• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jako celkovej nebo trip computer? Naposledy jsem měl v ruce BMW a tam jsem celkovej neviděl, nicméně někde tam asi bude. Statistiky posledních jízd tam jsou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Tesla urcite, VW myslim taky
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    maju auta, ktore maju nejaku appku na telefon informaciu o aktualnom najazde auta? t.j. ze si viem cez telefon pozriet aktualny najazd
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Ještě k Cybertruck - Ten povrch je kartáčovaný? Pokud ano, jak se řeší stejný úhel pro všechny viditelné plochy?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Třeba tohle mi přijde zajímavý, stejně jako drive-by-wire.

    Nicméně furt zůstává fakt, že z opravdu důležitejch parametrů to auto je prostě horší než Silverado EV a srovnatelný s Rivianem, Lightningem a Ram 1500 REV, což je poprvé, kdy Tesla udělala auto, který DŮLEŽITEJMA parametrama nevyčnívá, ale je jen průměrný.

    A nejdůležitější parametr u auta a speciálně u trucku je pořád dojezd, protože papírovejch 500 kilometrů je pořád na hraně použitelnosti a papírovejch 400 kilometrů je nepoužitelnejch. EPA metodika je míň optimistická než WLTP, ale furt se s autem co má 400 km dojezd prostě nedá fungovat, speciálně když je to truck, kterej má vozit a tahat věci.

    Mělo to mít dojezd 500 mil, ale nemá. Má to dojezd 500 kilometrů. Všechyn hi-tech kraviny okolo jsou pak nedůležitý, protože tohle z toho prostě dělá krám.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Spíš jsem na to koukal optikou S-Class Merglu, protože byl jeden z prvních, kdo s 48V začal, a o EQS neni tolik informací, což je asi jen tim, že ty změny debutovaly už na Sku.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    LAUNCHER: je to možný - zatím jsem viděl podobnou technologii, ale s použitím vody jako "separátoru" nástroje od povrchu a funguje to výrazně lépe než "na sucho" ;) povrchy to díky tomu dělá výrazně lesklejší a celkově hladší, takže se na tom ani bordel nedrží tak dobře jako na povrchu leštěném balotinou.

    Ale aby to tvarovali čistě vzduchem při týhle tloušťce, to už tam bude tlak jak v railu a průtok jak v hasičský proudnici =/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Ten air bending je pls real, nebo me už normálně trolli? 😅
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Pls někdo tu ocel?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Je to BEV, tyhle 3 systémy v BEV určitě nemáš 😀 I ta WP je na diskuzi. Nezlobim se, v CZ je dost pozdě - příznej se🍸😀😀
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: škrtni ve smyslu, že to má na 48V i Mercedes?
    Jako součásti motoru a drivetrain jsem myslel, že už na 48V maj, ale pokud ne, tak OK. Pokud vim, tak top modely Merglu maj ma 48V nejmíň AC a power steering.

    Jako jo, tohle dává větší smysl. To, co mě zajímalo, je, jak moc se to liší od toho, co na 48V dovalil právě už Mergl nebo třeba Audi.
    Páč nejde o každý světýlko (pro jistotu, neřešim wire by CAN), ale přesně o tyhle komponenty, kde těch 48V udělá nějakou muziku.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Na komunikaci pres bus bude v sobe kazda ta komponenta muset mit mikrochip. To podle me sezere vsechy uspory na kabelech.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Doufám že 48V jsme tímto uzavřeli. Teď mi pls vysvětlete to ohýbání 3mm oceli. Jako já vidím že ani ta review auta nejsou úplně dokonalá. Ale... JAK??? 😊
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: MINER: Ne :D
    Vzdyt je to v tom JYRKA napsany vsechno. Nejakej komentujici na twitteru pod to napsal "this is art". Se zase vratim k tomu, jak me tu vytaci BOBASH s tim, ze celej Cybertruck smete tim, ze to je "obyc auto, protoze to ma obyc dojezd a cenu". Desne kratkozraky.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Skrtni si starter, cat, start stop.

    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Psal jsem, že to chápu při velkym proudu.
    A 79/19A je velkej proud. To fakt neni ambient světýlko.

    Vystudoval jsem Elektro na ČVUT tvl, takže si troufám tvrdit, že elektriku chápu docela dobře.

    Neptám se na principy, ale na praktickou aplikaci, jestli se tim v autě reálně něco ušetří.

    Projistotu: Wire by CAN taky chápu. Ptám se na 48V.

    JYRKA: No ale k těm savings dojde spojením s tim CAN, v případě, kdy ty dráty stejně nemůžeš udělat menší.

    Neptám se na to, aby tu někdo opakoval Muskův marketing ani mi vysvětloval něco, co jsem vystudoval.

    Ptám se, který spotřebiče reálně můžou být připojeny tenčim drátem, páč mě něnapadá nic než posilovač řízení a okna. Co teda dalšího potřebuje víc proudu? Nebo z kolika nakolik jdou zmenšit běžný dráty?

    Projistotu: Wire by CAN taky chápu. Ptám se na 48V.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To souvisi: mas jedine napeti v celem aute. Jedny draty, spolecny, ne samostatne kabely pro kazde hejble.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Spojení sběrnice a napájení chápu.

    Ptám se na 48V. Ten dává smysl jen, pokud tam teče nějakej proud. Ten kabel stejně nemůže být tenčí než nějaká mez, protože i drát potřebuje mít i nějakou pevnost.

    Proto se ptám, kolik na čem se skutečně ušetří, jestli to vůbec stojí za zmínku nebo je to jen další Muskuv marketing.

    Wire by CAN fajn, pokud to fakt nikdo jinej nedělá. Ptám se na reálný savings jen 48V.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam