• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: jj skvelé zprávy ješte aby eu automobilky taky začaly ty levné lfp do aut dávat..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HANZS: takze lowendove tm3 budu pouzivat tuto lfp a long-range budu pouzivat 4680 nmc? lebo v tom druhom pripade battery pack tvori cast struktury auta, tak by ma zaujimalo ako to maju vyriesene u tych lfp verzii
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Prodej aut v ČR letos klesne zhruba o pět procent, předpovídá Škoda - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-prodej-aut-v-cr-letos-klesne-zhruba-o-pet-procent-predpovida-skoda-40459001

    Letos pak automobilka představí modernizovanou Škodu Octavii a nový elektromobil Elroq.

    Bude to něco jako ID.2? Nebo spíš podobné Karoqu dle názvu?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    HANZS: Shenxing znám, a LFP 2.0 mi přijde jako úplně geniální marketingová zkratka, kdy v pár písmenech člověk pochopí, co by se normálně vysvětlovalo třeba v celém odstavci.

    Každopádně mám pocit že to nepochází od CATLu a je to od nějakého novináře/influencera, čisté populární označení.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    LFP 2.0: NEW Tesla Battery by CATL Changes Everything in 2024!
    https://youtu.be/yWStaI5hBLI?si=-vGAivLZ7iLDT1jM
    HANZS
    HANZS --- ---
    FEDAJKIN: myslím LFP Shenxing https://www.auto.cz/cinsky-catl-predstavil-novou-lfp-baterii-dojezd-400-km-slibuje-za-10-minut-149682
    Jinak ta M3P je jakýsi hybrid LFP ale kobaltem a asi v Tesle ještě nejsou. Ale Tesla je pro CATL největší zákazník, těžko říct, co jim kdy budou dodávat...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    HANZS: Čemu říkáš lfp 2.0?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Jako ruku na srdce, za 150k to není levný, ale už o tom jde uvažovat jako o alternativě k mopedu.

    Narozdíl od takovech těch moped-aut s 500 ccm motorem, který cenově začínaj někde na 250 a výjimkou nejsou cenovky 400+.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Jasně, je to utrpení, ale skoro-auto pro 15yo.

    CITROEN AMI - POV Test Drive I 4K
    https://youtu.be/tGyduNcUX9g?si=vpmMXZoNmfZYev0C
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    RSZ: Nic, co by nespravil kousek kobercovky přes senzor <3 Tak to mimochodem recenzenti řešili v tý Koně, kterou zmiňuje Nikdas :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Vaculík v nový koně říkal, že při KAŽDÉM! "vypnutí" motoru se znovu zapnou bezpečnostní asistenty a on je musí v menu složitě vypínat (pamatuju si asistent držení v pruzích, ale bylo tam toho víc) a jako bonus, zvukový signál na překročení rychlosti vypnout vůbec nejde, takže když v obci osciluješ mezi 48 a 52km/h, cinká ti to neustále.
    BRETA
    BRETA --- ---
    DOCKINEZ: spis kdyz si za neco extra priplatis, tak bych ocekaval, ze to aspon bude poradne fungovat a to se nejspis uplne nedeje :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    DOCKINEZ: tak snad u každé značky nezobrazí 10sec. chybovou hlášku s proklikem na nákup:)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    COMODOR_FALKON: To je ale spíš dobrý, ne? Když si nezaplatím rozpoznávání dopravních značek, nebude mě pak obtěžovat :) Pure win.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Celkem pěkný souhrn typu baterií je tady: https://www.svethardware.cz/neni-li-ion-jako-li-ion-co-ma-spolecneho-baterka-v-telefonu-a-elektromobilu/59901
    Jinak je těžké udržet krok s tím jak jde vývoj kupředu - Tesla např. by měla používat jak LFP od CATLu označovanou jako M3P (USA,čína?), ale v Berlíně používají LFP Blade od BYD. A určitě ty chemie nejsou úplně stejné. A nový model Y, má mít snad LFP 2.0 od CATLu tj. zase výrazně pokročilejší LFP.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: BOBASH: Smazan kazdemu posledni příspěvek. Hosi prosim psat slusne. Diky za pochopeni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: O aerodynamice jsem tvrdil nikoliv že je shodná, ale že není tak rozdílná, aby z toho byl rozdíl 25% ve spotřebě, nebo kolik sis to vysnil.

    Jinak třeba co se týče vlivu účinnosti rekuperace – extrémní příklad, ale ilustrativní. Porsche Taycan, který má rekuperaci špičkovou, zvládá jezdit ostře po okresce furt kolem 30 kWh/100 km. Mustang Mach E GT v podobným režimu žere 50-60, protože moc brzdí brzdama a málo rekuperuje.

    Normálně ty rozdíly nejsou takový, ale pořád tam jsou.

    A pořád můžou bejt o dost větší než způsobí 400 kilo rozdílu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To už jsem mu psal, ale on má trojčlenku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam