• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Je to BEV, tyhle 3 systémy v BEV určitě nemáš 😀 I ta WP je na diskuzi. Nezlobim se, v CZ je dost pozdě - příznej se🍸😀😀
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: škrtni ve smyslu, že to má na 48V i Mercedes?
    Jako součásti motoru a drivetrain jsem myslel, že už na 48V maj, ale pokud ne, tak OK. Pokud vim, tak top modely Merglu maj ma 48V nejmíň AC a power steering.

    Jako jo, tohle dává větší smysl. To, co mě zajímalo, je, jak moc se to liší od toho, co na 48V dovalil právě už Mergl nebo třeba Audi.
    Páč nejde o každý světýlko (pro jistotu, neřešim wire by CAN), ale přesně o tyhle komponenty, kde těch 48V udělá nějakou muziku.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Na komunikaci pres bus bude v sobe kazda ta komponenta muset mit mikrochip. To podle me sezere vsechy uspory na kabelech.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Doufám že 48V jsme tímto uzavřeli. Teď mi pls vysvětlete to ohýbání 3mm oceli. Jako já vidím že ani ta review auta nejsou úplně dokonalá. Ale... JAK??? 😊
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: MINER: Ne :D
    Vzdyt je to v tom JYRKA napsany vsechno. Nejakej komentujici na twitteru pod to napsal "this is art". Se zase vratim k tomu, jak me tu vytaci BOBASH s tim, ze celej Cybertruck smete tim, ze to je "obyc auto, protoze to ma obyc dojezd a cenu". Desne kratkozraky.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Skrtni si starter, cat, start stop.

    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Psal jsem, že to chápu při velkym proudu.
    A 79/19A je velkej proud. To fakt neni ambient světýlko.

    Vystudoval jsem Elektro na ČVUT tvl, takže si troufám tvrdit, že elektriku chápu docela dobře.

    Neptám se na principy, ale na praktickou aplikaci, jestli se tim v autě reálně něco ušetří.

    Projistotu: Wire by CAN taky chápu. Ptám se na 48V.

    JYRKA: No ale k těm savings dojde spojením s tim CAN, v případě, kdy ty dráty stejně nemůžeš udělat menší.

    Neptám se na to, aby tu někdo opakoval Muskův marketing ani mi vysvětloval něco, co jsem vystudoval.

    Ptám se, který spotřebiče reálně můžou být připojeny tenčim drátem, páč mě něnapadá nic než posilovač řízení a okna. Co teda dalšího potřebuje víc proudu? Nebo z kolika nakolik jdou zmenšit běžný dráty?

    Projistotu: Wire by CAN taky chápu. Ptám se na 48V.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To souvisi: mas jedine napeti v celem aute. Jedny draty, spolecny, ne samostatne kabely pro kazde hejble.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Spojení sběrnice a napájení chápu.

    Ptám se na 48V. Ten dává smysl jen, pokud tam teče nějakej proud. Ten kabel stejně nemůže být tenčí než nějaká mez, protože i drát potřebuje mít i nějakou pevnost.

    Proto se ptám, kolik na čem se skutečně ušetří, jestli to vůbec stojí za zmínku nebo je to jen další Muskuv marketing.

    Wire by CAN fajn, pokud to fakt nikdo jinej nedělá. Ptám se na reálný savings jen 48V.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Ne, Mercedesy nemaji vse ve 48V. Ne, Mercedesy nekomunikuji po gigabajtovem ethernetu, ale po pomalem CANu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Vis, kolik km kabelaze ma obycejny Golf?

    V současných autech jsou stovky kabelů, měří kilometry - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-v-soucasnych-autech-jsou-stovky-kabelu-meri-kilometry-40042611
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Nevíte někdo, jestli se podařilo ukecat Muska, aby pustil $ za licenci na 360 / birds eye? Točí mě to v Y.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: 🙈🙈🙈 vysvětlete mu to někdo, já to vzdávám
    MINER
    MINER --- ---
    Hele, dyť Mercedesy maj 48V od 2017. A posilovač řízení na tom maj nový taky.

    U čeho jinýho se na tom reálně ušetří něco, co by stálo za zmínku? Okna? Nic jinýho v autě moc šťávy nepotřebuje, ne?

    Jako jestli tim ušetří pár kilo, tak mi to moc zajímavý nepřijde.

    Kombinace sběrnice s napájenim je zajímavý výrazně víc, jestli to fakt nikdo jinej ještě nedělá.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: A to ještě nikdo nedělá?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Berte v potaz, že 1) nemusí vedle sebe koexistovat 12V a 48V systém 2) na 48V stačí menší průřez při stejných W. O tohle se každý snaží, ale na 48V neseženete spoustu off the shelf komponent. Jak jsem psal, zajímalo by mě, kolik toho museli nechat udělat / předělat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Ani nahodou to drazsi nebude. Jednodussi servis, montaz, naklady na onlineupdate…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Je to brutální. Zajímalo by mě, kolik toho museli nechat předělat z 12V na 48V. A pak ještě pošlou best practices ostatním CEO 😊😊

    "Tesla is shipping a free guide on 48-volt architecture for EVs to all its competitors in a slam and challenge to the CEO of every other car company to hopefully get its competitors to step it up in their EV manufacturing."

    Tesla Slams Other Auto Companies For Slow Innovation: Sends Free Guide to 48-Volt Architecture To Its Competitors | Torque News
    https://www.torquenews.com/14335/tesla-slams-other-auto-companies-slow-innovation-sends-free-guide-48-volt-architecture-its
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Akorat komponenty budou ve vysledku drazsi a celkove to vyjde draz, nez kdyby tam dali vice kabelu. Hlavni vyhoda asi bude jednodussi assembly a servis.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam