? nevím), což je tupost nad tupost a ostatní "normální auta" to umožňujou).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Brzdí to obojím. Ale ona ta otázka moc nedává smysl, protože na takové to dlouhé dobržďování před křižovatkou prostě brzdový pedál nejde použít - jakmile pustíš plyn, tak to začne docela prudce brzdit rekuperací. A když k tomu ještě použiješ brzdu, tak stojíš skoro na fleku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To je jasný, ale já se ptám na to, jestli to brzdí rekuperací když šlapeš na brzdu. Normální auta to dělaj.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ano, když pustíš plyn, tak to brzdí, ale ne brzdama, jen rekuperací. Až když šlápneš na brzdu, tak to skutečně zabere brzdama.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Tyjo tak to nevim. Muzu zkusit pozorovat indikator rekuperace az budu brzdit. Ale nevim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: To ano, ale naopak to neplatí. Šlápnutím na brzdu nutně nemusíš používat brzdu. Nebo to má Tesla fakt jinak?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Kdyz neslapnes na brzdu, tak nepouzivas brzdu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ty přesně poznáš kdy brzdíš brzdama a kdy rekuperací?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KORKMAZ: Jenomze napriklad za celou cestu do Dubrovniku jsem s Teslou brzdil brzdami 2x. Zbytek rekuperaci.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    JYRKA: U novýho auta co ještě nevidělo zimu spíš ne...a pokud se to vyskytne u desítek kusů naráz, tak je to spíš konstrukční/výrobní vada.

    Sice to nejsou PHEV, ale já mám třeba na golfu 6let původní kotouče téměř bez koroze, jen hrana je chycená, na minulém jsem je měl 9let a s tím jsem je prodával. Na mazdě třeba zadní vyreznou cca po 60-90dnech a reklamační technik ti bez mrknutí oka řekne, že neumíš brzdit - musí na to být nějaký předpis importéra, tohle jsem už slyšel od mnoha lidí.

    ...takže někde je to normál, někde ne a někde se to řeší tužkou od stolu.
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: proč ne? Já znal jednoho co si naolejoval brzdy na kole, aby to nevrzalo
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KORKMAZ: Zretle zadni kotouce jsou normalni.
    Jako sly by konzervovat olejem, ale z neznamych pricin se to nedela :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    BOBASH: Taky jsem v tom seděl i jel a úplně mě to neurazilo. Ale odfláknutý to teda je, viz jak jsem před měsícem psal o totálně razevejch zadních kotoučích na mnoha téměř nových exemplářích.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Seděl jsem v tom a působí to STRAŠNĚ lacině.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Test nového Volva: https://electrek.co/2023/11/05/volvo-ex30-review/
    Je to sice čína, ale líbí se mi to
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Počet dobíjecích míst pro elektromobily v ČR dosáhl 4300, o pětinu víc než loni - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pocet-dobijecich-mist-pro-elektromobily-v-cr-dosahl-4300-o-petinu-vic-nez-loni
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    World EV Sales Now Equal 17% Of World Auto Sales! - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2023/11/07/world-ev-sales-now-equal-17-of-world-auto-sales/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    I přes debilní nadpis je to docela zajímavej článek o nové Kia EV9.
    Zejména tahle část:
    EV9 se dá od začátku prodeje proměnit pomocí adaptéru na 230voltovou zásuvku na kolečkách. V pozdější fázi bude možné také nabíjení Vehicle-2-Grid nebo možnost dodávat energii zpět do sítě a v případě potřeby tak sloužit jako úložiště energie.

    Trendy almara plná cukrové třtiny, kukuřice a pilin dorazila i k našim nabíječkám - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/kia-ev6-elektro-e-gmp.A231106_124531_automoto_lobl
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    MMORT7: Kolega má, chválí si to. Je to tová klasika velkej PHEV - každej večer to musíš píchnout doma na soláry, abys mohl pak druhej den jezdit cca 50-60km zadáčo a kompenzovalo ti to běžící spalovák, kterej si bere tak 8-9l.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: LOL, při tom, jak "dobrý" jsou jejich drahý auta, ty levný budou určitě fakt super :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam