• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    COMODOR_FALKON: To je ale spíš dobrý, ne? Když si nezaplatím rozpoznávání dopravních značek, nebude mě pak obtěžovat :) Pure win.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Celkem pěkný souhrn typu baterií je tady: https://www.svethardware.cz/neni-li-ion-jako-li-ion-co-ma-spolecneho-baterka-v-telefonu-a-elektromobilu/59901
    Jinak je těžké udržet krok s tím jak jde vývoj kupředu - Tesla např. by měla používat jak LFP od CATLu označovanou jako M3P (USA,čína?), ale v Berlíně používají LFP Blade od BYD. A určitě ty chemie nejsou úplně stejné. A nový model Y, má mít snad LFP 2.0 od CATLu tj. zase výrazně pokročilejší LFP.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: BOBASH: Smazan kazdemu posledni příspěvek. Hosi prosim psat slusne. Diky za pochopeni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: O aerodynamice jsem tvrdil nikoliv že je shodná, ale že není tak rozdílná, aby z toho byl rozdíl 25% ve spotřebě, nebo kolik sis to vysnil.

    Jinak třeba co se týče vlivu účinnosti rekuperace – extrémní příklad, ale ilustrativní. Porsche Taycan, který má rekuperaci špičkovou, zvládá jezdit ostře po okresce furt kolem 30 kWh/100 km. Mustang Mach E GT v podobným režimu žere 50-60, protože moc brzdí brzdama a málo rekuperuje.

    Normálně ty rozdíly nejsou takový, ale pořád tam jsou.

    A pořád můžou bejt o dost větší než způsobí 400 kilo rozdílu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To už jsem mu psal, ale on má trojčlenku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To už je skutečně na cestě k tomu, aby auto s 50-60 kWh baterkou stálo srovnatelně jako Golf s tříválcem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Na druhou stranu: jsou faktory daleko dulezitejsi. Napriklad celkova efektivita, technologie motoru, termomanagement baterie i vytapeni, nastaveni rekuperace…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Na dálnici ale většinou JEDEŠ konstantní rychlostí. A těch pár zpomalení a zrychlení není dost na to, aby se to nějak dramaticky projevilo na spotřebě. Navíc u EV je hmotnost poznat výrazně míň i mimo dálnici, protože rekuperace – bylo to hodně poznat u ICE, kde "probrzděná" energie je nenávratně ztracená změnou v teplo, u EV jí většinu dostaneš zpátky, takže ten rozdíl je mnohem menší.

    Ale jako klidně mě tady ještě tejden přesvědčuj o tom, že tvoje použití matematiky pátý třídy základní školy je víc vypovídající než moje testování stovek aut.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH:
    1+2) irelevantní - kdykoliv o trochu zpomalíš, nebo naopak přidáš, těžší auto ztrácí energii rychleji… Wh tady, Wh tam a najednou potřebuješ se stejnou baterkou dobíjet o něco častěji…
    Abys tomu předešel, musel bys jet konstantní rychlostí.

    3) Byl jsi to Ty, kdo tvrdil, že Cx a čelní plocha jsou téměř shodné, tak nevím, proč si teď (de facto sám na sebe) stěžuješ…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tohle je zajímací!

    EV LFP Battery Price War at Less Than $56 per kWh Within Six Months | NextBigFuture.com
    https://www.nextbigfuture.com/2024/01/ev-lfp-battery-price-war-w-55-in-six-months.html
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To je hardware, to jde mimo me. A navic koncern, pokud vim, LFP nema.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Má, Mustang Mach E. To, že to má v názvu Mustang neznamená, že to je nějakej hroznej sporťák nebo že to má něco společnýho s Mustangem, reálně je to poměrně přímá konkurence Enyaqu za velmi podobný peníze, od asi 1,24M, přičemž RWD s velkou baterkou má za cenu Enyaqu o dost větší dojezd.

    A tuším snad ještě letos bude Explorer, což pro změnu nemá nic společnýho s Explorerem co se prodává teď, ale bude to na MEB, takže v podstatě Enyaq.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: … a navíc, co teda vadí LFP. Vy ty testy určitě někde máte:)
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Ale jsi insider, takže bys ho mohl sehnat, ne?:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Prave ze ty LFP muzou zustat nabite. Ale zdroj nemam :)
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: OK, když přímo předepisují takový interval stovek, tak to asi nějaký podklad má.
    Může to souviset s tím, že LFP se musí rekalibrovávat.
    Co ale mohou zamlčet, je, že když to na tý stovce necháš dlouho, tak to degraduje rychleji než na pade, jako ostatní Lithiovky.
    Chtělo by to prostě ucelenější vhled do toho, jak se LFP chová…
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MINER: Vím, že píšeš, že výrobcům nevěříš, ale:
    V návodu u TMY SR je opravdu napsáno nabíjejte alespoň jednou týdně do 100%, kdežto u TMY LR je nabíjejte max do 80% a pouze v nutných případech nabíjejte do 100%. Dokonce kvůli tomu změnili SW, jak píše HANZS. Proč by to dělali, kdyby to nebyla pravda/neměli ozkoušeno?
    MINER
    MINER --- ---
    HANZS: Tak dej ten, co považuješ za důvěryhodný ty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam