• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: BTW já umím jet po okresce perfektně plynule i když musím používat TŘI pedály... pokud nezvládáš dva, možná je problém jinde :))))))
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JYRKA: pridej si mne, je to naprosto strasny:))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Akorát potom když budeš potřebovat brzdit víc, než na kolik ti stačí rekuperace (a ano STÁVÁ SE TO, když jedeš rychlejc), tak budeš o to nešikovnější a možná i nebezpečnej, protože brzdu nebudeš umět používat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Zatim jsem pozoroval reakce lidi, co do auta sedli poprve a vyzkouseli to. Reakce byla kladna :)
    Jediny, kdo to hanel, byl Vaculik a Ty. Mate ledacos spolecneho :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Všechno co jsi tam napsal pramení z toho problému "Což samozřejmě taky může bejt tím, že paralelně jezdím spoustou spalováků s normálníma automatama."

    Plížení, kterýmu musíš aktivně bránit (brzdou, nebo zařazením) je přece děsná nepohodlnost, na kterou seš jen zvyklej. Dojedu na křižovatku, došlápnu brzdu, auto drží jak přibitý (i když je v kopci) dokud nezmáčknu plyn. Absolutní pohodlnost, nemusím nic řešit, nohou hezky odpočívám.

    Ad okresky:
    Naopak ti to krásně pomůže k dynamičtěší a plynulejší (pocitově pro pasažéry) jízdě, protože jen přidáváš a ubíráš plyn. Žádné prodlevy, škubnutí způsobené přesunem nohy z pedálu na pedál se neděje (samozřejmě pokud to děláš dobře a s citem).

    Uvědomuju si, že někomu může přijít dynamičnost a plynulost v protikladu, ale myslím to tak, že dojíždím k zatáčce a pomalu pouštím plyn dokud jí neprojedu a v té chvíli jej zase začnu pomalu přidávat - v tom je ta plynulost. Dynamičnost je zase v tom, že neexistuje prodleva, vše je na jednom pedálu. (ještě před rokem a půl bych si nemyslel, že tady one pedal budu obhajovat :D )


    BOBASH: Tak milovník aut, kterej jich má víc není uplně typickej zákazník. A tesla má nevychytanejch spoustu věcí, přesně jsem věděl, že tohle napíšeš. Ale dojezd a cokoliv souvisejícího s ním opravdu nevychytanej nemá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Pomalej pohyb je pro mě snazší korigovat brzdou, kde když omylem šlápneš moc, tak jen zastavíš, kdežto když omylem moc šlápneš na plyn, tak něco trefíš.

    Plus je to stejná logika jako u ostatních aut, takže nemusím přepínat mindset.

    Ona je uživatelská zkušenost člověka, co má doma jeden přepravní spotřebič (Teslu) a nic jinýho neřídí, asi trochu jiná, než člověka, co za rok vystřídá +- 40 aut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Výhradně elektromobilem nebudu jezdit do doby, kdy bude legální jezdit spalovákama, takže ještě tak 20-30 let, protože svoje starý spalováky si nechám dokud to půjde – byť třeba budu mít jako primární auto EV.

    Jinak to, že by Tesla měla něco nevychytaný, mi fakt divný nepřijde. Tesla je svojí snahou o "odlišnost za každou cenu" takovej moderní Citroen a one-pedal je takový DIRAVI. To taky teoreticky bylo lepší než normální řízení, ale v praxi to vyhovovalo jen nadšeným citroenistům a pak to skončilo v propadlišti dějin a teď už to nikdo nepoužívá.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Nerejpu, ptam se, v cem ti to vyhovuje?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: jo, to plížení je taky kravina :)

    BOBASH: nevím, minimální rekuperaci jsem ani nezkoušel. Můžu to zkušebně zapnout
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: 1. Neboj, až budeš jezdit výhradně elektromobilem (tzn až i ta majorita řidičů začne) přijdeš na to, že one pedal is the way to go. Nějaký přepínače rekuperace pádlama na volantu jsou naprostá blbost, všechno dělám nohou. Jo, je potřeba zvyk a cit, aby posádka neskákala jak při jízdě na koni, ale je to absolutně pohodlný.
    Říkám, mi to trvalo přibližně rok, a jakmile jsem si zvykl a přepl jsem to, i žena to tak udělala. A hnedka se snížila spotřeba asi o 1kwh/100km, protože právě s tou brzdou neodhadneš kdy už nepoužíváš motor a už používáš brzdy.

    Jo tak to jsi napsal neobratně. Přijde mi nesmysl, že zrovna tesla by to měla tak nevychytaný, že by používala brzdu, když muže rekuperovat (možná nějaký extra starý verze, který napravili OTA updatem). Dyť tohle ti děsně zamává se spotřebou a Tesla má dojezdy zdaleka největší

    BOBASH: Ale děsně trvalo, než na to přišli. Teď už to maj všichni...

    GOR: Jmenuje se to creep a u spousty aut to jde naštěstí vypnout. Když jsem měl auto na garančce, tak jsem s půjčeným spalovákem na první křižovatce málem nabral paní před sebou :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: "Plíží se" většina aut a je to sice "relikt", ale mě to pořád vyhovuje. Což samozřejmě taky může bejt tím, že paralelně jezdím spoustou spalováků s normálníma automatama.

    Jinak jednopedál po městě mi tolik nevadí, ale jet někde po okresce z kopce a muset držet plyn, aby to nezačalo brzdit, mi přijde debilní a nepříjemný.
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Ja teda za relikt spalovaku povazuji to, ze jakmile zvolim rezim jizda (at uz dopredu nebo dozadu), tak minimalne Leaf a Citigo iV popojizdej, jako to fyzikalne delaj menicovy automaty a kvuli tomu, kdyz nechci aby to jelo, musim jak kokot stat na brzde (samozrejme, nemam-li jednopedalovej rezim).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: "Nejde použít" – to ale mluvíš jen o situaci s max nastavením rekuperace, ne? Jak se to chová, když máš minimální rekuperaci?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Taky nebudu. Respektive budu si jí muset zkusit, jestli se někde k Highlandu bude dát dostat, protože bych jí jako novinář měl dát šanci změnit můj názor na to, že s každou další generací je její ovládání dementnější.

    Ale vlastní peníze bych za to nedal, pokud bych měl jen trochu jinou možnost. Když by Model 3 stál 600 tisíc a normální auto na elektriku dvojnásobek, tak ano, budu uvažovat o Tesle.

    A uvažoval bych o starým Modelu S, až jeho ceny ještě kus spadnou na nějakou snesitelnou úroveň. Ale to je právě tím, že ve starým S ještě Musk neřádil v ovládacích prvcích.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: a v Tesle to jde vypnout, mimochodem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jinak to, že i když nebrzdíš brzdama, tak se občas použijou aby nezarezly, snad taky dělá naprostá většina aut.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak holt nejezdi Teslou. Osobně nemám křeče ani v jedné noze a pádla pod volantem považuju za zbytečnost a pozůstatek spalováku. Docela mě udivuje, že někteří výrobci k autům nedodávají biče, opratě a ostruhy, jak trvají na spalovací minulosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: nejsem zaslepenej hejtem na Teslu, ani to hejt na Teslu neměl bejt. Otázka směřovala na to, jestli poznáš, kdy brzdíš brzdama, když na brzdu normálně šlapeš.

    Variantu, že na brzdu nešlapeš, neuvažuju, protože patřím k tý zatím majoritě řidičů, který (viz předchozí příspěvek) one-pedal nenávidí.

    Jinak "normální auta" jsou všechno kromě Tesly, z nichž většina nemá one-pedal (což chápu, že je možná hloupý, protože je dobrý mít na vybranou), ale víceméně všechny umožňujou ho nemít.

    A ta otázka směřovala spíš k tomu, jestli Tesla brzdí rekuperací i při šlápnutí na brzdu, nebo ne. Protože mi dost lidí tvrdilo, že to má Tesla oddělený a na sešlápnutí brzdy brzdí fakt jen brzdama.
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Tak Leaf je abnormalni, tam je na to prepinac. Ja osobne mam rad jednopedalovej rezim ve meste, jinak preferuju dvoupedal s velkou rekuperaci pri pusteni plynu, pricemz za extra milovnika spalovacich motoru se nepovazuju ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Akorátže vůbec, Tesla to má takhle jako jediná.

    A já třeba jednopedálovej režim naprosto nenávidím a vypínám ho kdy můžu. Pokud ho výjimečně potřebuju, tak na to mají být třeba pádla pod volantem, jako v civilizovaným autě, a ne že budu furt křečovitě držet nohu na plynu, pokud chci aby mi to nezastavilo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam