• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Ano, Google je samozřejmě přímej konkurent, ale nemá hw, takže je v horší pozici, a neudělá věci jako automatický bezdrátový platby za benzín nebo mýto. Nemůže si do auta namonotovat další senzory, jako detektor únavy atd.

    A to je point. Maj výrazně lepší pozici než Google, a nic s tim nedělaj…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Na tohle by musel auto udělat spíš Google a i pro ten je nakonec lepší to nechat zaplatit koncového uživatele, jinak by nikdy nenabízel subscription svých služeb bez reklam.
    MINER
    MINER --- ---
    Mně teda ještě víc fascinující, jak automobilky absolutně nejsou schopny pochopit, jakou hru to hrají.

    Mají člověka doslova uvězněnýho v autě, s téměř 100% kontrolou jeho pozornosti a znalostí jeho chování. Takovej potenciál nemá nikdo jinej na světě.

    To, co jim navigace naservíruje, má výrazně větší cenu než obyčejná reklama v Google Maps. Deal a bakšiš od benzínek má větší potenciál než 16k za hw bazmek. Za životnost auta utratí řidič na benzínkách řidič odhadem přes půl míče. (Většina příjmu benzínek je z obchodu, ne benzínu.)

    Tady je tolik produktů co nabídnout a ukousnout z toho víc než za mizernej hardware nebo to dokonce ještě nafouknout.

    Jestli někdy udělá auto Apple, tak tohle všechno vytěží do mrtě, a budou na něj čumět jako vyvoraný myši.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ve vlákně tam lidi píšou, že CarPlay je sabotovaný – jen na část displeje…
    Ale spíš jde o to, že chtějí další finance za relativně mizerně fungující fičuru v autě za 700k v situaci, kdy již nejde o nic "speciálního" jako před 20 lety a krom CarPlay je to snadno nahraditelné i držákem na telefon za pětikilo…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Když si někdo nechce připlácet za navigaci, tak tam má CarPlay.
    HANZS
    HANZS --- ---
    DZODZO: Nevím, obecně to prostě bude podle situace, kterých baterií bude v danou chvíli dostatek za dobrou cenu .) Jinak snad výroba 4680, která se nedařila podle představ (nízká kapacita), se snad podařilo vyřešit a má se rozjet naplno (ale to se říkalo už několikrát .)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: Karoq s elektrickym motorem.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: jj skvelé zprávy ješte aby eu automobilky taky začaly ty levné lfp do aut dávat..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HANZS: takze lowendove tm3 budu pouzivat tuto lfp a long-range budu pouzivat 4680 nmc? lebo v tom druhom pripade battery pack tvori cast struktury auta, tak by ma zaujimalo ako to maju vyriesene u tych lfp verzii
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Prodej aut v ČR letos klesne zhruba o pět procent, předpovídá Škoda - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-prodej-aut-v-cr-letos-klesne-zhruba-o-pet-procent-predpovida-skoda-40459001

    Letos pak automobilka představí modernizovanou Škodu Octavii a nový elektromobil Elroq.

    Bude to něco jako ID.2? Nebo spíš podobné Karoqu dle názvu?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    HANZS: Shenxing znám, a LFP 2.0 mi přijde jako úplně geniální marketingová zkratka, kdy v pár písmenech člověk pochopí, co by se normálně vysvětlovalo třeba v celém odstavci.

    Každopádně mám pocit že to nepochází od CATLu a je to od nějakého novináře/influencera, čisté populární označení.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    LFP 2.0: NEW Tesla Battery by CATL Changes Everything in 2024!
    https://youtu.be/yWStaI5hBLI?si=-vGAivLZ7iLDT1jM
    HANZS
    HANZS --- ---
    FEDAJKIN: myslím LFP Shenxing https://www.auto.cz/cinsky-catl-predstavil-novou-lfp-baterii-dojezd-400-km-slibuje-za-10-minut-149682
    Jinak ta M3P je jakýsi hybrid LFP ale kobaltem a asi v Tesle ještě nejsou. Ale Tesla je pro CATL největší zákazník, těžko říct, co jim kdy budou dodávat...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    HANZS: Čemu říkáš lfp 2.0?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Jako ruku na srdce, za 150k to není levný, ale už o tom jde uvažovat jako o alternativě k mopedu.

    Narozdíl od takovech těch moped-aut s 500 ccm motorem, který cenově začínaj někde na 250 a výjimkou nejsou cenovky 400+.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Jasně, je to utrpení, ale skoro-auto pro 15yo.

    CITROEN AMI - POV Test Drive I 4K
    https://youtu.be/tGyduNcUX9g?si=vpmMXZoNmfZYev0C
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    RSZ: Nic, co by nespravil kousek kobercovky přes senzor <3 Tak to mimochodem recenzenti řešili v tý Koně, kterou zmiňuje Nikdas :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Vaculík v nový koně říkal, že při KAŽDÉM! "vypnutí" motoru se znovu zapnou bezpečnostní asistenty a on je musí v menu složitě vypínat (pamatuju si asistent držení v pruzích, ale bylo tam toho víc) a jako bonus, zvukový signál na překročení rychlosti vypnout vůbec nejde, takže když v obci osciluješ mezi 48 a 52km/h, cinká ti to neustále.
    BRETA
    BRETA --- ---
    DOCKINEZ: spis kdyz si za neco extra priplatis, tak bych ocekaval, ze to aspon bude poradne fungovat a to se nejspis uplne nedeje :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    DOCKINEZ: tak snad u každé značky nezobrazí 10sec. chybovou hlášku s proklikem na nákup:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam