• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Jasně, je to utrpení, ale skoro-auto pro 15yo.

    CITROEN AMI - POV Test Drive I 4K
    https://youtu.be/tGyduNcUX9g?si=vpmMXZoNmfZYev0C
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    RSZ: Nic, co by nespravil kousek kobercovky přes senzor <3 Tak to mimochodem recenzenti řešili v tý Koně, kterou zmiňuje Nikdas :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Vaculík v nový koně říkal, že při KAŽDÉM! "vypnutí" motoru se znovu zapnou bezpečnostní asistenty a on je musí v menu složitě vypínat (pamatuju si asistent držení v pruzích, ale bylo tam toho víc) a jako bonus, zvukový signál na překročení rychlosti vypnout vůbec nejde, takže když v obci osciluješ mezi 48 a 52km/h, cinká ti to neustále.
    BRETA
    BRETA --- ---
    DOCKINEZ: spis kdyz si za neco extra priplatis, tak bych ocekaval, ze to aspon bude poradne fungovat a to se nejspis uplne nedeje :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    DOCKINEZ: tak snad u každé značky nezobrazí 10sec. chybovou hlášku s proklikem na nákup:)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    COMODOR_FALKON: To je ale spíš dobrý, ne? Když si nezaplatím rozpoznávání dopravních značek, nebude mě pak obtěžovat :) Pure win.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Celkem pěkný souhrn typu baterií je tady: https://www.svethardware.cz/neni-li-ion-jako-li-ion-co-ma-spolecneho-baterka-v-telefonu-a-elektromobilu/59901
    Jinak je těžké udržet krok s tím jak jde vývoj kupředu - Tesla např. by měla používat jak LFP od CATLu označovanou jako M3P (USA,čína?), ale v Berlíně používají LFP Blade od BYD. A určitě ty chemie nejsou úplně stejné. A nový model Y, má mít snad LFP 2.0 od CATLu tj. zase výrazně pokročilejší LFP.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: BOBASH: Smazan kazdemu posledni příspěvek. Hosi prosim psat slusne. Diky za pochopeni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: O aerodynamice jsem tvrdil nikoliv že je shodná, ale že není tak rozdílná, aby z toho byl rozdíl 25% ve spotřebě, nebo kolik sis to vysnil.

    Jinak třeba co se týče vlivu účinnosti rekuperace – extrémní příklad, ale ilustrativní. Porsche Taycan, který má rekuperaci špičkovou, zvládá jezdit ostře po okresce furt kolem 30 kWh/100 km. Mustang Mach E GT v podobným režimu žere 50-60, protože moc brzdí brzdama a málo rekuperuje.

    Normálně ty rozdíly nejsou takový, ale pořád tam jsou.

    A pořád můžou bejt o dost větší než způsobí 400 kilo rozdílu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To už jsem mu psal, ale on má trojčlenku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To už je skutečně na cestě k tomu, aby auto s 50-60 kWh baterkou stálo srovnatelně jako Golf s tříválcem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Na druhou stranu: jsou faktory daleko dulezitejsi. Napriklad celkova efektivita, technologie motoru, termomanagement baterie i vytapeni, nastaveni rekuperace…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Na dálnici ale většinou JEDEŠ konstantní rychlostí. A těch pár zpomalení a zrychlení není dost na to, aby se to nějak dramaticky projevilo na spotřebě. Navíc u EV je hmotnost poznat výrazně míň i mimo dálnici, protože rekuperace – bylo to hodně poznat u ICE, kde "probrzděná" energie je nenávratně ztracená změnou v teplo, u EV jí většinu dostaneš zpátky, takže ten rozdíl je mnohem menší.

    Ale jako klidně mě tady ještě tejden přesvědčuj o tom, že tvoje použití matematiky pátý třídy základní školy je víc vypovídající než moje testování stovek aut.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH:
    1+2) irelevantní - kdykoliv o trochu zpomalíš, nebo naopak přidáš, těžší auto ztrácí energii rychleji… Wh tady, Wh tam a najednou potřebuješ se stejnou baterkou dobíjet o něco častěji…
    Abys tomu předešel, musel bys jet konstantní rychlostí.

    3) Byl jsi to Ty, kdo tvrdil, že Cx a čelní plocha jsou téměř shodné, tak nevím, proč si teď (de facto sám na sebe) stěžuješ…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tohle je zajímací!

    EV LFP Battery Price War at Less Than $56 per kWh Within Six Months | NextBigFuture.com
    https://www.nextbigfuture.com/2024/01/ev-lfp-battery-price-war-w-55-in-six-months.html
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To je hardware, to jde mimo me. A navic koncern, pokud vim, LFP nema.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Má, Mustang Mach E. To, že to má v názvu Mustang neznamená, že to je nějakej hroznej sporťák nebo že to má něco společnýho s Mustangem, reálně je to poměrně přímá konkurence Enyaqu za velmi podobný peníze, od asi 1,24M, přičemž RWD s velkou baterkou má za cenu Enyaqu o dost větší dojezd.

    A tuším snad ještě letos bude Explorer, což pro změnu nemá nic společnýho s Explorerem co se prodává teď, ale bude to na MEB, takže v podstatě Enyaq.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: … a navíc, co teda vadí LFP. Vy ty testy určitě někde máte:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam