DIM_: JJ... A ten
program mají pěkně debilně nastavený:
1) kauce není uvedena, ale u
standardní Uber-Hertz nabídky (SUHN) je o $20 nižší než týdenní výpůjčka.
2) Pronájem je $334 týdně, pravděpodobně také na max 4 týdny, jako SUHN s možností obnovy po údržbě (nebo výměny za jiný vůz). Není přitom zřejmé co znamená ta "údržba"…
Z toho úplně čiší, že řidiči se k vozu nebudou chovat úplně hezky, když lze očekávat, že ho po 28 dnech vymění za jiný, nebudou-li si chtít dát pár dní pauzu (nebudou, budou chtít mít za co jíst).
Na druhou stranu:
Roční pronájem vychází na $17.368 před zdaněním. tj. $34.736 za 2 roky nebo $52.104 za 3 roky.
Hertz má sídlo v Delaware, kde je korporátní daň 8,7%, tj. je to $15.856 / $31.713 / $47.570 čistého.
Hertz ty tesly z konce roku 2021 odprodává za ~$22-25k
Tj. i pokud bych počítal využití 80% po celý rok 2022 a 2023, tak to vychází na ~$47-50k zisku z auta, které nové koupili za $42.000
Takže mnohem větší smysl dává, že se chtějí zbavit zplundrovaných taxikářských Tesel, které se už zaplatily a stále ještě mají solidní zůstatkovou hodnotu – která má ale potenciál rychle klesat s každým vylepšením HW nejnovější verze…
FEDAJKIN: A přitom je to OG zkratka z dob, kdy existovaly ještě jen 2 kategorie: ICEV a EV…