• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Ted jsem to zkousel a i na skladovkach to ukazuje slevu 5000 s referralem. Asi se jim to nechtelo resit, tak ti kecali :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Podle lidi na Redditu to pry jde a nekomu ho tam i dodatecne priradili, ale pry zalezi jak se zrovna prodejce vyspal.

    Tak sup sup kupujte nove Tesla Model Y za 1m CZK! Brzo uz nebudou ty s packama! :D

    Sleva dalsich 5000 CZK pres referral: http://ts.la/petr84833

    :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Ptal jsem se, bohužel na skladovky to nejde, i vzhledem k tý slevě :D


    PEPAZZ: Tohle mě všichni prodejci nezávisle na sobě naprosto "setřeli" frází: si zvykneš. No já si možná zvyknu, ale tchýně ne no a každopádně i když si zvyknu, je to nepohodlný a nemá to naprosto žádný smysl.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Jsem mel postnout nejakej referral, kdyz hned nyxaci zacli vykupovat celej inventar :D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: TL;DR: Tak nakonec jsem díky ELIJEN: ušetřil 150k.

    Asi tři hoďky po tom, co jsme teslu po projížďce objednali, jsme dojeli domů a před spaním mrkli na aktuální nabídku skladovek, když v tom koukám, že Tesla slevy ještě navýšila. No nebudu kecat, trochu mě to nasralo, ale když se nad tím zamyslím, alespoň je to transparetní, cena platí pro všechny, i když se hejbe. Není to jak u starých dealerů, kde si každej vyhádá jinou slevu.

    Po druhé vlně slev už je TMY dokonce levnější než TM3, protože úplnej základ TMY je včetně dovozu za 1 051 130,- kdežto TM3 začíná včetně dovozu na 1 079 490,-. (Jen teda člověk musí koukat na výběr, protože se tam ty skladovky mění z hodiny na hodinu, neustále přibývají a ubývají. Když jsme ji objednávali, tak nám chlapík spároval účet s VINkem a hned jsme viděli, že auto je na letišti v Berlíně a do Prahy by mělo dorazit druhý den.

    Než jsem se vzpamatoval, a rozhodl jak s tím naložím (obětovat 6k, stornovat objednávku a udělat novou? nebo je to nějakej glitch a stejně to nepůjde?) více méně všechny skladové Y zmizely, zůstaly tam jen modely za 1,4m+, asi se to rozkřiklo, protože dobrejch 10 aut zmizelo během půl hodiny. Celej další den jsem to sledoval a ta naše konfigurace už se tam neobjevila (chtěli jsme s tažným - i když to takový problém není, protože ho dokážou domontovat v Praze za doplatek 3k nad origo cenu tažného), zároveň jsem se snažil dovolat na Teslu, aby s tím buď něco udělali, nebo objednávku stornovali, zatímco si udělám novou. Nicméně než se mi povedlo se s někým spojit (v dnešních dnech je fakt těžký se do Tesly dovolat, protože ty auta chrlej jak baťa cvičky a všichni kupujou jak bláznivý...) všiml jsem si, že v systému Tesla sama! cenu změnila na tu o 50k nižší, což jsem upřímně opravdu nečekal.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    páčky snad pujdou dodělat, o to se aftermarket postará rychle imho ... škoda že tesla tenhle feedback od všech co to testovali vůbec neřeší.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Hele moc díky, ušetřils mi sto litrů :D
    Resp. za stejně peněz máme o dost víc muziky.
    Jak jsem tu už několikrát psal, dlouho jsme uvažovali o BEV pro tchýni (65+) a nejlíp nám vycházela TM3, jenže kvůli absenci páčky blinkrů jsme jí do toho nemohli s čistým svědomím posadit (taky nás trochu odrazovalo, že je to sedan). Takže když jsme viděli tuhle akci, při které TMY a TM3 vycházej cenově naprosto stejně, hned jsme domluvili zkušební jízdu při které se tchýně až nečekaně rychle rozhodla, že tohle je pro ní ideální (do teď jezdila jen ICE v manuálu, navíc o půl metru kratším, tak snad nebude problém...).

    JYRKA: Ptal jsem se na to a facelift prej nejdřív za půl roku, tahle akce byla z důvodu, že chtěli rozpohybovat prodeje TMY v česku, kterej vysoce zaostával za průměrem EU. Akce bude nejspíš do konce týdne, a prodali těch aut tolik, že je nestíhaj předávat (v Praze prej nemaj dost prostoru na parking, takže nás dost uháněj, ať už si to auto vezmem).
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Ten článek na aktuálně je docela výstižnej a přiznám se, že ač jsem na škole němčinu měl, nic složitějšího si v ní nepřečtu.

    Ohledně dojezdu jsem někde viděl, že průměrný nájezd BEV je cca o třetinu nižší, než ICE (7,5tis km/rok vs 10tis km/rok), je otázka jestli z toho můžeš něco vyčíst, protože průměrnej dojezd třeba zvedá obrovskej nájezd firemních aut a dieseláků a u BEV naopak snižuje druhý auto do rodiny typu nissan Leaf. A nezávisle na tom s těma teslama můžou lidi nalítat neskutečný km, obzvlášť ti, co maj nabíjení zdarma.


    RSZ: Ta moje informace zrovna byla z reportáže o mobilní kontrole emisí, kdy z dvaceti kontrolovanejch vozů neprošlo patnáct, takže opravdu nešlo o povzdech dovozce. Myslím, že to byl člověk z besipu, kdo tohle říkal, ale jistej si fakt nejsem.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: že je nedostupnost dílů častej problém, hlásil borec z fcd.eu – osobně mě to taky překvapilo, myslel jsem, že se jedná jen o zákeřné jednotlivce…
    MINER
    MINER --- ---
    Ne, podplatí STK.

    Je to reálnej problém.

    Když odejde DPF, buď ho ‚jen‘ vy mění za aušusovou třetivýrobu, která reálně nefunguje, nebo do něj udělaj díru, nebo ho vymontujou úplně.

    Situaci nepomáhá, že některý auta maj originál DPF kurva drahej. Tuším, že na nějakou Toyotu RAV stál např. 170.000 Kč. Mercedesy maj tušim taky drahý. Dál to zhoršujou ještě automobilky tim, že pro starší auta, tedy ta, která reálně výměnu teprv potřebují, už nejde ani originál DPF koupit, protože maj povinnost prodávat náhradní díly jen 10 let, a nekontroluje se ani to.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    LAUNCHER: Jako že si někdo vždycky před stk namontuje DPF a pak ho zase odmontuje? To není úplně levná záležitost. A ani jednoduchá.
    Řekl bych že jsi spíš potkal auta které DPF nikdy neměli. A mají větší kouřivost...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RSZ: Na jednu stranu jak pises. Na druhou stranu emise - o vikendu jsem potkal 3ks starsich dieslu, viditelne coudicich pri zrychlovani. Bohuzel mam podezreni na umyslne odpojene DPF, s cimz asi technicka tezko neco udela 😔 Dotycny to proste na mereni zase zapoji a projde. Prosim opravte me, pokud se pletu.

    A tohle pak dychame ve mestech. Celkove mi nase mesta prijdou viditelne "zacouzenejsi" nez na zapade. Tvrda cisla pak takhle:

    World's Air Pollution: Real-time Air Quality Index
    https://waqi.info/#/c/50.751/15.326/7.1z

    RSZ
    RSZ --- ---
    NIKDAS: Na druhou stranu, technický stav u nás není ani v první desítce příčin dopravních nehod, imho to zase takový problém není. A pokud někdo v "novinách" brečí o starém vozovém parku, obvykle to bývá zprávička tlačená svazem dovozců nebo sdruženi automobil. průmyslu, ti samozřejmě nebudou spokojení, dokud před každým panelákem nebudou stát jen nové fabie/hyundaie na leasing.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: u nás je to naopak. Manželka jede Teslou, pokud je to možné a Octavii nechává doma.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Vysoka vaha? IMHO ano i ne. Nevim a neresim jak pro ne-SUV, nejsem cilovka. Pokud srovnam vykonne SUV modely, je to casto lehci nez stejny ICE s tezkym motorem. A naopak, kdyz srovnate nejnizsi moznou motorizaci (u EV porad baterie, ale u ICE nejlehci mozny motor), pak je tomu naopak.

    Dodge Durango HEMI: 2437 Kg
    ID4 GTX: 2224 kg
    TMYP: 2025 Kg
    Audi SQ5: 1945 Kg
    Kodiaq 1.4 TSI: 1570 Kg
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: DOCKINEZ: Pratele, snad jsme trochu dal, nez postovat tyhle linky na CZ weby. Tesla nedela prubezne prohlidky, tzn ta auta jdou netradicne rovnou na TUV. Toto nelze srovnat s autem, ktere nejprve prohledne (opravi) dealer a pak az jde na TUV.

    Nicmene z druhe strany: Co nevim a co by bylo tez nutne zapocitat, ackoliv to ma nizsi vliv nez predchozi - Nutno doplnit o najete kilometry. Nevim jak jinde, ale manzelka ma s ICE vyrazne vyssi najezd nez ja s EV.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Kromě toho senzacechvitého nadpisu je článek úplně k hovnu, protože se autor ani neobtěžoval s překladem kontrolovaných oblastí a zejména důvodu, proč Tesla "propadla" - tohle bych spíš čekal na autoforum.cz

    TL;DR:
    Nové auta (do 3 let) mají problémy s osvětlením, ale u elektromobilů se k tomu přidávají i problémy zavěšení kol (vysoká váha) a koroze brzd.
    U Tesly je to násobené tím, že v roce 2019 zrušila servisní intervaly a spoléhá se na vzdálenou diagnostiku.

    Lepší článek zde:
    Tak bohužel. Nový žebříček aut, která nejčastěji propadnou u technické kontroly - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nejhorsi-auta-v-tuv-report/r~ea598a3e87a811eea873ac1f6b220ee8/
    Je tam i uvedena tabulka s neůspěchu podle stáří a modelů.

    Nejzajímavější mi přijde, kolik % vozů v Německu nejprojde technickou. V ČR je to u některých stanic TK snad jeden z patnácti set, ačkoliv máme dvojnásobně starší vozový park. A když na tuhle zjevnou blbost (tzn. promile nezpůsobilých vozů) upozorňoval nějakej odborník, z ministerstva se mu vysmáli, že je to naprosto v pořádku a žádné pochybení u žádné STK nebylo zjištěno...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    tl-dr senzace se nekoná, jde o původní model. Facelift bude asi lepší.

    Tesla totálně propadla v renomovaném žebříčku spolehlivosti. Německá společnost TÜV udělila Modelu 3 nejhorší hodnocení - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-tesla-totalne-propadla-v-renomovanem-zebricku-spolehlivosti-nemecka-spolecnost-tuv-udelila-modelu-3-nejhorsi-hodnoceni-21011429
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FEDAJKIN: Nikoliv, materiál na katodu je "substance bohatá na sodík" - patrně nějaká směs obsahující kobalt, chrom, nikl nebo vanad, možná i mangan, hořčík nebo měď v různých kombinacích…

    A podobné je to s anodou - může být na bázi různých forem uhlíku, může být ba bázi různých slitin kovů, včetně titanu ale třeba i plastů - třeba to "T' v PET znamená "tereftalát", což je v tomhle ohledu zajímavý plast…

    Zní to divně, ale plastik jako anoda je už minimálně dekádu starý koncept: https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2014/ra/c4ra03473b#!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam