• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Výhradně elektromobilem nebudu jezdit do doby, kdy bude legální jezdit spalovákama, takže ještě tak 20-30 let, protože svoje starý spalováky si nechám dokud to půjde – byť třeba budu mít jako primární auto EV.

    Jinak to, že by Tesla měla něco nevychytaný, mi fakt divný nepřijde. Tesla je svojí snahou o "odlišnost za každou cenu" takovej moderní Citroen a one-pedal je takový DIRAVI. To taky teoreticky bylo lepší než normální řízení, ale v praxi to vyhovovalo jen nadšeným citroenistům a pak to skončilo v propadlišti dějin a teď už to nikdo nepoužívá.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Nerejpu, ptam se, v cem ti to vyhovuje?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: jo, to plížení je taky kravina :)

    BOBASH: nevím, minimální rekuperaci jsem ani nezkoušel. Můžu to zkušebně zapnout
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: 1. Neboj, až budeš jezdit výhradně elektromobilem (tzn až i ta majorita řidičů začne) přijdeš na to, že one pedal is the way to go. Nějaký přepínače rekuperace pádlama na volantu jsou naprostá blbost, všechno dělám nohou. Jo, je potřeba zvyk a cit, aby posádka neskákala jak při jízdě na koni, ale je to absolutně pohodlný.
    Říkám, mi to trvalo přibližně rok, a jakmile jsem si zvykl a přepl jsem to, i žena to tak udělala. A hnedka se snížila spotřeba asi o 1kwh/100km, protože právě s tou brzdou neodhadneš kdy už nepoužíváš motor a už používáš brzdy.

    Jo tak to jsi napsal neobratně. Přijde mi nesmysl, že zrovna tesla by to měla tak nevychytaný, že by používala brzdu, když muže rekuperovat (možná nějaký extra starý verze, který napravili OTA updatem). Dyť tohle ti děsně zamává se spotřebou a Tesla má dojezdy zdaleka největší

    BOBASH: Ale děsně trvalo, než na to přišli. Teď už to maj všichni...

    GOR: Jmenuje se to creep a u spousty aut to jde naštěstí vypnout. Když jsem měl auto na garančce, tak jsem s půjčeným spalovákem na první křižovatce málem nabral paní před sebou :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: "Plíží se" většina aut a je to sice "relikt", ale mě to pořád vyhovuje. Což samozřejmě taky může bejt tím, že paralelně jezdím spoustou spalováků s normálníma automatama.

    Jinak jednopedál po městě mi tolik nevadí, ale jet někde po okresce z kopce a muset držet plyn, aby to nezačalo brzdit, mi přijde debilní a nepříjemný.
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Ja teda za relikt spalovaku povazuji to, ze jakmile zvolim rezim jizda (at uz dopredu nebo dozadu), tak minimalne Leaf a Citigo iV popojizdej, jako to fyzikalne delaj menicovy automaty a kvuli tomu, kdyz nechci aby to jelo, musim jak kokot stat na brzde (samozrejme, nemam-li jednopedalovej rezim).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: "Nejde použít" – to ale mluvíš jen o situaci s max nastavením rekuperace, ne? Jak se to chová, když máš minimální rekuperaci?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Taky nebudu. Respektive budu si jí muset zkusit, jestli se někde k Highlandu bude dát dostat, protože bych jí jako novinář měl dát šanci změnit můj názor na to, že s každou další generací je její ovládání dementnější.

    Ale vlastní peníze bych za to nedal, pokud bych měl jen trochu jinou možnost. Když by Model 3 stál 600 tisíc a normální auto na elektriku dvojnásobek, tak ano, budu uvažovat o Tesle.

    A uvažoval bych o starým Modelu S, až jeho ceny ještě kus spadnou na nějakou snesitelnou úroveň. Ale to je právě tím, že ve starým S ještě Musk neřádil v ovládacích prvcích.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: a v Tesle to jde vypnout, mimochodem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jinak to, že i když nebrzdíš brzdama, tak se občas použijou aby nezarezly, snad taky dělá naprostá většina aut.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak holt nejezdi Teslou. Osobně nemám křeče ani v jedné noze a pádla pod volantem považuju za zbytečnost a pozůstatek spalováku. Docela mě udivuje, že někteří výrobci k autům nedodávají biče, opratě a ostruhy, jak trvají na spalovací minulosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: nejsem zaslepenej hejtem na Teslu, ani to hejt na Teslu neměl bejt. Otázka směřovala na to, jestli poznáš, kdy brzdíš brzdama, když na brzdu normálně šlapeš.

    Variantu, že na brzdu nešlapeš, neuvažuju, protože patřím k tý zatím majoritě řidičů, který (viz předchozí příspěvek) one-pedal nenávidí.

    Jinak "normální auta" jsou všechno kromě Tesly, z nichž většina nemá one-pedal (což chápu, že je možná hloupý, protože je dobrý mít na vybranou), ale víceméně všechny umožňujou ho nemít.

    A ta otázka směřovala spíš k tomu, jestli Tesla brzdí rekuperací i při šlápnutí na brzdu, nebo ne. Protože mi dost lidí tvrdilo, že to má Tesla oddělený a na sešlápnutí brzdy brzdí fakt jen brzdama.
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Tak Leaf je abnormalni, tam je na to prepinac. Ja osobne mam rad jednopedalovej rezim ve meste, jinak preferuju dvoupedal s velkou rekuperaci pri pusteni plynu, pricemz za extra milovnika spalovacich motoru se nepovazuju ;-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Akorátže vůbec, Tesla to má takhle jako jediná.

    A já třeba jednopedálovej režim naprosto nenávidím a vypínám ho kdy můžu. Pokud ho výjimečně potřebuju, tak na to mají být třeba pádla pod volantem, jako v civilizovaným autě, a ne že budu furt křečovitě držet nohu na plynu, pokud chci aby mi to nezastavilo.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Tyjo myslím, že seš tím hejtem na teslu až moc zaslepenej.
    Protože:
    1. Na "volnoběh" ICE nebrzdí, ale plachní a tedy BEV v téhle ekvivalenci nemůže rekuperovat (u mě můžu zařadit N, a plachtím, zatím jsem to udělal jen párkrát, naprostá zbytečnost). Brzdit ICE začne, až zařadíš rychlost, a intenzita brždění se odvíjí od rychlostního stupně, kterej zařadíš (tedy asi něco jako když si můžeš u KIE nebo kde vybrat intenzitu rekuperace 1 až 5).
    2. Nevím jaký "normální auta" máš na mysli, ale zatím u všech BEV, ve kterých jsem seděl šla ta intenzita nastavit. Taky brzdovej pedál už nepoužívám (první rok jsem měl rekuperaci skoro na min, takže jsem dobržďoval brzdovým), ale od určitý doby už jezdím jen "one pedal driving".
    3. Tvoje původní otázka BOBASH: dává smysl jen v případě, že opravdu brzdovej pedál mačkáš, což já moc nedělám. Nicméně ano, poznám to, protože na displeji vidím aktuální spotřebu, a jakmile je hodnota na -99kw/100km, brzdím brzdama (plus je na displeji vidět "akcelerometr", kterej jde doprava při zrychlení a doleva při zpomalení, opět, když je na max hodnotě, vím, že už používám brzdy).
    Plus teda byl SW update, kterej zařídil, že i když půl roku nezmáčkneš brzdovej pedál, jednou za čas je použiješ, právě aby nadměrně nerezly.

    Pro jistotu připomínám, že teslu fakt nemám a v některejch věcech mě dost sere, viz předchozí debata o absenci páčky na blinkry, ale to že už tady po několikátý připomínáš "normální auta" BOBASH: mě trochu zaráží (nevím, jestli je to vhodný slovo, prostě nechápu co těma normálníma autama myslíš a v čem se tak děsně lišej od tesly, když třeba škodovka myslím one pedal driving neumožňuje (nebo to je jinej výrobce? nevím), což je tupost nad tupost a ostatní "normální auta" to umožňujou).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: jo ano. Stejně jako všechny normální elektrický auta :)
    GOR
    GOR --- ---
    JYRKA: Chapu spravne, ze Tesla ma jednopedalovej rezim "by default" a musis ho vypnout, kdyz ho z nejakyho duvodu nechces?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tenhle pohled znám ze škodovky. Upřímně řečeno: je mi ukradený, jak si milovník spalováku představuje normální auto :)
    Elektrický auto bez jednopedálového řízení bych si už nekoupil, je to skvělé.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No normální auta právě brzdí rekuperací zhruba jako benzínový auto na volnoběh a na pedál brzdy potom reagujou normálním brzděním, který je ale v maximální možný míře řešený rekuperací.

    A taky si nikdy nenechají nabít baterku do úplných 100% (ne v normálních situacích) aby pak brzdily hůř.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ono to jde v menu vypnout, ale ještě jsem to neudělal a zkoušet to nebudu.
    Bohatě stačí situace, kdy máš plnou baterku na 100 % a v ten moment to auto nebrzdí rekuperací vůbec :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam