• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Mmch, jaký je váš názor na současný München? Akorát, moc, málo? Za mě asi akorát.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Např:

    With the approach of the zero-emission zone implementation in 30-40 cities mandated by the Dutch climate agreement in 2025...

    Zero-Emission Zone (ZEZ) Maturity Model: First Results — TU Delft Research Portal
    https://research.tudelft.nl/en/publications/zero-emission-zone-zez-maturity-model-first-results
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MMORT7: Mrkni na požadavky ZEZ. Ale přijde mi to real jen pro historická centra. Nevím.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Ano, můj screenshot se ti podařilo přečíst správně 🙄
    HANZS
    HANZS --- ---
    Cena benzínu a nafty se bude zvyšovat kvůli emisním povolenkám, to je už dané a proto tu emisní povolenky jsou.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BOBASH: Vida, já mám zafixováno 100, takže to dost a docela rychle kleslo..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MMORT7: Stačí aby cena byla vyšší než u e-fuels, který by prý dneska vycházely bez daně asi na 50 korun za litr...
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BOBASH: Bud zákaz nebo cena tak vysoká že nesmysl.
    Na E85 jsem jezdil a nebylo to zlé. A cenově to nesmysl nebyl, byť jen díky nulové daní na biolíh.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: No diesely budou mají problém už teď. Benzínům stačí Euro 1, což už splňuje i leckterý auto na veteránských značkách :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MMORT7: Ano, zákaz je jen o nových autech, vesele můžeš třeba do 2060 jezdit svým naftovým Passatem, pokud se něco nezmění.

    Osobně bych si ale tipnul, že někdy později dojde i na zákaz prodeje fosilních paliv jako takových a budou jen e-fuels (který ale můžou být zpětně kompatibilní – dokonce líp než benzín s lihem).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MMORT7: V CN jsou lokace, kde je ve dny se spatnou kvalitou vzduchu zakazano jezdit s ICE osobakem uz dnes. Nebo treba povoleno ICE jen se sudou/lichou znackou.

    Domnivam se, ze do nekterych Evropskych velkomest se osobaky s ICE v beznem provozu jiz v budoucnu nepodivaji. Umerne temto soucasnym omezenim pro München:

    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BOBASH: Jasně. Ale v tom článku je uvedeno třeba "Bylo dohodnuto, že vozidla, která budou tankovat čiré e-palivo, tedy uhlíkově neutrální pohonné hmoty (PHM), budou moci zůstat v provozu i po roce 2035". Ale to je podlle mne nepravda. Je tam spojení "v provozu" a má být "prodávaná".
    ICE na klasický benzín můžou snad zůstat v provozu i po 2035.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MMORT7: On to není ani zákaz prodeje ICE, je to zákaz prodeje jiných než CO2 neutrálních aut.

    ICE na e-fuels se považuje za CO2 neutrální.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BLOWUP: Proč se v tom článku píše o úplném zákazu provozu ICE aut od roku 2035, když má jít jen o zákaz prodeje nových a ICE akuta dál provozovat půjde?
    Zbytek informací ke stejně lživý / manipulativní?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HANZS: Navíc elektromobily se z velký části nabíjejí mimo špičky, kdy je právě problém s nadbytkem výroby a nedostatkem spotřeby. Problém je akorát v tom, že si musíme vytáhnout hlavu z prdele a začít stavět infrastrukturu, místo abysme mudrovali o tom, jestli ještě v roce 2040 nemůžeme vyrábět Octavie TDI.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HANZS: Se sanitkama by nebyl problém už se současnou technologií, stačí, aby někdo začal dělat dostatečně velkou dodávku moderní koncepce (tedy platforma s baterkama v podlaze a ne nějakej bastl jako e-Crafter). Sanitka z principu svýho fungování nepotřebuje žádnej obří dojezd, navíc mezi výjezdama stojí v nějakým depu, kde pro ní není těžký udělat nabíjení.

    Už teď by šla udělat vcelku v pohodě, kdyby existovala dodávka na podvozku třeba Silverada EV.

    BLOWUP: Zeptejte se odborníka na vývoj spalovacích motorů, který se zabývá e-fuels, jestli to bude právě výsledek jeho práce, který umožní mobilitu všem, a zkuste odhadovat, co vám odpoví.

    Já na e-fuels věřím a určitě budou nějaký aplikace, kde budou dávat spalovací motory s e-fuels smysl. Ale bude to okrajový řešení a rozhodně ne řešení pro chudý lidi co si dneska kupujou Dacie. Především proto, že skutečně chudý lidi si nekupujou Dacie, ale ojetiny – a s tím, že LFP baterky pravděpodobně vydrží bez problémů milion kilometrů, budou za 15 let chudý lid kupovat olítaný Modely 3 Standard Range a podobný věci.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Jako ano, elektromobily budou třeba potřebovat 30GWh/den, což bude 1-1,5GW v okamžité zátěži. Jenže je otázka, jestli to proti aktuálnímu stavu bude navýšení, protože spíš jak těžký průmysl tu pomalu končí, tak vlastně uvolňuje kapacitu v síti....
    HANZS
    HANZS --- ---
    GOR: Jo když koukneš grafy, tak loni jsme vyráběli až 12,5GW špičkově, protože nebyly k dispozici francouzské jaderné elektrárny, letos už ta poptávka není, dělá se kolem 10GW špičkově. Mluvím o zimním období, v létě bude EE rozhodně dost díky FVE.
    MINER
    MINER --- ---
    Tady jsou informace o spotřebě, a jak jí zvýší 100 % EV:

    TLDR:Kompletní přechod osobní dopravy na EV zvýší spotřebu energii ČR o ~15 %. Při průměrném stáří auta 16 let, celkem dost času na infra, když nebudeme zevlové…

    https://twitter.com/faktaoklimatu/status/1748623070732972344
    GOR
    GOR --- ---
    HANZS: Mimochodem, česko nyní vyrábí o cca 2GW

    Tyhle vete nejak nerozumim, jakoze u nas zatizeni kleslo o 2 GW, tj rocni vyroba klesla o cca 17,5 TWh?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam