• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Ja teda za relikt spalovaku povazuji to, ze jakmile zvolim rezim jizda (at uz dopredu nebo dozadu), tak minimalne Leaf a Citigo iV popojizdej, jako to fyzikalne delaj menicovy automaty a kvuli tomu, kdyz nechci aby to jelo, musim jak kokot stat na brzde (samozrejme, nemam-li jednopedalovej rezim).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Taky nebudu. Respektive budu si jí muset zkusit, jestli se někde k Highlandu bude dát dostat, protože bych jí jako novinář měl dát šanci změnit můj názor na to, že s každou další generací je její ovládání dementnější.

    Ale vlastní peníze bych za to nedal, pokud bych měl jen trochu jinou možnost. Když by Model 3 stál 600 tisíc a normální auto na elektriku dvojnásobek, tak ano, budu uvažovat o Tesle.

    A uvažoval bych o starým Modelu S, až jeho ceny ještě kus spadnou na nějakou snesitelnou úroveň. Ale to je právě tím, že ve starým S ještě Musk neřádil v ovládacích prvcích.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak holt nejezdi Teslou. Osobně nemám křeče ani v jedné noze a pádla pod volantem považuju za zbytečnost a pozůstatek spalováku. Docela mě udivuje, že někteří výrobci k autům nedodávají biče, opratě a ostruhy, jak trvají na spalovací minulosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: nejsem zaslepenej hejtem na Teslu, ani to hejt na Teslu neměl bejt. Otázka směřovala na to, jestli poznáš, kdy brzdíš brzdama, když na brzdu normálně šlapeš.

    Variantu, že na brzdu nešlapeš, neuvažuju, protože patřím k tý zatím majoritě řidičů, který (viz předchozí příspěvek) one-pedal nenávidí.

    Jinak "normální auta" jsou všechno kromě Tesly, z nichž většina nemá one-pedal (což chápu, že je možná hloupý, protože je dobrý mít na vybranou), ale víceméně všechny umožňujou ho nemít.

    A ta otázka směřovala spíš k tomu, jestli Tesla brzdí rekuperací i při šlápnutí na brzdu, nebo ne. Protože mi dost lidí tvrdilo, že to má Tesla oddělený a na sešlápnutí brzdy brzdí fakt jen brzdama.
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Tak Leaf je abnormalni, tam je na to prepinac. Ja osobne mam rad jednopedalovej rezim ve meste, jinak preferuju dvoupedal s velkou rekuperaci pri pusteni plynu, pricemz za extra milovnika spalovacich motoru se nepovazuju ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Akorátže vůbec, Tesla to má takhle jako jediná.

    A já třeba jednopedálovej režim naprosto nenávidím a vypínám ho kdy můžu. Pokud ho výjimečně potřebuju, tak na to mají být třeba pádla pod volantem, jako v civilizovaným autě, a ne že budu furt křečovitě držet nohu na plynu, pokud chci aby mi to nezastavilo.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Tyjo myslím, že seš tím hejtem na teslu až moc zaslepenej.
    Protože:
    1. Na "volnoběh" ICE nebrzdí, ale plachní a tedy BEV v téhle ekvivalenci nemůže rekuperovat (u mě můžu zařadit N, a plachtím, zatím jsem to udělal jen párkrát, naprostá zbytečnost). Brzdit ICE začne, až zařadíš rychlost, a intenzita brždění se odvíjí od rychlostního stupně, kterej zařadíš (tedy asi něco jako když si můžeš u KIE nebo kde vybrat intenzitu rekuperace 1 až 5).
    2. Nevím jaký "normální auta" máš na mysli, ale zatím u všech BEV, ve kterých jsem seděl šla ta intenzita nastavit. Taky brzdovej pedál už nepoužívám (první rok jsem měl rekuperaci skoro na min, takže jsem dobržďoval brzdovým), ale od určitý doby už jezdím jen "one pedal driving".
    3. Tvoje původní otázka BOBASH: dává smysl jen v případě, že opravdu brzdovej pedál mačkáš, což já moc nedělám. Nicméně ano, poznám to, protože na displeji vidím aktuální spotřebu, a jakmile je hodnota na -99kw/100km, brzdím brzdama (plus je na displeji vidět "akcelerometr", kterej jde doprava při zrychlení a doleva při zpomalení, opět, když je na max hodnotě, vím, že už používám brzdy).
    Plus teda byl SW update, kterej zařídil, že i když půl roku nezmáčkneš brzdovej pedál, jednou za čas je použiješ, právě aby nadměrně nerezly.

    Pro jistotu připomínám, že teslu fakt nemám a v některejch věcech mě dost sere, viz předchozí debata o absenci páčky na blinkry, ale to že už tady po několikátý připomínáš "normální auta" BOBASH: mě trochu zaráží (nevím, jestli je to vhodný slovo, prostě nechápu co těma normálníma autama myslíš a v čem se tak děsně lišej od tesly, když třeba škodovka myslím one pedal driving neumožňuje (nebo to je jinej výrobce? nevím), což je tupost nad tupost a ostatní "normální auta" to umožňujou).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: jo ano. Stejně jako všechny normální elektrický auta :)
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Chapu spravne, ze Tesla ma jednopedalovej rezim "by default" a musis ho vypnout, kdyz ho z nejakyho duvodu nechces?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tenhle pohled znám ze škodovky. Upřímně řečeno: je mi ukradený, jak si milovník spalováku představuje normální auto :)
    Elektrický auto bez jednopedálového řízení bych si už nekoupil, je to skvělé.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No normální auta právě brzdí rekuperací zhruba jako benzínový auto na volnoběh a na pedál brzdy potom reagujou normálním brzděním, který je ale v maximální možný míře řešený rekuperací.

    A taky si nikdy nenechají nabít baterku do úplných 100% (ne v normálních situacích) aby pak brzdily hůř.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ono to jde v menu vypnout, ale ještě jsem to neudělal a zkoušet to nebudu.
    Bohatě stačí situace, kdy máš plnou baterku na 100 % a v ten moment to auto nebrzdí rekuperací vůbec :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Brzdí to obojím. Ale ona ta otázka moc nedává smysl, protože na takové to dlouhé dobržďování před křižovatkou prostě brzdový pedál nejde použít - jakmile pustíš plyn, tak to začne docela prudce brzdit rekuperací. A když k tomu ještě použiješ brzdu, tak stojíš skoro na fleku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To je jasný, ale já se ptám na to, jestli to brzdí rekuperací když šlapeš na brzdu. Normální auta to dělaj.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ano, když pustíš plyn, tak to brzdí, ale ne brzdama, jen rekuperací. Až když šlápneš na brzdu, tak to skutečně zabere brzdama.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Tyjo tak to nevim. Muzu zkusit pozorovat indikator rekuperace az budu brzdit. Ale nevim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: To ano, ale naopak to neplatí. Šlápnutím na brzdu nutně nemusíš používat brzdu. Nebo to má Tesla fakt jinak?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Kdyz neslapnes na brzdu, tak nepouzivas brzdu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ty přesně poznáš kdy brzdíš brzdama a kdy rekuperací?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KORKMAZ: Jenomze napriklad za celou cestu do Dubrovniku jsem s Teslou brzdil brzdami 2x. Zbytek rekuperaci.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    JYRKA: U novýho auta co ještě nevidělo zimu spíš ne...a pokud se to vyskytne u desítek kusů naráz, tak je to spíš konstrukční/výrobní vada.

    Sice to nejsou PHEV, ale já mám třeba na golfu 6let původní kotouče téměř bez koroze, jen hrana je chycená, na minulém jsem je měl 9let a s tím jsem je prodával. Na mazdě třeba zadní vyreznou cca po 60-90dnech a reklamační technik ti bez mrknutí oka řekne, že neumíš brzdit - musí na to být nějaký předpis importéra, tohle jsem už slyšel od mnoha lidí.

    ...takže někde je to normál, někde ne a někde se to řeší tužkou od stolu.
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: proč ne? Já znal jednoho co si naolejoval brzdy na kole, aby to nevrzalo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam