• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELIJEN: Crash testy předpokládám nejsou součástí homologace u individuálního dovozu :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Tak jestli je to tak nebezpecny auto, jak tvrdis (podle me je), tak v EU nedostane homologaci a do te doby ho neprihlasis. Tzn. bude tu moct jezdit jen pokud budes delat pravni klicky ... jestli vubec.
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: Hele, i kdyby proti tobě jela placatá zeď, tak je rozdíl, jestli je ta zeď z plastu nebo nerezu. Snižuje se rychlost, ve který tě to zabije, u obou (proti ‚příčetnýmu‘ autu), ale nerezová zeď tě zabije při nižší rychlosti než pružná plastová.

    A ty hrany to ještě dorazej. Ostrá hrana tě přetrhne vejpůl jako hada tam, kde zakulacená hrana F150 ti ‚jenom‘ udělá ze slinivky prejt.

    Oboje je špatně, ale čím hůř, tím zlejš…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: A co že přesně je na dovozu a přihlášení auta z ameriky taková raketová věda? Já se tím chvíli trochu živil, tak jen jestli jsem něco nepřehlíd.

    Naposledy když jsem řešil odhad ceny, což bylo letos v lednu, tak Ford Flex stálo převýzt $1920 plus €620 přístavní poplatky v Evropě. Přihlášení je trocha papírování a u normálního auta asi 30 tisíc na Dekře/TÜV, u Cybertrucku to bude levnější, protože odpadá řešení emisí.

    Není to operace Overlord, abys to musel složitě plánovat, je to věc, jakou nejrůznější dovozci jen v ČR udělají každej rok se STOVKAMA aut.

    A mimochodem to s tím přeprodejem Tesla stáhla.

    Bude prdel, až tady ti tajtrlíci vyberou skoro půl mega na první Cybertruck v Evropě a pak zjistí, že AutoOutlet nebo někdo takovejch jich už má deset skladem...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Čumák tý F-150 je vesměs plast (i ty chromovaný věci jsou plast) a plechová je až kapota, která je navíc z poměrně tenkýho hliníku.

    Cybertruck je údajně z 3 mm nerezovýho plechu.

    Popros někoho, ať tě třískne po hlavě plastovým kýblem a pak takovým tím starým kovovým. Ten sice furt není tak tlustej jako plechy Cybertrucku, ale na pochopení rozdílu to stačit bude.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: to je pěkná teorie, ale když tě srazí cokoliv většího, než F150, tak moc šancí imho mít nebudeš, ať je to z čehokoliv. Dyk to má čelo tak ve vejšce ramen a víc, a místo deformační zóny hrábě na jeleny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Jakej velkej skok?

    Velkej skok byl Model 3, protože sis poprvé mohl pod milion a půl koupit elektromobil s dojezdem, kterej je použitelnej pro jediný auto doma. A když ho zlevnili, tak je to furt nejlevnější cesta k použitelnýmu elektromobilu.

    I když totálně nesnáším způsob, jakým jsou Tesly udělaný, tak bych nad trojkou nebo Y přemýšlel, protože připlácet si za opravdový auto 300 tisíc je prostě hodně.

    Cybertruck má jako nejinovativnější technologii... steer by wire? Což je nepochybně cool a všechno, ale není to žádnej průlom pro to, jak používáš auto.

    Jinak je to průměrnej truck za průměrný prachy. Dojezd lehce přes 500 kilometrů je srovnatelnej s F-150 Lightning, Rivianem a Ram 1500 REV, ale podstatně horší než u Silverada. Ceny srovnatelný s Rivianem a Silveradem EV, ale podstatně vyšší než u F-150.

    Elon sliboval auto za cenu od 40 tisíc dolarů a s dojezdem 500 mil, dodal auto za cenu reálně od 80 tisíc dolarů (protože jednomotorová verze bude až za dva roky... což vzhledem k tomu, že Cybertruck měl být před třema, moc neznamená) a s dojezdem 340 mil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Spousta aut má nějakou část karoserie nosnou, to není nic moc novýho. Ale to už tu koukám někdo vysvětloval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: To právě není pravda. Ono má svůj důvod, proč moderní auta mají na čumáku všechno plastový, proč tam nesmí mít ostrý hrany nebo proč mají moderní auta zavalitý čumáky, aby bylo nad motorem dost místa na promáčknutí kapoty.

    Samozřejmě když tě to srazí v 80 km/h, tak ti to může bejt buřt, ale když to bude ve 30 km/h, kdy tě to auto nepřeválcuje, tak je docela podstatnej rozdíl, jestli tě trefí plast, kterej se bude deformovat, nebo nerev, kterej se deformovat nebude a budeš se deformovat ty.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Dojezd, výkony u všech verzí mimo absurdně drahýho Cyberbeastu. Není to v ničem zásadním lepší než konkurenti.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Ok, to chápu a nic proti tomu nemám, ale už jsme se poněkud odklonili od "prezentace v Evropě" k "plníme si sny".
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: taky se mi polepy nelíbí, ale jestli se mu to podaří a bude to jezdit po ČR, tak to bude reklamní plocha, která bude hodně vidět - mraky fotek, na sociálních sítích, videa... nejen Tesla komunita, elektro komunita, nejen v ČR, SR... a proto to asi dělá - chce být první se Cybertruckem v EU a velký peníze neseženeš tím, že za 366 Kč necháš lidi vyfotit se za volantem, nebo je svezeš... potřebuješ zacílit i na firmy, pro který nejsou desítky tisíc za reklamu problém ;-)

    nebude to žádné dealerské auto, žádný marketing Tesly, nestojí za tím žádná velká firma... to si jen parta nadšenců Tesly chce splnit sen a když nemají peníze, tak tohle je možnost ;-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: tak tim polepenim to za mě totálně zesral, přece ho nemůžeš chtít používat "na prezentaci v evropě" a zároveň ho takhle znehodnotit.


    NIGHTHUNTER: V US je samozřejmě možný vše, ale v EU by si s takovou žalobou na spotřebitele (naštěstí) ani neškrtnul.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MINER: dárci za to něco dostanou - za darování 1555 Kč tě třeba po Praze odvezou odkud kam budeš chtít... za víc peněz pak třeba zážitková jízda na hodinu nebo půjčení auta na 6 hodin, auto bude polepený sponzorama, takže na něm můžeš mít svoje jméno/logo firmy atd...

    MINER
    MINER --- ---
    NIGHTHUNTER: Je nerozporuji, že je šikovný. Já se ptám k čemu je dárcům, že někomu přispějí (část) na auto.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MINER: ono to auto ani nebude jeho - on má jen díky ElonClubu kontakty a sehnal budoucího majitele CyberTrucku v USA, který je ochoten ho poskytnout pro prezentaci v Evropě, protože právě za přeprodej hrozí Tesla žalobama... takže jde jen o to domluvit vývoz z USA, dovoz do ČR a přihlášení... to se zadarmo udělat nedá a potřebuješ to mít aspoň trochu před-domluvený, ještě než auto vyrazí z Texasu na východní pobřezí na loď do EU...

    DZODZO: tím jsem chtěl jen ukázat, že to, že se v EU nebude CyberTruck prodávat neznamená, že tě v ČR nemůže nějaký srazit ;-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Tohle mě upřímně rozesmálo (obzvlášť po tom, co mi uniqa nacenila povinne ručení u TMY za milion na 8 000kč, to jsem fakt malem padnul :D )
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIGHTHUNTER: Tech 420k padne na prvni rok povinneho ruceni :D
    MINER
    MINER --- ---
    NIGHTHUNTER: já mu určitě nepřispívám na nic:)

    Příspívající příspívají část, je jedno kolik, ale někomu přispívají na to, aby si mohl dovézt a užívat auto. Žádné benefity pro přispívající tam nevidím.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MINER: vybírá jen 420k na jeho dovoz a zlegislativnění v ČR - aby to bylo rychle a hlavně se to vůbec podařilo... když se to nepodaří nebo se ukáže, že to nepůjde, tak ty peníze zase vrátí...
    nepřispíváš mu 2 miliony na auto ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam