• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: ať je to na škále příčetný auto > pandur kdekoliv, tak ve městě chceš spíš to příčetný auto.

    Příčetný auta přidávaj ochranu chodců, jako vystřelovací kapota pro pohlcení dopadu nárazu (dokonce i nový Tesly) nebo blatníky a jiný nenosný části z plastu. Jakoukoliv část nosné konstrukce přenést ven do ‚exoskeletonu‘, ať už je tím mylšeno cokoliv od původního nápadu doteď je krok přesně proti tomu, na škodu chodcům.

    Imo byl postup takhle:
    1. Elmo dostal geniální nápad: uděláme exoskeleton! Bude to levný! Ušetříme na nosných konstrukcích a gigapress bude sekat ostrý hrany jako Baťa cvičky!
    2. Inženýr, který se zamyslel déle než 1 femtosekundu: tvl to asi úplně nevogigapresujeme kolem těch dveří, aby to na sebe pasovalo
    3. Elmo: ty kokso!, jestli do měsíce nedáš prototyp, tak letíš!
    4. Safety expert: v celý Tesle buď nebyl nebo byl umlčen lžící

    5. Intro: tádydádydádydá

    6. Inženýr: šéfe, vono to nějak nejde vyrobit…
    7. Homologace: ste se posrali v kyně!
    8. Elmo: kurva, nějak to hotfixněte
    9. Inženýr: tak to uděláme jenom naoko, ale ty vnější plochy budou stejně muset bejt tvrdý, protože jim pevnost nebude dávat zakřivení, jako maj ostatní auta, a každá nerovnost na tom bude vidět.
    10. Evropská homologace: takže dobrý večer!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Původně tvrdili, že exoskeleton bude primární nosná část. Tohle je samonoska s částečně nosnýma vnějšíma plechama – něco úplně jinýho než o čem mluvili na začátku.

    A argument "lidem to stačí"? Jako vážně?

    To auto je prostě zajímavý akorát designovýma kravinama, jinak není lepší než konkurence, není levnější než konkurence, nepřináší nic prakticky užitečnýho, co by konkurence už neměla. Navíc se furt nevyrábí – postavili (nejspíš ručně) 10 kusů, sám Musk říká, že plnohodnotná produkce bude 2025.

    Tou dobou už budou na americkým trhu s pickupem poslední.

    Jestli stejně blbě udělaj Model 2, tak budou mít dost problém.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: takže to má exoskeleton, protože vnější a viditelná konstrukce má funkci a díky tomu odstranili nějaké prvky vnitřní kontrukce.

    Drahý to je, protože je o to zájem a dává to smysl pro start výroby, kdy máš velkej zájem. Zlevňovat můžou později. Nemluvě o inflaci oproti roku 2019.
    Dojezd to má jako Model 3 a lidem stačí. Možnost range extenderu je super pro lidi, co chtěj za autem něco tahat. Doteď tohle nikdo nenabízí, takže nápad sám o sobě super.
    Zatim to vypadá, že si to lidi budou kupovat a konkurenci to stačí, aby překonalo hypem. Gclass si lidi taky většina lidí nekupuje kvůli offroad vlastnostem

    Jo a vyrábí se to. Možná by stačilo prostě napsat, že jsi se spletl a příště si nebýt tak jistej :)
    Nad parametrama se lze dohadovat (třeba, že to asi ani neumí plavat, jak Elon jednou prohlásil), ale ta věc existuje, vyrábí se, má unikátní konstrukci, unikátní design jako z představení a lidi to zajímá.


    MINER: exoskeleton neznamená nutně pandur, protože pandur nebyl dělán s tím, že by měl bourat. Příklad argumentu pandurem BOBASH je naprosto nepochopení toho s jakym cílem stavíš auto. Kdyby u panduru brali ohled na bezpečnost v případě nárazu, tak to bude navržený trochu jinak. Ariel Atom je třeba uváděn jako exoskeleton (viz obr) a jako pandur se nechová. Ano, i pandur by se dal nevrhnout tak, že bude v nějakých místech slabší a bude se deformovat. Kdybys chtěl, aby se pandur deformoval.

    Patent byl filled rok (ne dva) po představení. Což nic neznamená. Patenty můžeš podat i dva roky potom, co něco vymyslíš nebo uděláš, takže to je pouhá spekulace, nebo si myslíš, že ten původní CT byl naprosto jiná konstrukce a už tehdy nepřemýšleli nad crashtesty? To už jsou čistě úvahy podložený snovým světem. Naprosto nic tomu nenasvědčuje.

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Na tohle jsou BTW krásnej příklad ty nehody Pandurů. Proč tam i ťukanec skončí průserem. A Cybertruck s exoskeletonem by byl v podstatě malej tank.
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: ten patent je skoro 2 roky po představení. To už mu zřejmě inženýři vysvětlili, že exoskeleton je píčovina a začali vymýšlet co sakra s tim.

    Jinak ‚exoskeleton‘ proti srážkám je imo něco, co nechceš, aby jezdilo ve městě.

    Stačí do té věty dosadit: A vehicle having an exoskeleton exterior panel that provides crash resistance AGAINST PEDESTRIANS…
    aby bylo jasný proč…

    Pro ego majitele super, pro všechny ostatní mimo kabinu naopak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No ten abstrakt popisuje normální auto na kterým je částečně nosná vnější konstrukce. Takže žádnej exoskeleton.

    Jinak celej Cybertruck je dost meh. Je to drahý, v jediný verzi která není drahá je to pomalý a navíc bez terénních schopností (zadokolka), ta prostřední verze v ničem zásadním nepřekonává konkurenci, top verze je akorát strašně rychlá, stojí ale nesmysl a dojezd žádnej zázrak. Dojezd teda žádnej zázrak nikde, nestačí na konkurenci, pokud do toho nejebneš baterku co ti zabere půl korby.

    Je na tom hrozně vidět, že utratili spoustu peněz za to, aby udělali futuristickou píčovinu, akorát kvůli tomu postavili nijak zvlášť dobrej pickup a přišli s ním ve chvíli, kdy už jsou pozadu za konkurencí.

    Začátek konce "průkopnický" Tesly a pokud akcionáři nejsou pitomci, tak začátek konce Elona v jejím čele.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tak cybertruck je!

    Akorát je mi jasné, že použiješ argument, že to už vůbec neni exoskeleton.

    Tak než to napíšeš, tak si projdi jejich patent: https://uspto.report/patent/app/20210155292
    a tady v čtivější formě https://cleantechnica.com/2023/08/10/what-is-the-tesla-cybertruck-exoskeleton/

    A než to napíšeš, tak po přečtení těch odkazů, si odpověz na otázku jestli třeba v těch dveřích mají další výztuhy nebo ten vnější panel má vlastnosti pro větší bezpečnost (vycházím z patentu). Tady abstract:

    A vehicle having an exoskeleton exterior panel that provides crash resistance is described. The exterior panel may be formed from a monolithic metal sheet and attached to an exterior portion of the vehicle frame, and the exterior panel does not comprise an additional support structure. At least one component may be directly attached to the exterior panel, and the exterior panel may bear the load of the at least one component. Methods of manufacturing the vehicle are also described.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Driving Tesla Cybertruck: Everything You Need to Know!
    https://www.youtube.com/watch?v=XxOh12Uhg08
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Luxeed S7
    Elektromobil Luxeed S7 je postaven na 800V platformě Huawei „Giant Whale“, která nabíjí dojezd 215 km za pouhých pět minut a 430 km na patnáctiminutové nabíjení.

    Luxeed S7 nabídne dojezd 855 km na jedno nabití (dle čínského standardu CLTC). K dispozici budou čtyři výbavy podle dojezdů:
    35000$( 550km CLTC)
    40000$( 630km CLTC)
    45000$( 705km CLTC)
    49000$( 855km CLTC)
    Prve dodávky zákazníci dostanou už začátkem 2024...

    RSZ
    RSZ --- ---
    ELIJEN: taky ne nutně, v téhle kategorii můžeš mít nezávislé topení nebo remote start (a v topení bývá el. prihrivac, takže to topí rychleji)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    TOMBRIDER: To by nepomohlo. Byla tam vrstva ledu zvenku pres cele dvere. Asi jak to v tehle teplotach kolem 0 taje a pak znova mrzne. Ten defrost funguje celkem rychle a stava se to fakt jen vyjimecne, takze v tom vubec nevidim problem. Na klasicke auto bych uz musel lejt nejakou rozmrazovaci smes.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Chce to namazat těsnění dveří silikonovým olejem...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Dal jsem na 10 min defrost a vsechno v cajku.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Smat se nebudu, nebo me to potka taky
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak jsem lhal klika mi primrzla i s dverma :D

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tady ještě videem ... krásně si při tom vzpomínám na přimrzlé dveře u svých aut, kdy lomcuju klikou, klika se uvolní, ale vnitřní mechanismus je stejně zamrzlej, tak se dveře neotvíraj. Co bych za tohle dal :D

    How to Unlatch a FROZEN Telsa Model 3 Door? (NEW!)
    https://www.youtube.com/watch?v=Yjz5HRshuHg
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: EDIT nejde, tak odpovídám: aha, jak se musí podržet ikonka v appce jsem nevěděl. Díky!
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: pokud vím, tak Y má stejné kliky.

    CRAZY_IVAN: nic takového v aplikaci nevidím. Jsem jen blbej?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA:
    In severe winter conditions, ice buildup can make it more difficult to open door handles. You can use the mobile app to pop open the driver door in this situation.

    * In the mobile app, touch and hold any of the four quick control buttons and follow the instructions to customize quick controls with Unlatch Door.
    * When you are next to your car, touch Unlatch Door to pop open the driver door.

    https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_au/GUID-F907200E-A619-4A95-A0CF-94E0D03BEBEF.html
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Ty poslední dny jsou trochu extrém. Já dnes v Praze malém urval úplně obyčejnou, klasickou kliku u Land Roveru, protože byly přimrzlé celé dveře. Přitom o víkendu jsem byl v Kruškách, kde napadalo asi 50 čísel a mrzlo o dost víc a žádný problém nebyl. Ta kombinace deště se sněhem následovaná nočním mrazem není zas tak běžná. Důležité je, jak moc ty kliky budou mrznout při nějaké normálnější zimní situaci. Dej vědět na konci zimy :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam