• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: Karoq s elektrickym motorem.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Prodej aut v ČR letos klesne zhruba o pět procent, předpovídá Škoda - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-prodej-aut-v-cr-letos-klesne-zhruba-o-pet-procent-predpovida-skoda-40459001

    Letos pak automobilka představí modernizovanou Škodu Octavii a nový elektromobil Elroq.

    Bude to něco jako ID.2? Nebo spíš podobné Karoqu dle názvu?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    HANZS: Shenxing znám, a LFP 2.0 mi přijde jako úplně geniální marketingová zkratka, kdy v pár písmenech člověk pochopí, co by se normálně vysvětlovalo třeba v celém odstavci.

    Každopádně mám pocit že to nepochází od CATLu a je to od nějakého novináře/influencera, čisté populární označení.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    LFP 2.0: NEW Tesla Battery by CATL Changes Everything in 2024!
    https://youtu.be/yWStaI5hBLI?si=-vGAivLZ7iLDT1jM
    HANZS
    HANZS --- ---
    FEDAJKIN: myslím LFP Shenxing https://www.auto.cz/cinsky-catl-predstavil-novou-lfp-baterii-dojezd-400-km-slibuje-za-10-minut-149682
    Jinak ta M3P je jakýsi hybrid LFP ale kobaltem a asi v Tesle ještě nejsou. Ale Tesla je pro CATL největší zákazník, těžko říct, co jim kdy budou dodávat...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    HANZS: Čemu říkáš lfp 2.0?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Jako ruku na srdce, za 150k to není levný, ale už o tom jde uvažovat jako o alternativě k mopedu.

    Narozdíl od takovech těch moped-aut s 500 ccm motorem, který cenově začínaj někde na 250 a výjimkou nejsou cenovky 400+.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Jasně, je to utrpení, ale skoro-auto pro 15yo.

    CITROEN AMI - POV Test Drive I 4K
    https://youtu.be/tGyduNcUX9g?si=vpmMXZoNmfZYev0C
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    RSZ: Nic, co by nespravil kousek kobercovky přes senzor <3 Tak to mimochodem recenzenti řešili v tý Koně, kterou zmiňuje Nikdas :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Vaculík v nový koně říkal, že při KAŽDÉM! "vypnutí" motoru se znovu zapnou bezpečnostní asistenty a on je musí v menu složitě vypínat (pamatuju si asistent držení v pruzích, ale bylo tam toho víc) a jako bonus, zvukový signál na překročení rychlosti vypnout vůbec nejde, takže když v obci osciluješ mezi 48 a 52km/h, cinká ti to neustále.
    BRETA
    BRETA --- ---
    DOCKINEZ: spis kdyz si za neco extra priplatis, tak bych ocekaval, ze to aspon bude poradne fungovat a to se nejspis uplne nedeje :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    DOCKINEZ: tak snad u každé značky nezobrazí 10sec. chybovou hlášku s proklikem na nákup:)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    COMODOR_FALKON: To je ale spíš dobrý, ne? Když si nezaplatím rozpoznávání dopravních značek, nebude mě pak obtěžovat :) Pure win.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Celkem pěkný souhrn typu baterií je tady: https://www.svethardware.cz/neni-li-ion-jako-li-ion-co-ma-spolecneho-baterka-v-telefonu-a-elektromobilu/59901
    Jinak je těžké udržet krok s tím jak jde vývoj kupředu - Tesla např. by měla používat jak LFP od CATLu označovanou jako M3P (USA,čína?), ale v Berlíně používají LFP Blade od BYD. A určitě ty chemie nejsou úplně stejné. A nový model Y, má mít snad LFP 2.0 od CATLu tj. zase výrazně pokročilejší LFP.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: BOBASH: Smazan kazdemu posledni příspěvek. Hosi prosim psat slusne. Diky za pochopeni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: O aerodynamice jsem tvrdil nikoliv že je shodná, ale že není tak rozdílná, aby z toho byl rozdíl 25% ve spotřebě, nebo kolik sis to vysnil.

    Jinak třeba co se týče vlivu účinnosti rekuperace – extrémní příklad, ale ilustrativní. Porsche Taycan, který má rekuperaci špičkovou, zvládá jezdit ostře po okresce furt kolem 30 kWh/100 km. Mustang Mach E GT v podobným režimu žere 50-60, protože moc brzdí brzdama a málo rekuperuje.

    Normálně ty rozdíly nejsou takový, ale pořád tam jsou.

    A pořád můžou bejt o dost větší než způsobí 400 kilo rozdílu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To už jsem mu psal, ale on má trojčlenku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To už je skutečně na cestě k tomu, aby auto s 50-60 kWh baterkou stálo srovnatelně jako Golf s tříválcem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Na druhou stranu: jsou faktory daleko dulezitejsi. Napriklad celkova efektivita, technologie motoru, termomanagement baterie i vytapeni, nastaveni rekuperace…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam