MINER: Já bych si třeba auto, jehož navigace preferuje cíle podle toho, kdo zaplatil za reklamu, byl schopen jen kvůli tomu nekoupit a stejně by to udělala spousta lidí.
Mimochodem, takový věci si ani ten Apple netroufne u vlastních Apple Maps v telefonu, dokonce to nedělá ani Google. Protože u map chceš aby ti to dávalo výsledky podle toho co chceš, ne kdo zaplatil.
Navíc navigace v autě není levná věc ani na vývoj, ani na provoz. Ono to dneska už není jako v roce 2005, kdy jsi měl nějaký mapy na DVD a jednou za čas sis koupil nový. Standard je třeba real-time zobrazování dopravní situace, u pokročilejších navigací i věci jako zobrazování volných parkovacích míst, což třeba ani ten Google neumí.
COMODOR_FALKON: "Ve vlákně tam píšou..." – těší mě, že se zase budeme bavit o něčem, s čím máš hlubokou vlastní zkušenost.
Ale k věci:
– CarPlay není "sabotované". CarPlay je zobrazené tak, aby vedle něj zůstávaly ovládací prvky potřebné k fungování se zbytkem auta. Třeba ovládání vyhřívaných sedaček. CarPlay přes celý displej by nebylo v ničem lepší, naopak by bylo uživatelsky o dost horší:
– Navigace třeba zrovna u toho VW opravdu není "relativně mizerně fungující", ale v kontextu auta funguje o dost líp než ten Google. Dopravní situace, parkovací místa atd.
– Navigaci opravdu nenahradí "držák na telefon", protože 5" displej vs. 10" displej je samo o sobě rozdíl.
– Mnohem větší rozdíl, a důvod, proč si automobilky můžou za navigaci říkat peníze a lidi jim je dají, je ale napojení na systémy auta. Což neumí ani Android Auto/CarPlay, natož telefon. A neumí to třeba ani Tesla.
Zahrnuje to především, ale nikoliv výhradně:
- zobrazení navigačních pokynů na displeji před řidičem
- zobrazení navigačních pokynů na head-up displeji, případně v augmented reality (to je taková ta věc co jí škodovka má a tesla ne)
- zobrazení detailu křižovatky nebo pruhu, do kterého mám jet. v případě AR i zobrazení šipky přímo "nad" ten pruh
- propojení navigace a palubního počítače. Google maps jsou super, ale nenajdou mi nabíječky podle stavu baterie, ani mi baterii nepředehřejí
- ovládání navigace přes systémy auta
Plus navigace automobilek často umí třeba 3D zobrazení, které Google sice má, ale ne ve formě použitelné pro reálnou navigaci.
Google Maps zakomponované přímo do systému auta (jako to má třeba Renault a Volvo) můžou fungovat dobře, ale ještě jsem neviděl aplikaci, kdy by fungovaly líp než nativní navigace. Záleží teda taky na tom u koho, Android v Renaultu Mégane funguje super, ve Volvech je příšerný.