• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: DOCKINEZ: DIM_: Aha, navíc produkuje primárně hejt content, jedno jaka značka. Dík za tip na block na YT.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: LAUNCHER: Jinak mám vše na automatiku a nevyhbavuji se, že bych to někdy manuálně vynucoval. Ale doma je auto v garáži a pokud stojím někde mimo garáž, tak jsem prostě naučený pár minut před příchodem k autu pustit klimu z mobilu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: 17. The windshield defroster distributes air flow to the windshield. Touch once to defog the windshield (the icon turns amber). Touch a second time to defrost the windshield. Touch a third time to turn off and restore the air distribution, heating, and fan to their previous settings.

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Zajímavý. Týpka si pouštím jako podkres při vaření, dneska přišla řada na tohle video.

    V zásadě pozitivní vyznění vůči autu, akorát mě zaujaly okolo 35. minuty brutálně zamlžený skla, bych byl asi pěkně vysranej s tímhle jet. Autor není úplně teslista, co mu ušlo, že se toho snadno nezbavil?

    Nezaplacená reportáž, ze které Vám spadne brada. Dal jsem tomu ještě jednu šanci a reakce překvapí!
    https://www.youtube.com/watch?v=c6a0T30Udx4&ab_channel=Mat%C4%9BjHor%C5%88%C3%A1k-V%C3%BDb%C4%9Brov%C3%A1auta
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: V Číně. Custom značku s písmeny můžeš pořešit např. pořadím písmene v abecedě, ale nevím jak to dělají.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: v nemecku nemaju custom spz? napadlo mi ze ta suda/licha by u nas nemusela fungovat ked ma niekto taku tu customizovanu znacku s textom
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Mmch, jaký je váš názor na současný München? Akorát, moc, málo? Za mě asi akorát.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Např:

    With the approach of the zero-emission zone implementation in 30-40 cities mandated by the Dutch climate agreement in 2025...

    Zero-Emission Zone (ZEZ) Maturity Model: First Results — TU Delft Research Portal
    https://research.tudelft.nl/en/publications/zero-emission-zone-zez-maturity-model-first-results
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MMORT7: Mrkni na požadavky ZEZ. Ale přijde mi to real jen pro historická centra. Nevím.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Ano, můj screenshot se ti podařilo přečíst správně 🙄
    HANZS
    HANZS --- ---
    Cena benzínu a nafty se bude zvyšovat kvůli emisním povolenkám, to je už dané a proto tu emisní povolenky jsou.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BOBASH: Vida, já mám zafixováno 100, takže to dost a docela rychle kleslo..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MMORT7: Stačí aby cena byla vyšší než u e-fuels, který by prý dneska vycházely bez daně asi na 50 korun za litr...
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BOBASH: Bud zákaz nebo cena tak vysoká že nesmysl.
    Na E85 jsem jezdil a nebylo to zlé. A cenově to nesmysl nebyl, byť jen díky nulové daní na biolíh.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: No diesely budou mají problém už teď. Benzínům stačí Euro 1, což už splňuje i leckterý auto na veteránských značkách :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MMORT7: Ano, zákaz je jen o nových autech, vesele můžeš třeba do 2060 jezdit svým naftovým Passatem, pokud se něco nezmění.

    Osobně bych si ale tipnul, že někdy později dojde i na zákaz prodeje fosilních paliv jako takových a budou jen e-fuels (který ale můžou být zpětně kompatibilní – dokonce líp než benzín s lihem).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MMORT7: V CN jsou lokace, kde je ve dny se spatnou kvalitou vzduchu zakazano jezdit s ICE osobakem uz dnes. Nebo treba povoleno ICE jen se sudou/lichou znackou.

    Domnivam se, ze do nekterych Evropskych velkomest se osobaky s ICE v beznem provozu jiz v budoucnu nepodivaji. Umerne temto soucasnym omezenim pro München:

    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BOBASH: Jasně. Ale v tom článku je uvedeno třeba "Bylo dohodnuto, že vozidla, která budou tankovat čiré e-palivo, tedy uhlíkově neutrální pohonné hmoty (PHM), budou moci zůstat v provozu i po roce 2035". Ale to je podlle mne nepravda. Je tam spojení "v provozu" a má být "prodávaná".
    ICE na klasický benzín můžou snad zůstat v provozu i po 2035.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MMORT7: On to není ani zákaz prodeje ICE, je to zákaz prodeje jiných než CO2 neutrálních aut.

    ICE na e-fuels se považuje za CO2 neutrální.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BLOWUP: Proč se v tom článku píše o úplném zákazu provozu ICE aut od roku 2035, když má jít jen o zákaz prodeje nových a ICE akuta dál provozovat půjde?
    Zbytek informací ke stejně lživý / manipulativní?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HANZS: Navíc elektromobily se z velký části nabíjejí mimo špičky, kdy je právě problém s nadbytkem výroby a nedostatkem spotřeby. Problém je akorát v tom, že si musíme vytáhnout hlavu z prdele a začít stavět infrastrukturu, místo abysme mudrovali o tom, jestli ještě v roce 2040 nemůžeme vyrábět Octavie TDI.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HANZS: Se sanitkama by nebyl problém už se současnou technologií, stačí, aby někdo začal dělat dostatečně velkou dodávku moderní koncepce (tedy platforma s baterkama v podlaze a ne nějakej bastl jako e-Crafter). Sanitka z principu svýho fungování nepotřebuje žádnej obří dojezd, navíc mezi výjezdama stojí v nějakým depu, kde pro ní není těžký udělat nabíjení.

    Už teď by šla udělat vcelku v pohodě, kdyby existovala dodávka na podvozku třeba Silverada EV.

    BLOWUP: Zeptejte se odborníka na vývoj spalovacích motorů, který se zabývá e-fuels, jestli to bude právě výsledek jeho práce, který umožní mobilitu všem, a zkuste odhadovat, co vám odpoví.

    Já na e-fuels věřím a určitě budou nějaký aplikace, kde budou dávat spalovací motory s e-fuels smysl. Ale bude to okrajový řešení a rozhodně ne řešení pro chudý lidi co si dneska kupujou Dacie. Především proto, že skutečně chudý lidi si nekupujou Dacie, ale ojetiny – a s tím, že LFP baterky pravděpodobně vydrží bez problémů milion kilometrů, budou za 15 let chudý lid kupovat olítaný Modely 3 Standard Range a podobný věci.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Jako ano, elektromobily budou třeba potřebovat 30GWh/den, což bude 1-1,5GW v okamžité zátěži. Jenže je otázka, jestli to proti aktuálnímu stavu bude navýšení, protože spíš jak těžký průmysl tu pomalu končí, tak vlastně uvolňuje kapacitu v síti....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam