• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: Hele, i kdyby proti tobě jela placatá zeď, tak je rozdíl, jestli je ta zeď z plastu nebo nerezu. Snižuje se rychlost, ve který tě to zabije, u obou (proti ‚příčetnýmu‘ autu), ale nerezová zeď tě zabije při nižší rychlosti než pružná plastová.

    A ty hrany to ještě dorazej. Ostrá hrana tě přetrhne vejpůl jako hada tam, kde zakulacená hrana F150 ti ‚jenom‘ udělá ze slinivky prejt.

    Oboje je špatně, ale čím hůř, tím zlejš…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Čumák tý F-150 je vesměs plast (i ty chromovaný věci jsou plast) a plechová je až kapota, která je navíc z poměrně tenkýho hliníku.

    Cybertruck je údajně z 3 mm nerezovýho plechu.

    Popros někoho, ať tě třískne po hlavě plastovým kýblem a pak takovým tím starým kovovým. Ten sice furt není tak tlustej jako plechy Cybertrucku, ale na pochopení rozdílu to stačit bude.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: to je pěkná teorie, ale když tě srazí cokoliv většího, než F150, tak moc šancí imho mít nebudeš, ať je to z čehokoliv. Dyk to má čelo tak ve vejšce ramen a víc, a místo deformační zóny hrábě na jeleny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Jakej velkej skok?

    Velkej skok byl Model 3, protože sis poprvé mohl pod milion a půl koupit elektromobil s dojezdem, kterej je použitelnej pro jediný auto doma. A když ho zlevnili, tak je to furt nejlevnější cesta k použitelnýmu elektromobilu.

    I když totálně nesnáším způsob, jakým jsou Tesly udělaný, tak bych nad trojkou nebo Y přemýšlel, protože připlácet si za opravdový auto 300 tisíc je prostě hodně.

    Cybertruck má jako nejinovativnější technologii... steer by wire? Což je nepochybně cool a všechno, ale není to žádnej průlom pro to, jak používáš auto.

    Jinak je to průměrnej truck za průměrný prachy. Dojezd lehce přes 500 kilometrů je srovnatelnej s F-150 Lightning, Rivianem a Ram 1500 REV, ale podstatně horší než u Silverada. Ceny srovnatelný s Rivianem a Silveradem EV, ale podstatně vyšší než u F-150.

    Elon sliboval auto za cenu od 40 tisíc dolarů a s dojezdem 500 mil, dodal auto za cenu reálně od 80 tisíc dolarů (protože jednomotorová verze bude až za dva roky... což vzhledem k tomu, že Cybertruck měl být před třema, moc neznamená) a s dojezdem 340 mil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Spousta aut má nějakou část karoserie nosnou, to není nic moc novýho. Ale to už tu koukám někdo vysvětloval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: To právě není pravda. Ono má svůj důvod, proč moderní auta mají na čumáku všechno plastový, proč tam nesmí mít ostrý hrany nebo proč mají moderní auta zavalitý čumáky, aby bylo nad motorem dost místa na promáčknutí kapoty.

    Samozřejmě když tě to srazí v 80 km/h, tak ti to může bejt buřt, ale když to bude ve 30 km/h, kdy tě to auto nepřeválcuje, tak je docela podstatnej rozdíl, jestli tě trefí plast, kterej se bude deformovat, nebo nerev, kterej se deformovat nebude a budeš se deformovat ty.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Dojezd, výkony u všech verzí mimo absurdně drahýho Cyberbeastu. Není to v ničem zásadním lepší než konkurenti.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Ok, to chápu a nic proti tomu nemám, ale už jsme se poněkud odklonili od "prezentace v Evropě" k "plníme si sny".
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: taky se mi polepy nelíbí, ale jestli se mu to podaří a bude to jezdit po ČR, tak to bude reklamní plocha, která bude hodně vidět - mraky fotek, na sociálních sítích, videa... nejen Tesla komunita, elektro komunita, nejen v ČR, SR... a proto to asi dělá - chce být první se Cybertruckem v EU a velký peníze neseženeš tím, že za 366 Kč necháš lidi vyfotit se za volantem, nebo je svezeš... potřebuješ zacílit i na firmy, pro který nejsou desítky tisíc za reklamu problém ;-)

    nebude to žádné dealerské auto, žádný marketing Tesly, nestojí za tím žádná velká firma... to si jen parta nadšenců Tesly chce splnit sen a když nemají peníze, tak tohle je možnost ;-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: tak tim polepenim to za mě totálně zesral, přece ho nemůžeš chtít používat "na prezentaci v evropě" a zároveň ho takhle znehodnotit.


    NIGHTHUNTER: V US je samozřejmě možný vše, ale v EU by si s takovou žalobou na spotřebitele (naštěstí) ani neškrtnul.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MINER: dárci za to něco dostanou - za darování 1555 Kč tě třeba po Praze odvezou odkud kam budeš chtít... za víc peněz pak třeba zážitková jízda na hodinu nebo půjčení auta na 6 hodin, auto bude polepený sponzorama, takže na něm můžeš mít svoje jméno/logo firmy atd...

    MINER
    MINER --- ---
    NIGHTHUNTER: Je nerozporuji, že je šikovný. Já se ptám k čemu je dárcům, že někomu přispějí (část) na auto.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MINER: ono to auto ani nebude jeho - on má jen díky ElonClubu kontakty a sehnal budoucího majitele CyberTrucku v USA, který je ochoten ho poskytnout pro prezentaci v Evropě, protože právě za přeprodej hrozí Tesla žalobama... takže jde jen o to domluvit vývoz z USA, dovoz do ČR a přihlášení... to se zadarmo udělat nedá a potřebuješ to mít aspoň trochu před-domluvený, ještě než auto vyrazí z Texasu na východní pobřezí na loď do EU...

    DZODZO: tím jsem chtěl jen ukázat, že to, že se v EU nebude CyberTruck prodávat neznamená, že tě v ČR nemůže nějaký srazit ;-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Tohle mě upřímně rozesmálo (obzvlášť po tom, co mi uniqa nacenila povinne ručení u TMY za milion na 8 000kč, to jsem fakt malem padnul :D )
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIGHTHUNTER: Tech 420k padne na prvni rok povinneho ruceni :D
    MINER
    MINER --- ---
    NIGHTHUNTER: já mu určitě nepřispívám na nic:)

    Příspívající příspívají část, je jedno kolik, ale někomu přispívají na to, aby si mohl dovézt a užívat auto. Žádné benefity pro přispívající tam nevidím.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MINER: vybírá jen 420k na jeho dovoz a zlegislativnění v ČR - aby to bylo rychle a hlavně se to vůbec podařilo... když se to nepodaří nebo se ukáže, že to nepůjde, tak ty peníze zase vrátí...
    nepřispíváš mu 2 miliony na auto ;-)
    MINER
    MINER --- ---
    NIGHTHUNTER: Jakože bychom se někomu složili na auto? Dává to někomu smysl (kromě toho, kdo chce aby se mu ostatní složili na auto?)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: Norton z ElonClubu chce být první, kdo doveze a zaregistruje CyberTruck v ČR, tak mu s tím klidně můžete pomoct na Donio, a pak se s ním svézt ;-)
    Tesla Cybertruck v ČR 🥳 | Donio
    https://www.donio.cz/tesla-cybertruck-v-cr

    protože ono to nebude jednoduché, ale když se chce ;-)
    Kdo pošle Cybertruck dál do světa, riskuje žalobu od Tesly - CzechCrunch
    https://cc.cz/kdo-posle-cybertruck-dal-do-sveta-riskuje-zalobu-tesla-nechce-aby-se-jej-lide-zbavovali/
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MINER: bohužel, kdyby lidstvo nehypovl musk, muselo by si nějakýho vymyslet. on říká, co chtějí lidi slyšet, i když jim cčije do očí
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Viděl jsem. Jediný, co ten patent řeší z toho, co chybí na tomhle kompletnim šasi, tedy Potěmkinova exoskeletonu, je, že dveře můžou bejt víc samonosný.

    Jako když vidim tohle, začínám si myslet, že tak zvaný ‚exoskeleton‘ byl jen marketing už od začátku. Že to nikdy nebyl cíl konstrukce auta, ale způsob, jak udělat hype.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CRAZY_IVAN: ale vždyť to je stále jen marketing v duchu toho kokota. já se stále divím, že na to někdo naskakuje. samonoska je definovaná odnímatelnými povrchovými plechy, bodovaným rámem. ano, abys dostal patent, musíš si pro tradiční technologii vymyslet několik inovací, třeba že nebudeš vařit, ale lisovat a nebo odlévat segmenty namísto vaření kompozitu. to se dá celkem lehce splnit a přitom budeš mít stále konvenční postupy, jen to nechci vidět opravovat :D

    "Musk said the body and bed on a traditional body-on-frame design “don’t do anything useful.” They’re dead weight, he said." - je to prostě čurák

    porovnej vizualizaci


    vs realitu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam