• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    PEPAZZ: Ono, koncern oznámil podobně velké a drahé auto na konec 2024, teď už snad posunutý na 2025 ne? a původní koncept Cupra Urban Rebel vypadal fakt lákavě... ale to, co z toho zatím vylezlo, vypadá jak nafouklý CitiGo =/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nevim jestli jste zaregistrovali ale Tesla docela tlačí na první linku na model 2, nebo jak se ma jmenovat, tj. auto do 25tis EUR/USD. Zdá se že nechtejí čekat na factory v mexicu a první linka bude v Austinu.
    Predpokladám že v něm bude hafo technologie ze cybertrucku, tj, 48v ohruh, 2x400V architektura baterie atd. Jsem na to dost zvedav.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Dekuji za vysvetleni. Jak pls ochrana chodcu pro osobaky? Nebude pak snazsi to registrovat vyse? Ptam se, netusim.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TEAPACK: B ridičák je aktualně všude po EU navýšen na 4250kg pro BEV , pokud se nepletu.

    Tesla chce Cybertruck dostat do EU, pravní už na tom maká
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: ja se proti nicemu nevymezuju. Az jednoho dne bude existovat neco stejne pouzitelnyho jako moje soucasny auto, tak proc ne. Do ty doby to tu se zajmem a kyblikem popcornu proste ctu pro zabavu, a obcas sem prepostnu nejakej relevantni clanek k tematu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Nepochopil, abych pravdu rekl. Ani nechapu co tu delas, kdyz se proti EV vymezujes. Ale never mind...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: fajn, takze jsi konecne pochopil, co byl muj point :-) Dobre rano :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    LAUNCHER: ponižování 4,5 tunových aut na 3,5 tuny se běžně děje - například u obytek. Pak máš ale problém, že do ní naložíš sebe + 1, nějaký oblečení a lednici a končíš =/

    CT se tu určitě objeví i ve variantě do 3,5 tuny, protože to je jednodušší, ale už jsem tu viděl i F-350 na českých značkách, přihlášenou jako náklaďák - chlap jí zkrátka chtěl...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: LAUNCHER: Aha, jak v CZ, tak u vas v CH to jde resit tak, ze ten kdo to sem priveze, to na prani umi postavit na papiry do 3500kg. Samozrejme umerne tomu nesmis prekrocit tech 3500kg - tzn to uplne nechces u auta, ktery ma uz 3t bez zateze, takze staci kdyz nastoupi 5 chlapu...

    Nicmene piseme o nesmyslech, tohle jsou auta pro US/CA/Mex trh. A co se Cybertruck tyka, maji 2mio predobjednavek. Takze budou mit jeste hodne dlouho starosti s produkci, ne s nezajmem.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: LAUNCHER: Ale predpokladam, ze pro velkou dodavku a velky obytnak jsi to vedel. Tady to mas uplne stejny. Z toho "snadno rozpoznatelneho" napr na Hummer H1 a H2 nestaci Bcko.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Nevěděl jsem, že existují dospělí lidé, kteří toto neví. Ale jako jo, jsem car guy a máme kolem sebe lidi s farmu / firmou na drevostavby / souseda co provozuje spedici.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: jj, akorat ze o to vubec nejde :-) Jde o to, ze tak jak jsem to kolportoval uz v tom prvnim postu, pokud to auto nekdy dostane povoleni jezdit v Nemecku nebo ve Svycarsku, musis na nej mit ridicak na nakladak. Jak je to v jinejch zemich nevim - treba to muzes vygooglit? :-) Kdo je Pavol Neruda netusim, a jakym jezdi autem je mi tak nejak jedno ;-)

    Tady mas maly cviceni z nemciny, takhle je definovana kategorie pro osobni auta. "Gesamtgewicht" je celkova vaha, t.j. vaha prazdnyho auta plus maximalni povolenej naklad.

    KATEGORIE B

    Motorwagen und dreirädrige Motorfahrzeuge mit einem Gesamtgewicht von nicht mehr als 3500 kg und nicht mehr als acht Sitzplätzen ausser dem Führersitz; Fahrzeugkombinationen aus einem Zugfahrzeug der Kategorie B und einem Anhänger, dessen Gesamtgewicht 750 kg nicht übersteigt; Fahrzeugkombinationen aus einem Zugfahrzeug der Kategorie B und einem Anhänger mit einem Gesamtgewicht von mehr als 750 kg, sofern das Gesamtzugsgewicht 3500 kg nicht übersteigt.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP:

    Cybertruck Cyberbeast: 3104 kg
    Cybertruck AWD: 2995 kg
    Dodge RAM 1500 TRX: 2921 kg
    Hummer EV: 4500 kg 😅 (vysvetleni - ma to 246 kWh baterii)
    Ford F150 Lightning: 3126 kg

    * vzdy zalezi na vybave, nahradni pneu atp

    Co se "maximalni naklad" tyka: To, ze vsechna tahle auta uvezou hodne na korbe nebo na kouli se vnima jako jeden z dobrych duvodu, proc si je koupit. Myslim, ze prodeje techto aut pro Evropu nikoho nezajimaji, co je mi znamo, zadny F150 (ICE nebo EV) se sem oficialne nedovazi (F150 je typicky nejprodavanejsi pickup v USA). Nicmene ti, kteri si tato auta v Evrope chteji poridit i tak, si je poridili nebo poridi. Ostatne konkretne na Cyberbeast ma objednavku napr. Pavol Neruda.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: jo, a jinak: na strankach tesly jsem se dozvedel, ze celkova vaha (prazdny auto plus maximalni naklad) ma 4238kg. Ridicak kategorie D (to jsou osobni auta) jde maximalne do 3500kg. Toz tak. Mozna by te to mohlo motivovat naucit se nemecky: ty zdejsi noviny vetsinou nepublikujou hovadiny tohohle druhu. Zase publikujou jiny, no.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: ja se to naucil koukanim na televizi. V praci jsem tehdy mluvil jen anglicky, vecer jsem pustil ARD a cucel.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Fair enough. Kdybys mi radši místo hejtu EVs napsal něco motivačního k Němčině.

    Jsem na tom bit jako žito. Ať dělám co dělám tak se v tom topím. A připadám si celou dobu jako debil. Za 2 týdny mi startuje individuálka od Göthe, snad se to zlepší, ale nevím.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: protoze me to vlastne nezajima ;)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Elon Musk and Sandy Munro discuss the Cybertruck!
    https://youtu.be/ky1Z2klPalw?si=9U3Z74sfQjUNJXtD
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Proc si tu váhu neověříš na googlu, nez sem napíšeš nesmysl? 🤔
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Hehe, v clanku pisou, ze pokud cybertruck vubec bude dovoleny v evrope prodavat, budou v nemecku a svycarsku s nim smet jezdit jenom lidi s ridicakem na nakladak :) ten kram ma asi 4,5 tuny :)

    Crashtest schockiert – kommt der Cybertruck gar nie nach Europa?
    Tesla-Cybertruck: Auslieferung in Europa noch völlig unklar - 20 Minuten
    https://www.20min.ch/story/tesla-cybertruck-auslieferung-in-europa-noch-voellig-unklar-329121446667
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hele musel bych ty appky projít a ne v každý mám teď nějaký auto, ale myslím, že to tam někde bude.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam