• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    HANZS
    HANZS --- ---
    TOMBRIDER: Tak je to moderátor-bavič, který říká, co zatím většina národa chce slyšet a asi tomu i celkem věří. Možná postupem času přesedlá, aby si udržel publikum .)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    LAUNCHER: Zbytečně použito spousta slov.


    Je to debil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Ze všem tří "expertů" který původně dělali Autosalon na Primě, má Vrtal zdaleka nejdál k tomu, aby autům aspoň trochu rozuměl.

    To byla taková ta typická snaha "dělat Top Gear", kde si z toho vzali to, že tam jsou tři postarší týpci, který hodně vykřikujou. Akorát minuli tu část, kde ty tři týpci taky o těch autech něco vědí... což i Jezza, kterej je v názorech na elektromobilitu dinosaurus, ví. Aspoň o těch starejch.

    Pepa neví nic o ničem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Což povede k tomu, že v Evropě to nebude fungovat a i ten originál, viz PEPAZZ: bude skvěle fungovat na čínský požadavky a ne na evropský.

    Číňani ty auta i o dost jinak používaj. Většina zákazníků je v obřích městech a mezi nima, pokud už jedou autem, jedou po dálnici s limitem asi 100 km/h kterej je navíc tvrdě vymáhanej. Pro ně dává smysl udělat auto, co funguje skvěle jako gadget a ne moc dobře jako auto. Pro nás ne.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Prosimvas, ja jsem jeste naivne s uctou a s respektem googlil v predstave, ze koukam na nejakeho Prof. Dr. Ph.D., co pomaha na MITu tlacit solid state baterie, nebo v Idra navrhuje Gigapress, nebo treba v Tesle autonomii.

    Ale je to jen nejaka mluvici hlava.

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Nomen Omen
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimave: pritom je to kopie nejakeho cinskeho auta

    Volvo delays EX30 SUV due to software glitches | Electrek
    https://electrek.co/2024/01/30/volvo-delays-ex30-suv-due-to-software-glitches/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: Cinani jsou blazni. Maji neuveritelne komplexni infotainment, ktery resi kazdou oblast zivota- bcetne objednavek jidla a placeni pomoci tvare.
    Strasna spousta toho je nepouzitelna v Evrope, protoze platebni metody, GDPR, lokalizace nebo zvyklosti.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: no podle toho podcastu s vaculíkem vyvijí čínské automobilky infoteiment specificky pro EU , pac ten ryze čínskej v eu použít nejde, proto to u nas stoji za hovno ale v číne jim stejny auta fungujou dobře
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak v britským Autocaru, kterýmu mám tendenci věřit a shodovat se s ním (taky jsem v jejich český verzi vyrost) BYD testovali a je to klasika. Už docela hezky udělaný, ale příšernej user interface (pak že Číňani budou špička v infotainmentech).

    Takže je to opět stejná situace. Je takový už skoro jako evropský nebo japonský/americký/korejský auta, ale jenom skoro, ale zato je to dražší.

    BYD Seal Review (2024) | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-review/byd/seal?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Ne. Jsou tam přitom dvě tlačítka s volitelnou funkcí – můžu si na ně nastavit třeba FM rádio nebo Bluetooth Audio, nebo přepnutí do obrazovky "EV", která ukazuje spotřebu, nebo asi dvacet jinejch kravin, ale nemůžu si tam nastavit ani abych přepnul do toho submenu, kde se vypínají asistenti.

    Tohle přitom třeba Škodovka má nativně – prostě na volantu je tlačítko, kterým se vyvolá menu asistentů a třeba Lane Assist jde zabít na dvě mechanický cvaknutí poslepu, bez sundání ruky z volantu.

    Ještě zajímavější je, že Kia to měla stejně, nevím jestli ještě má.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: To, že to tam je, je povinnost – EU zavedla povinnej Intelligent Speed Assist od cca půlky minulýho roku (možná přesně od půlky) pro všechny nově uváděný modely. A musí povinně aspoň dingnout v okamžiku překročení rychlosti. Ale může jít vypnout.

    Rozdíl je, že třeba Audi A8 jsem rovnou dostal s tím, že je na spodním displeji vytaženej zástupce "vypnout pípání, chci jezdit rychle", protože to za prvé jde a za druhý si u importéra dali tu práci nám to tam nastavit tak, abychom neměli práci.

    U Korejců to bude, jak říká MINER:, mindset – ono je prostě nenapadne, že něco, co je tam "pro tvoji bezpečnost" můžeš chtít vypnout jako úplně první věc, když do toho krámu vlezeš.

    Stejně tak to mají s Lane Assistem, kterej je neskutečně agresivní a taky se vypíná v nějakým podmenu, ale tuším, že v jiným.

    Jinak úplně nejhorší je na tohle prý nová Kona, s tou jsem ještě nejezdil, ale všichni kolegové o ní "nadšeně" mluví, že to má asi čtyři nebo pět různých systémů, který ti hrabou do řízení, pípají nebo dělají něco jinak otravnýho, a po každým startu se musí vypnout každej zvlášť.
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: Jižní Korea je trošku policejní stát. Doporučuji návštěvu. Na takovou míru kontrol na silnici jako tam, nejsme zvyklí, je to až karikatura. Je to extrémně opruzný, i když člověk žádný pípáky v autě nemá. Všude ho všechno měří a bliká na něj i od krajnice. Tohle bude prostě odraz té mentality..
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Proč mysliš, že to tak maj?
    Neschopnost, nebo schválnost? Chápu, že to tam automobilky cpou, aby měly lepší safety score, ale už jim přece může být jedno, že to vypneš navždy...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BOBASH: To fakt vypnutí upozornění nejde nabindovat na fyzický tlačítko? To by pro mě bylo vyloženě blocking issue... a nebo bych vzal kleště a odpojil repráky :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak první dojmy z aktuálního testování – Ioniq 6 zadokolka vypadá, že žere znatelně míň než pětka, ale možná je to dojem daný tím, že je větší teplo.

    Ale když jsme se bavili o tý ergonomii a infotainmentech, tak toho Hyundaie mám chuť zapálit po půl hodině řízení. Má to sice spoustu tlačítek, ale většina věcí, který člověk potřebuje fakt často, je někde na x-násobný klikání v infotainmentu.

    Speciální kruh pekla bych pak vyhradil pro ty, co dají do auta dingající upozornění na překročení povolený rychlosti a jeho vypnutí (který je potřeba po každým nastartování) dají do asi čtvrtý úrovně podmenu. Přitom to klidně mohlo být kombinací tlačítko + jedno kliknutí. Nebo to mohlo jít aspoň nastavit na volitelný tlačítko na volantu.

    A třeba vyhřívání sedaček který je na kliknutí na dotykový tlačítko na středovým panelu plus následný klikání v infotainmentu je taky děs. Přesně proto má VW "oříznutý" CarPlay a je to tak dobře.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, ale německej importér mi to nepůjčí nejspíš, musím počkat na ofiko tady.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    For the first time ever, the @Tesla Model Y was officially the best-selling car overall in the world in 2023, with 1.23 million units sold. This is the first time an EV took the #1 spot in global sales.

    What's crazy is that Model Y production started only 4 years ago.

    Note: While others have already claimed the Model Y was the best-selling car in the world in 2023, tonight we received Toyota's official 2023 sales data to support the claim, which is why I waited to report the news until now.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: clanek k tematu

    Ausgerechnet Deutsche kaufen nun Autos aus China - 20 Minuten
    https://www.20min.ch/story/einst-stolzer-auto-gigant-ausgerechnet-deutsche-kaufen-nun-autos-aus-china-103018750
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam