• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja sice garaz mam, ale nabijacku by som chcel tiez vonku, z toho dovodu, ze ked napr. pride navsteva, tak az si mozu nabijat auto, kym to moje bude v garazi, aby sme tam nemuseli zlozito sachovat s parkovanim
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KUTAS: To jenom dokazuje, že tam nebydlíš dost dlouho :D Dělám si prdel, taky jsem jedna z mála vyjímek, kde garáž je opravdu garáž, ale všude v okolí vidím garážoskladiště a parkování na ulici...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    NIKDAS: Tak uz jeden dum jsem postavil a garaz vyuzivam, na ty ostatni veci planuju jine prostory, stejne jako mam ted.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KUTAS: Tak ono z každé garáže se postupem času stane sklad (kola, sekačka atd. atd.). Když si uděláš dvojgaráž, tak máš šanci, že do ní postupem času dáš alespoň jedno auto :D
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    NIGHTHUNTER: tak, když plánuju rodinný dům, tak zásuvku/nabíječku můžu mít i venku, takže je to v podstatě jedno.

    STETKINS: tak jako garáž je fajn, já jen řeším jestli dvoj garáž nebo jednu a tam samozřejmě narážím na limity s místem. A obávám se, že buď bude varianta 1 garáž nebo dvojgaráž a přístřešek se tam nevejde... ale to ještě promyslim.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CAL: a údajně by tam také neměli dávat ty staré 150kW motory, ale ty 210kW co má ID.7
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KUTAS: to já teda mám 20 letou Octavii 1, 1.9 TDi a příští rok chci pořídit ojetýho rapida, což je velikostně srovnatelný a ten by mohl vydržet dalších 8-10 let a pak pořídím elektromobil, kterej vyroběj někdy 2027 :D
    CAL
    CAL --- ---
    STETKINS: zajímavý, já se na ty tlačítka ptal na esalonu a vystavovatel říkal, že ještě neví a to jinak pár podrobností měl. Říkal třeba, že s dlouhou verzí přijdou i do krátké nové baterky s o chlup větší kapacitou, snad 3kwh.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    ad garáž: mně přijde úplný nesmysl mít místnost na auto. Garáže vůbec nestavíme, děláme přístřešky na auto ideálně propojené s vchodem do domu - nemusíte škrábat, odmetat sníh a v klidu si nanosíte věci do auta/z auta i když něco padá. Normálně tam dáváme i nabíječky, takže auto připojíš na nabíječku a před odjezdem se ti ohřeje ze sítě. Argument, že ušetříš na vyhřívání auta, když budeš mít garáž je úsměvný, protože nejdřív utratíš bambilion za garáž abys pak ušetřil drobný za ohřev auta.

    DOCKINEZ: Minulý týden mi volal dealer s informacema kdy půjde objednat prodloužený id.buzz a mimo jiné se u toho modelu vrací k fyzickým tlačítkům místo těch kapacitních plošek, takže to vypadá, že pochopili, že tudy cesta nevede :-D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BOBASH: Já vím, a je to příšerný. K tomu připočti trend mizejících fyzických tlačítek a člověk se přestává divit lidem, co si i do města koupí RAM. Protože když chceš nový auto a plnotučný fyzický ovladače (dotykový plošky na volantu apod. se nepočítají), tak je těch možností čím dál míň :/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Dneska už bez infotainmentu s 10" displejem nekoupíš ani spalovací auto, pokud koukáš nad úroveň Fabie nebo Dusteru. Nejvíc, v co můžeš doufat, je nějakej minimalistickej displej, kde ty appky budou, ale nebude to mít 13".
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KUTAS: obecně je asi stejně užitečná jako pro spalovací auto - v zimě nemusíš rozmrazovat zmrzlé auto, odhrnovat sníh... baterky sice dávají i mráz, protože ani v Norsku nemají všichni garáž (zato tam má většina EV), ale proč jí garáží neulehčit život ;-)
    taky když budeš mít garáž, máš určitě větší možnost nechat si tam udělat wallbox na dobíjení, nebo mít aspoň zásuvku na 230V nebo ideálně 400V, takže pak budeš úplně vysmátej a můžeš vždycky odjíždět s vyhřátým autem a 100% baterkou ;-)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    Ano
    Lithiovkám nevadí zima per se

    Vadí jim velký proudy do/z baterie, když je pod nulou

    Ad nabíjení
    Pokud není výrobce úplně vymrdanej, tak má baterie auto výhřev
    U parkování a pomalýho nabíjení přes noc to nebejvá problém, baterka se nejdřív zahřeje, pak nabije
    Sere to hlavně v případech, kdy si necháš vytřískanou baterku, a chtěl bys jí v mrazu honemrychle nabít
    Takovej scénář ale nemá moc souvislost s garážovym stánim

    Druhá věc je vyhřejvání vozu
    Pokud máš garáž, tak ta si většinou drží vyšší teplotu a míváš tam tarif za tržní minimum
    Takže ráno jedeš s plně nabitym autem, kde ušetříš ještě pár korun za elektřinu
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Obecne dotaz, je nejak dulezita garaz pro EV? Jakoze v nasich podminkach daji baterky zimu venku v pohode?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: OK, v tom se míjíme, tohle mě nechává zcela chladným.

    Ale uznávám, že pár jízd ve vymrzlým voze by mě třeba časem přesvědčilo :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Ani to nedává smysl. Jak používám konektivitu:
    - dneska jsem jel na odběr krve. Z mobilu jsem si poslal cíl do navigace v autě. Ve stanovený čas bylo auto dobité a vyhřáté.
    - v létě si zapínám / vypínám nabíjení podle slunce. Zatím jsem to nezautomatizoval, ale blíží se to.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Ale dyť jo, ať si to tam, je, když to půjde vypnout/ztlumit a nebudu to muset používat, popř. to budu používat dvakrát do roka při cestě na dovolenou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Konektivita pro elektrická auta je skoro nutnost. Stejně jako integrovaná navigace, která je propojená s autem.
    Prostě zapomeň, že si někdy takové elektrické auto koupíš. Nebude, jako se už dneska neprodávají chytré mobily s klávesnicí. Sice spousta diskutujících na fórech po nich volá, ale nakonec si je nikdo nekupuje.
    KEB
    KEB --- ---
    DOCKINEZ: kočár nemusíš řešit, než řekneš doprdele, tak už to není potřeba 😀
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak ja treba drzim pesti, at asi 15 let stara Fabie jeste vydrzi, protoze nejdriv chci fotovoiltaiku a ta zase potrebuje novy barak :)

    Aneb pro druhe auto do domacnosti a v kombinaci s fotovoiltaikou mi EV dava smysl (hlavne, kdyz je pro to clovek presvedcenej).

    Na velke domaci auto se jeste zdaleka necitim… aneb Enyaq za mega+ je pro me mimo (nechce se mi davat za auto vic nez 800k) a mam asi 3 roky staryho Kodiaqa (vykoupenej z firmy za super podminky).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam