• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: alfa romeo tonale!
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DOCKINEZ: Existuje nejake hezke SUV?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    DOCKINEZ: Dávám mínus za hejt na Fočuse!
    To bylo v době uvedení moc pěkný auto, auto roku 99!
    A prodávalo se to jak housky na krámě.
    Už je ta tvoje ilustrační fotka. To je moc pěknej kousek ☝️
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DOCKINEZ: hele zas tak ohavný to naživo není
    Jen bych podotknul, že takový BMW X6 (pro mě čirá ohavnost) se právě vzhledem trefuje do vkusu naprostý majority běžnejch uživatelů

    Jako můžeš mít extremně vycizelovanej vkus na přenádhernou holku, čirou individuality, který křehká hluboká duše září z očí
    Ale na čistej byznys líp prodáš ve velkejch sériích trochu zrůdnou, zcela generickou plastovou štětku

    V rámci kategorie existujou hnusnějsi auta
    A mj Tesla právě udělala geniální krok s uvedením nejdřív drahýho top modelu, že když běžnýmu uživateli ukážeš tohle auto c podobným design a v ceně oktávie, tak to pořád bude vnímat jako 2x dražší věc
    Spolu s výbornym poměrem výkon/cena se to přesně trefuje do cílovky tý nejpočetnější střední třídy, co kupuje auta
    Zároveň je prodejnost ovlivněná tím, že v Evropě ani severní Americe v tomhle segmentu není zatím tolik přímý konkurence, jako u ICE

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TOFI: Model Y je neskutečně ohavnej, takže to musí bejt bez prdele super auto, když i tak si to kupuje tolik lidí.

    Takovej „jedničkovej Focus na steroidech“ aka esence pozdních devadesátek. Prej nadčasovej design. No za mě by až tak moc nadčasovej bejt nemusel.

    Ale věřím, že člověk si zvykne. Některý věci jsou tak hnusný, až jsou krásný. Třeba Makarov, FoFo1 a Tesla Y :)

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavé vlákno o perspektivách vodíku v osobní dopravě. Tweet odkazuje na další vlákno, proklikněte si to celé
    https://x.com/diagon_swarm/status/1748452006497284384?s=20
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LELI: 8 let/120 000. Jo, čistě doby baterka je to možná užitečnější než auto. Pokud to teda opravdu půjde koupit za těch 330 bez dotace.
    LELI
    LELI --- ---
    BOBASH: za 250 by to bylo perfektni, 28 kwh baterku k fotovoltaice moc levnejs nekoupis, zbytek vozu muzes vyhodit/zrecyklovat. Nebo tu baterku vymontovat, a az za par let ztrati kus kapacity, tak ji namontovat zpatky a na zaruku vymenit, mel bys najeto treba 1000 km, to by ti mohli dat zase novou. :-) i za tech 330 uz to skoro zacina vychazet, akorat kdyz to nekupujes na jezdeni a pouzivani jako auto. Jak dlouhou to ma zaruku na baterii?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak ano, když je tvoje rozhodování omezeno na "za každou cenu chci EV" a nehrajou roli věci jako:
    - Vnitřní prostor
    - Kufr
    - Výbava
    - "Uživatelská přívětivost"
    - Jízdní vlastnosti
    - Výkony
    - Komfort
    - Bezpečnost

    Tak je to v podstatě jedno.

    Nicméně stejnou argumentací můžeme dospět i k tomu, že Fabia je vlastně to samý jako Mercedes třídy S, protože taky má čtyři kola a jezdí na benzín.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Vše, co cituješ o Fabii, je z mého pohledu zcela irelevantní, v žádném ohledu to pro moje užití není jakkoliv lepší a není to EV…
    TOFI
    TOFI --- ---
    To se tak pekne cte, ze si to dame jeste jednou.
    Nejprodávanějším automobilem v Evropě za rok 2023 se stala elektrická Tesla Model Y - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nejprodavanejsim-automobilem-v-evrope-za-rok-2023-se-stala-elektricka-tesla-model-y-40457899
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Je to furt stejný jako když jsem to testoval pro Finmag. Takže:
    - Je to hrozně hezký, sympatický, vevnitř je to s tím světlým interiérem + vnější barva hrozně cool, lidi po tom koukaj víc než po Bentley.
    - Je to příjemně praktický v kontextu ostatních elektrickejch aut. V jiným kontextu je průser že to nemá třetí řadu sedadel (vyřeší prodloužená verze).
    - Dost to žere. Jak je to vysoký a má to objemnej interiér, tak to má velkej odpor a je energeticky náročný to vytopit.
    - Hrozně příjemně to jezdí po městě, je to obratný, není to reálně zas tak moc velký, má to úžasnej rejd.
    - Strašně špatně to jezdí mimo město. Podvozkovej inženýr měl asi volno, je to střídavě tvrdý a houpavý (nebo tvrdý a houpavý zároveň), nad 120 se v tom cítíš trochu nepříjemně, je to nervózní i na rovný silnici. Fakt špatný, zvlášť v kontextu toho jak je třeba Enyaq dobrej.
    - Je to dost blbě udělaný. Od Volkswagenu by člověk tradičně čekal kvalitní zpracování a materiály, není ani jedno. Opět, Škodovka je o dost lepší.

    Reálně se dá čekat dojezd tak 300-350 km v tomhle počasí, na dálnici tak 250 max i když pojedeš pomalu.

    Jo a kus co jsem měl teď stojí 1,6M, což už není taková kravina, ten předchozí stál asi 2,1M a to mi přišlo poněkud humorné...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ještě jednou pomalu, abys to pochopil i ty.

    To auto je strašně drahý i za 330k. Za 370k je Fabia, která je o třídu a půl větší, o galaxii líp udělaná, líp jezdí, je to prostě dospělý auto. Za 296k je Sandero, který je pořád o třídu a něco větší a nesrovnatelně lepší.

    Že to prodávaj nakonec za 330k místo 570k a prodávali to tak to i v době, kdy se na jiný auta čeká, je jen důkaz toho, jak je ta věc blbá. Slevu 40 procent jsem neviděl snad v životě u ničeho.

    A mimochodem se to přesně shoduje se závěrem mýho testu, že by to auto nebylo až tak úplně blbý, kdyby stálo 300, nebo spíš 250, a ne 600. Za ceník je to úplnej nesmysl, za 300 to je sice furt ekonomickej nesmysl, ale když hodně toužíš po elektru tak proč ne.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: A co ten Buzz, jaký na něj máš názor po testu?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak ještě jednou, pomaleji, aby to bylo pochopitelné i motožurnalistu:

    Předevčírem jsem na parkovišti odchytil rodinku, která skládala nákup do stříbrného Springu Electric.
    Zeptal jsem se řidiče na spotřebu, na dojezd a když jsem si posteskl, že v Německu ho mají za 315k, ale je potřeba rodilý Němec, tak mne zaskočil tím, že on sám to auto kupoval na Zličíně před rokem a platil za něj 330k.

    Takže ano, v ceníku asi stojí skoro 600, ale reálně to zjevně funguje, tak jak tvrdíš, že je to u "skutečných automobilek" běžné, skrze handlování jak na blízkovýchodním tržišti a lze se dostat i na 330k…
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    STARE_CASY: Otázka jestli se budou prodávat nová ICE. Věřím tomu, že v ČR to i za 10 bude skanzen, ale celá Evropa už pojede na vlně BEV s masivní market penetration a kam asi budou posílat přes různý Carvaga a autobazary ojetý ICE co už nikdo nebude chtít. Už vidím ty mraky petrol headu jak slintaj že si můžou za zlomek ceny koupit pětseti konovyho bavoráka z Německa kde bude roční pojištění stát jako půlka toho auta.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Nebo v zemích kde je cena parkování ve městě podle velikosti auta, jako např. Paříž. Případně ještě extrémnější regulace Tokyo.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    DZODZO: myslím si, že pět, i za deset let se ojeté ICE ještě pořád bude dobře prodávat. Zejména u nás, lidi jsou hodně konzervativní a když to je ještě podpořené tou spoustou dezinfo informací, co kolují mezi lidmi...

    A žene to ceny ojetin nahoru už poslední rok, dva, a tohle moc rychle nepřejde. Současné ceny ojetých aut do pěti let jsou úplně nesmyslné a drží se hodně nahoře.



    Osobně za těch pět let zjistím, jak moc se mýlím. :) Sám jsem zrovna nové auto koupil, hodně jsem zvažoval BEV a vlastně bych ho i velmi uvítal, protože tam pro sebe shledávám spoustu výhod (jednou z největších je pohodlí toho, že bych si to nabil z vlastní zásuvky a pokaždé vyjel s plnou "nádrží"), ale reálně mi pro soukromé ježdění pořád ještě vychází ICE výrazně výhodněji. Nechci SUV, nemám rozpočet přes milion, a v tu chvíli tu není nic, co by bylo použitelné. I to "levné" MG5 je reálně tak drahé, že ani s aktuální dotací se mi to nevyplatí. Mám nájezd 15 až 20 tisíc ročně, úspora na palivu by byla zhruba 1,50 Kč na km, tj. 20 až 30 tis. ročně. Ten více než třísettisícový rozdíl v této třídě aut by se mi tedy vracel minimálně deset let, a ještě bych jezdil horším autem, než jsem si nakonec vybral. Takže sázím na to, že poté, co BEV už prakticky srovnaly ceny v segmentu vyšší třídy a SUV, tak teď je na řadě i střední a nižší střední třída, ale to bude trvat minimálně tři roky. Takže po čtyřech, pěti letech uvidím, jaká bude nabídka BEV a jaký bude zájem o moje ojeté ICE.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jakože pět let starý malý fosilní auta se prodávají blbě a mají vysokej pokles hodnoty? A to jsi slyšel prosímtě kde?

    Dacia Sandero kupříkladu pětiletá stojí cca 150 tisíc – a to je od tý doby nová generace a ta původní se prodávala za 200. Fabia Combi umí stát tříletá stejně jako stála nová.

    Naopak ten Spring už po třech letech klesá někam na půlku a nejspíš bude s příchodem lepších elektromobilů klesat stejně jako všechny ostatní špatný elektromobily. S ohledem na to, že ale snad žádnej jinej není tak moc špatnej, tak bude klesat hloubš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pocita sa v tej cene aj s nejakou resale value? lebo u fosilu si neviem moc dobre predstavit kto si ho povedzme za 5 rokov kupi za nejaku dobru cenu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam