• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    HANZS
    HANZS --- ---
    FEDAJKIN: myslím LFP Shenxing https://www.auto.cz/cinsky-catl-predstavil-novou-lfp-baterii-dojezd-400-km-slibuje-za-10-minut-149682
    Jinak ta M3P je jakýsi hybrid LFP ale kobaltem a asi v Tesle ještě nejsou. Ale Tesla je pro CATL největší zákazník, těžko říct, co jim kdy budou dodávat...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    HANZS: Čemu říkáš lfp 2.0?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Jako ruku na srdce, za 150k to není levný, ale už o tom jde uvažovat jako o alternativě k mopedu.

    Narozdíl od takovech těch moped-aut s 500 ccm motorem, který cenově začínaj někde na 250 a výjimkou nejsou cenovky 400+.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Jasně, je to utrpení, ale skoro-auto pro 15yo.

    CITROEN AMI - POV Test Drive I 4K
    https://youtu.be/tGyduNcUX9g?si=vpmMXZoNmfZYev0C
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    RSZ: Nic, co by nespravil kousek kobercovky přes senzor <3 Tak to mimochodem recenzenti řešili v tý Koně, kterou zmiňuje Nikdas :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Vaculík v nový koně říkal, že při KAŽDÉM! "vypnutí" motoru se znovu zapnou bezpečnostní asistenty a on je musí v menu složitě vypínat (pamatuju si asistent držení v pruzích, ale bylo tam toho víc) a jako bonus, zvukový signál na překročení rychlosti vypnout vůbec nejde, takže když v obci osciluješ mezi 48 a 52km/h, cinká ti to neustále.
    BRETA
    BRETA --- ---
    DOCKINEZ: spis kdyz si za neco extra priplatis, tak bych ocekaval, ze to aspon bude poradne fungovat a to se nejspis uplne nedeje :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    DOCKINEZ: tak snad u každé značky nezobrazí 10sec. chybovou hlášku s proklikem na nákup:)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    COMODOR_FALKON: To je ale spíš dobrý, ne? Když si nezaplatím rozpoznávání dopravních značek, nebude mě pak obtěžovat :) Pure win.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Celkem pěkný souhrn typu baterií je tady: https://www.svethardware.cz/neni-li-ion-jako-li-ion-co-ma-spolecneho-baterka-v-telefonu-a-elektromobilu/59901
    Jinak je těžké udržet krok s tím jak jde vývoj kupředu - Tesla např. by měla používat jak LFP od CATLu označovanou jako M3P (USA,čína?), ale v Berlíně používají LFP Blade od BYD. A určitě ty chemie nejsou úplně stejné. A nový model Y, má mít snad LFP 2.0 od CATLu tj. zase výrazně pokročilejší LFP.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: BOBASH: Smazan kazdemu posledni příspěvek. Hosi prosim psat slusne. Diky za pochopeni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: O aerodynamice jsem tvrdil nikoliv že je shodná, ale že není tak rozdílná, aby z toho byl rozdíl 25% ve spotřebě, nebo kolik sis to vysnil.

    Jinak třeba co se týče vlivu účinnosti rekuperace – extrémní příklad, ale ilustrativní. Porsche Taycan, který má rekuperaci špičkovou, zvládá jezdit ostře po okresce furt kolem 30 kWh/100 km. Mustang Mach E GT v podobným režimu žere 50-60, protože moc brzdí brzdama a málo rekuperuje.

    Normálně ty rozdíly nejsou takový, ale pořád tam jsou.

    A pořád můžou bejt o dost větší než způsobí 400 kilo rozdílu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To už jsem mu psal, ale on má trojčlenku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To už je skutečně na cestě k tomu, aby auto s 50-60 kWh baterkou stálo srovnatelně jako Golf s tříválcem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Na druhou stranu: jsou faktory daleko dulezitejsi. Napriklad celkova efektivita, technologie motoru, termomanagement baterie i vytapeni, nastaveni rekuperace…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Na dálnici ale většinou JEDEŠ konstantní rychlostí. A těch pár zpomalení a zrychlení není dost na to, aby se to nějak dramaticky projevilo na spotřebě. Navíc u EV je hmotnost poznat výrazně míň i mimo dálnici, protože rekuperace – bylo to hodně poznat u ICE, kde "probrzděná" energie je nenávratně ztracená změnou v teplo, u EV jí většinu dostaneš zpátky, takže ten rozdíl je mnohem menší.

    Ale jako klidně mě tady ještě tejden přesvědčuj o tom, že tvoje použití matematiky pátý třídy základní školy je víc vypovídající než moje testování stovek aut.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH:
    1+2) irelevantní - kdykoliv o trochu zpomalíš, nebo naopak přidáš, těžší auto ztrácí energii rychleji… Wh tady, Wh tam a najednou potřebuješ se stejnou baterkou dobíjet o něco častěji…
    Abys tomu předešel, musel bys jet konstantní rychlostí.

    3) Byl jsi to Ty, kdo tvrdil, že Cx a čelní plocha jsou téměř shodné, tak nevím, proč si teď (de facto sám na sebe) stěžuješ…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tohle je zajímací!

    EV LFP Battery Price War at Less Than $56 per kWh Within Six Months | NextBigFuture.com
    https://www.nextbigfuture.com/2024/01/ev-lfp-battery-price-war-w-55-in-six-months.html
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To je hardware, to jde mimo me. A navic koncern, pokud vim, LFP nema.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam