• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Ten článek na aktuálně je docela výstižnej a přiznám se, že ač jsem na škole němčinu měl, nic složitějšího si v ní nepřečtu.

    Ohledně dojezdu jsem někde viděl, že průměrný nájezd BEV je cca o třetinu nižší, než ICE (7,5tis km/rok vs 10tis km/rok), je otázka jestli z toho můžeš něco vyčíst, protože průměrnej dojezd třeba zvedá obrovskej nájezd firemních aut a dieseláků a u BEV naopak snižuje druhý auto do rodiny typu nissan Leaf. A nezávisle na tom s těma teslama můžou lidi nalítat neskutečný km, obzvlášť ti, co maj nabíjení zdarma.


    RSZ: Ta moje informace zrovna byla z reportáže o mobilní kontrole emisí, kdy z dvaceti kontrolovanejch vozů neprošlo patnáct, takže opravdu nešlo o povzdech dovozce. Myslím, že to byl člověk z besipu, kdo tohle říkal, ale jistej si fakt nejsem.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: že je nedostupnost dílů častej problém, hlásil borec z fcd.eu – osobně mě to taky překvapilo, myslel jsem, že se jedná jen o zákeřné jednotlivce…
    MINER
    MINER --- ---
    Ne, podplatí STK.

    Je to reálnej problém.

    Když odejde DPF, buď ho ‚jen‘ vy mění za aušusovou třetivýrobu, která reálně nefunguje, nebo do něj udělaj díru, nebo ho vymontujou úplně.

    Situaci nepomáhá, že některý auta maj originál DPF kurva drahej. Tuším, že na nějakou Toyotu RAV stál např. 170.000 Kč. Mercedesy maj tušim taky drahý. Dál to zhoršujou ještě automobilky tim, že pro starší auta, tedy ta, která reálně výměnu teprv potřebují, už nejde ani originál DPF koupit, protože maj povinnost prodávat náhradní díly jen 10 let, a nekontroluje se ani to.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    LAUNCHER: Jako že si někdo vždycky před stk namontuje DPF a pak ho zase odmontuje? To není úplně levná záležitost. A ani jednoduchá.
    Řekl bych že jsi spíš potkal auta které DPF nikdy neměli. A mají větší kouřivost...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RSZ: Na jednu stranu jak pises. Na druhou stranu emise - o vikendu jsem potkal 3ks starsich dieslu, viditelne coudicich pri zrychlovani. Bohuzel mam podezreni na umyslne odpojene DPF, s cimz asi technicka tezko neco udela 😔 Dotycny to proste na mereni zase zapoji a projde. Prosim opravte me, pokud se pletu.

    A tohle pak dychame ve mestech. Celkove mi nase mesta prijdou viditelne "zacouzenejsi" nez na zapade. Tvrda cisla pak takhle:

    World's Air Pollution: Real-time Air Quality Index
    https://waqi.info/#/c/50.751/15.326/7.1z

    RSZ
    RSZ --- ---
    NIKDAS: Na druhou stranu, technický stav u nás není ani v první desítce příčin dopravních nehod, imho to zase takový problém není. A pokud někdo v "novinách" brečí o starém vozovém parku, obvykle to bývá zprávička tlačená svazem dovozců nebo sdruženi automobil. průmyslu, ti samozřejmě nebudou spokojení, dokud před každým panelákem nebudou stát jen nové fabie/hyundaie na leasing.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: u nás je to naopak. Manželka jede Teslou, pokud je to možné a Octavii nechává doma.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Vysoka vaha? IMHO ano i ne. Nevim a neresim jak pro ne-SUV, nejsem cilovka. Pokud srovnam vykonne SUV modely, je to casto lehci nez stejny ICE s tezkym motorem. A naopak, kdyz srovnate nejnizsi moznou motorizaci (u EV porad baterie, ale u ICE nejlehci mozny motor), pak je tomu naopak.

    Dodge Durango HEMI: 2437 Kg
    ID4 GTX: 2224 kg
    TMYP: 2025 Kg
    Audi SQ5: 1945 Kg
    Kodiaq 1.4 TSI: 1570 Kg
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: DOCKINEZ: Pratele, snad jsme trochu dal, nez postovat tyhle linky na CZ weby. Tesla nedela prubezne prohlidky, tzn ta auta jdou netradicne rovnou na TUV. Toto nelze srovnat s autem, ktere nejprve prohledne (opravi) dealer a pak az jde na TUV.

    Nicmene z druhe strany: Co nevim a co by bylo tez nutne zapocitat, ackoliv to ma nizsi vliv nez predchozi - Nutno doplnit o najete kilometry. Nevim jak jinde, ale manzelka ma s ICE vyrazne vyssi najezd nez ja s EV.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Kromě toho senzacechvitého nadpisu je článek úplně k hovnu, protože se autor ani neobtěžoval s překladem kontrolovaných oblastí a zejména důvodu, proč Tesla "propadla" - tohle bych spíš čekal na autoforum.cz

    TL;DR:
    Nové auta (do 3 let) mají problémy s osvětlením, ale u elektromobilů se k tomu přidávají i problémy zavěšení kol (vysoká váha) a koroze brzd.
    U Tesly je to násobené tím, že v roce 2019 zrušila servisní intervaly a spoléhá se na vzdálenou diagnostiku.

    Lepší článek zde:
    Tak bohužel. Nový žebříček aut, která nejčastěji propadnou u technické kontroly - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nejhorsi-auta-v-tuv-report/r~ea598a3e87a811eea873ac1f6b220ee8/
    Je tam i uvedena tabulka s neůspěchu podle stáří a modelů.

    Nejzajímavější mi přijde, kolik % vozů v Německu nejprojde technickou. V ČR je to u některých stanic TK snad jeden z patnácti set, ačkoliv máme dvojnásobně starší vozový park. A když na tuhle zjevnou blbost (tzn. promile nezpůsobilých vozů) upozorňoval nějakej odborník, z ministerstva se mu vysmáli, že je to naprosto v pořádku a žádné pochybení u žádné STK nebylo zjištěno...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    tl-dr senzace se nekoná, jde o původní model. Facelift bude asi lepší.

    Tesla totálně propadla v renomovaném žebříčku spolehlivosti. Německá společnost TÜV udělila Modelu 3 nejhorší hodnocení - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-tesla-totalne-propadla-v-renomovanem-zebricku-spolehlivosti-nemecka-spolecnost-tuv-udelila-modelu-3-nejhorsi-hodnoceni-21011429
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FEDAJKIN: Nikoliv, materiál na katodu je "substance bohatá na sodík" - patrně nějaká směs obsahující kobalt, chrom, nikl nebo vanad, možná i mangan, hořčík nebo měď v různých kombinacích…

    A podobné je to s anodou - může být na bázi různých forem uhlíku, může být ba bázi různých slitin kovů, včetně titanu ale třeba i plastů - třeba to "T' v PET znamená "tereftalát", což je v tomhle ohledu zajímavý plast…

    Zní to divně, ale plastik jako anoda je už minimálně dekádu starý koncept: https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2014/ra/c4ra03473b#!
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tradiční výrobce vyrábí kliky a otevírání auta. Bože tohle je dementní.

    Has Cadillac Disappointed Their Biggest Fan? Cadillac Lyriq Review
    https://www.youtube.com/watch?v=dxWzV3Sln_E
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Myslím, že minimálně jedno plně mechanické tlačítko, nebo spíše páka, by mělo zůstat…
    Minimálně u aut vyrobených podle čínských standardů

    China's Lemon EVs Flood the Market | Auto-Driving Failures, Spontaneous Combustion
    https://youtu.be/B2o_A0mgbb8?si=bH_Y_HWeYth2qKYM
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Prosimvas, u sodium ion baterií - material na katodu je sodík (místo lithia), to je jasný, co je na anodě?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    😊

    430. World record Tesla light show in Finland (687 Teslas)
    https://youtu.be/q8EjyRzWPGQ?si=HdYDUhK1MwdzfWTv
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NTR23: Myslím, že není zajímavé, kolik chci zrovna já a ani jsem o tom nic nepsal. Psal jsem o absurdní disproporci real vs papír. Ale abych odpověděl na otázku: 300 km 80% až 20% při 150km/h. Nicméně už teď jsem spoko, uznávám.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Díky, nevěděl jsem. To je peklo 🙄
    NTR23
    NTR23 --- ---
    LAUNCHER: Jezdíš ce městě a kolem komína? Každý den to máš možnost nabít. Kolik bys potřeboval, aby to ujelo?
    Já když přes léto jezdím na kope do práce a z práce, nájezdům 90km. Jezdit tímto, tak mi to stačí na tři týdny bez nabití.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam