• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To souhlasim, Musk je kreten
    MINER
    MINER --- ---
    Já si třeba Teslu nikdy nekoupim proto, že nechci mít nic společného s tim egoistickym autistou, co na podporu svýho byznysu šíří (nejen) ruskou propagandu na Twitteru, který si postupně upravuje tak, aby šířil jeho názory a potlačoval konkurenční.

    Nic proti Tesle jako autu, před roky pro mě byly neuvěřitelně inspirativní, ale mě tak vadí, co se stalo s panem továrníkem, že nechci mít nic společnýho ani s autem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Vypij pár litrů burgundskýho, láhev absintu, běž do ulic zapálit nějaký auta a třeba to potom pochopíš.

    Ale nevím, já to taky nechápu :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STETKINS: kdyz Megane za milion, proc ne Teslu za ty samy penize...
    Vlastne si nedovedu predstavit svet, ve kterym bych zvolil Megane
    NTR23
    NTR23 --- ---
    STETKINS: Jo. Po týdnu ježdění ksem mu úplně propadnul.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    TOMBRIDER: To je čistě subjektivní... Jejich auta se mi prostě moc nelíbí - výjimka je Ionic 5, který je nádherný. Co je na nich hrozný je to logo, to by si mohli upravit do nějaký moderní podoby.

    BOBASH: Nedá se říct, že by se mi ID.4 líbil, spíš mi nevadí a koukal jsem na něj spíš ze setrvačnosti. Nevím proč jsem Enyaq vynechal, přitom se mi líbí víc :-) Je fakt, že je dražší, resp. aktuální nabídka skladových vozů je větší u vw a mají tam to samé levněji.

    Ionic 6 se mi tolik nelíbí a EV6 jen zepředu :-)


    NTR23: ty jo, ten vypadá pěkně a slyšel jsem, že je to i docela povedené auto, jen kdyby nemělo piču na kapotě :-D


    VINC: na ford e-connect custom jsem se zkusil podívat a nenašel jsem ho :-(
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Důležitý je, kdo ‚vlastní‘ zákazníka. Ten nastavuje marže a má měsíční výtoč.
    Navíc v současnosti se nejzajímavější peníze dělaj na energy balancingu mezi špičkama (U nás např. Nano Energies nebo Nibee).

    Kdo jen dodává hardware, je snadno nahraditelný, i pokud by krom one-off platby měl nějaký maintenance payment.

    Zprávu chápu tak, že na špičku pelotonu se dere EG Group 20.000 chargers vs. Teslích 5000 evropských chargerů.

    Pokud Tesla bude valit stejně rychle dopředu a bude mít nějakou rozumnou výtoč, OK, ale původně jsem zprávu pochopil tak, že si pro majoritu jde EG Group… Neřkuli, že v Evropě je už přes půl míče chargerů.
    Někdo můžete najít, jaký je share mezi jejich provozovateli. To jsou energy companies.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VINC: Ioniq 5 i 6 mají kamerový zrcátka volitelně za příplatek. Jeep jestli myslíš Avenger, tak to je o třídu levnější auto s menší baterkou, konkurence pro dejme tomu Hyundai Kona a příbuznej Peugeotu 2008.
    VINC
    VINC --- ---
    STETKINS: co jsme se svezli na e-salonu tak asi kia ev6 nejlepší, ioniq5 je takovej dost future, třeba tim, že nemá zrcátka, ale displeje. ioniq 6 je designově asi nejhezčí. A taky jsme jeli jeepem a ten byl takovej okleštěnej, že se tam asi moc nenastavuje :D A co vim tak Mustanga Mach E dost lidi chválej. Já bych si vybral něco co má LFP baterky, jenže přesně nevim který model od kterého výrobce to má a musel bych se v tom trochu šťourat. To chce projít víc modelů co ti víc sedne.
    Zkus kouknout na Ford e-connect custom 5-6 míst + nákladovej prostor, ale víc ti k tomu neřeknu je to moc nový.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ANAXYM: Jak píše MESTREY_:, Enyaq je možná ne úplně skvělý, ale rozhodně velmi dobrý EV. Otravná je absence frunku, ale s tím se dá žít, pokud sis u něčeho jinýho na frunk nezvykl, a tragickej byl původní infotainment, kterej se graduálně zlepšuje a teď už je ve stavu, že pokud nejsi zvyklej na lepší, tak tě nebude aktivně srát a nebudeš ho chtít zapálit.

    Jinak je na něm akorát poznat, že je to starý auto, protože má max 175 kW nabíjení a nejvýkonnější verze výkon asi 340 koní, což je furt málo.

    Ale zase z hlediska toho, že chceš prostě normální rodinný SUV jako bylo tvoje předchozí spalovací, akorát bys ho chtěl na elektriku, tak zejména pokud jsi měl třeba Kodiaqa, je Enyaq přesně co chceš.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Renault má skladovky Megana za milion. -235000 oproti ceníku.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    ANAXYM: Enyaq je ale skvely. Jen jeho 2 casti jsou problematicke ale jde s nimi zit, jdou opravit a snad to VW udela.
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    BOBASH: tvl já už vám kluci vůbec nerozumím. Dva dny se tu řeší jak je Enyaq na hovno a teď je najednou ve všem lepší? :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: Přesně.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Energy company Tesla sice není, protože nevyrábí, ani nedodává elektřinu, ale zároveň nechápu, jak by zrovna tohle mělo cokoliv bourat. Jestli to chápu správně, tak EG Group nekupuje od Tesly jejich síť Superchargerů, ale kupuje od nich Superchargery ve smyslu zařízení, což spíš potvrzuje, že Tesla není jen "automaker", ale taky výrobce a dodavatel infrastruktury a technologií, jejichž prodej, licencování a servis může přinést další nemalé zdroje příjmů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Jestli se ti líbí ID.4, tak si zkus Enyaq. To je to samý, akorát víceméně ve všem lepší.

    Ioniq 5 je super, ale trochu žere, spíš bych koukal na Ioniq 6 nebo Kiu EV6. Dneska se slevama už tuším i Mustang Mach E stojí podobně, a to taky funguje docela "staromódně".
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    STETKINS: Hele co je na Hyundai špatného?.
    Mně se právě líbí/příjdou mi lepší než jakékoliv ID...
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Řeším nákup auta - padlo rozhodnutí, že už si fosila nekoupíme (ve firmě), problém je, že vůbec nevím co koupit.
    Jsem asi starý, ale věci, které se tu řešili (youtube, connectivita,...) mě vlastně nezajímají. Od auta chci aby jezdilo a chci si ho nastavit na začátku a pak už to neřešit. Jediný co v autě dělám je, že nastavuju teplotu a samozřejmě bych chtěl využít abych ho mohl předehřát na dálku, než pojedu.
    To, že auto spojím s telefonem, abych mohl telefonovat a pustit si podcast považuju za samozřejmost.
    Neřeším ani moc dojezd - to už mají, pro mě dostačující, všechna auta.
    Teď potřebuji osobní auto, kterým budu jezdit do práce a případně po zákaznících. Nemám žádné specifické požadavky.
    Protože všechna auta teď bereme od vw, tak jsem pokukoval po ID.4, docela se mi líbí Ionic 5 (až na to, že je to Hundaj :-))
    Máte někdo nějaké doporučení?

    Další auto, které bychom potřebovali, je auto na stavbu - používáme zatím Caddy maxi a transporter - existuje vůbec varianta k těmto autům v elektrice? Jde mi o to aby měli 5 míst a nějaký nákladový prostor...

    Jinak rodinné auto už mám vybrané, ale dodávat ho prý začnou až v průběhu příštího roku...(ID.Buzz)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tohle je typickej problém SUV, kvůli výšce mají znatelně vyšší čelní plochu a 0,234 x dva metry je furt o dost víc než 0,234 x metr a půl. Skoro bych tak nějak řekl že zhruba o 33% :)

    Metr a půl a dva metry to teda reálně asi nebude, ono se s tou čelní plochou nedá hýbat až tak moc, protože furt jí stavíš kolem dvou lidí sedících vedle sebe, ale poznat to je.

    Tady jsem to trochu řešil:

    Proč je problém udělat dobrý malý elektromobil za rozumnou cenu | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/proc-je-problem-udelat-dobry-maly-elektromobil-za-rozumnou-cenu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam