• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nemusí bejt na každý. Bydím na Vinohradech, ve spodní části, kde je široko daleko jedna nabíječka, a s elektrickým autem se dá normálně fungovat – většinou za ten tejden s novinářským mám jednu nějakou delší cestu, kde to vymlátím baterku do mrtva a i tak většinou zvládnu zbytek tejdne fungovat bez toho, abych nějak dramaticky upravoval svoje plány kvůli nabíjení.

    Typicky si prostě místo obvyklýho Lidlu vyberu jinej Lidl kde je nabíječka, případně jdu do kina někam kde je nabíječka... tak něco.

    ID.2 s tou větší baterkou bude cca na úrovni Méganu e-tech, kterým jsem jezdil před vánocema a otočka bez prostoru na nabíjení do Pardubic (ekvivalent by byla cesta do Brna) byla v pohodě. Na zimní dovolenou to ale bude otravný, na letní do Chorvatska mírně nepohodlný.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: myslím, že takovýhle auto (s malou baterkou) bude pro většinovou populaci použitelnej až tehdy, kdy bude na sídlištích wallbox na každý lampě. Do te doby si to můžou koupit leda lidi bydlící v RD (ti ale zase nejezděj až tak kolem komína) a nebo jako druhý auto do rodiny (za ktery ale nedaj pul mega).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Mam powerpass k tesle :)
    Jen se prodava pod nazvem Elli charging. Powerpass je obchodni nazev Skodovky

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To samozřejmě není pravda, není vázanej na vlastnictví auta. Bývalo to tak, že nějakej ten nejlepší tarif jsi musel mít spojenej s VINem elektrický škodovky, ale ten základ můžeš mít bez auta a hlavní účel (nabíjet to umí fakt skoro všude) to splní.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: To je rada na hovno. Kdo ma skodovku tak ten pass urcite ma a kdo ne, tak nema sanci ho ziskat :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNIEZ: A má někdo něco zásadně lepšího? Jinak teda Powerpass taky bejval levnější, včetně Ionity za 8,30, ale pak všechno zdrahlo.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    BOBASH: Jo, to Ionity za 11,74 je tam asi tak jediny, nad cim by se tam dalo uvazovat pro nejakou delsi cestu. Zbytek mi ale prijde mimo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNIEZ: Tak třeba Ionity za 11 korun se jinak než kartou od automobilky moc pořídit nedá.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    BOBASH: koukam na cenik (https://www.skoda-auto.cz/_doc/9657fc4d-9e09-411f-94f6-7a4e0b9d33fb) a marne hledam neco vyhodnyho.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Já mám Škoda Powerpass a i bez paušálu se to docela dá a funguje to fakt skoro všude. S paušálem je to docela i výhodný.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Bez chipu od PRE jsem ted nabijel za 40 Kc/kWh. Strasne svine jsou to ...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Nevite nekdo, jestli uz je nejakej all-in-one chip na nabijeni, co se u nas vyplati? Ztratil jsem klice se vsema chipama :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, vybrat víc peněz, protože za něj budeš chtít tři pětky příplatku. A lidi co bydlej třeba na Sicílii si ho koupit nemusej...
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Jakej je důvod absence tepelnýho čerpadla? Jako vytáhnout víc peněz? Vždyť je to jen klima, co může běžet oběma směry… Chápal bych, že jim trvalo chvíli začít to vyrábět, ale nenabízet to, když už to pro ten model je?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Základ Enyaqu za cca milion pořád je, jen se nedá koupit u nás – základ je Enyaq 50, ne 60 která se jako základ prodává u nás. Škodovka na českým trhu poměrně často neprodává základní modely.

    Ten malej ksindl bude mít baterky jen dvě a příplatek za tu větší nebude takovej jako u Enyaqu (38 vs. 57 kwh). S tou cenou do 25k eur přitom pořád operujou jako hlavním tahákem toho auta, takže podle mě budou dělat všechno aby se tam vešli. Tipoval byl holotu s třeba 120k motorem a 38 kWh baterkou za 599, příplatek za větší baterku necelý kilo, plus nějaká výbava... když nebudeš připlácet za zbytečnosti, tak tipuju, že za 700-750 bude naprosto použitelný auto. Pro někoho kdo jezdí jen po městě a stačí mu ta menší baterka si myslím že klidně může bejt ten základ použitelnej.

    Akorát bude odpornej v hrncový modrý a na 15" kolech a nebude mít tepelný čerpadlo.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Doporučuji sledovat YT Ondreje Baciny, tam je hodne detailnich informaci o EV svete. Myslim, ze tam i bylo srovnani cen baterii a mam tuseni, ze u BYD stoji LFP pack nejakych 3300 dolaru v cine. Na tyhle ceny se v Evrope nedostaneme i proto, ze LFP umi hlavne cinani.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: U Enyaqu slibovali start na 1M. Dneska (ja vim, ze se v case zdrazovalo) je to 1.240.000.

    Takze ted rikaj 600k, ja slysim "zaklad za 800, jezditelny za 1M"..
    Ale na auto jako takovy jsem zvedavej moc. Mne se Enyaq uvnitr moc libi. O parnik pred Kia, Mustangama atd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Letos se má představit Elroq (o třídu menší než Enyaq, řekněme "elektrický Karoq" se základem pod milion. 2026 (původně to mělo být 2025) ta malá mrcha postavená na technice VW ID.2 s cenou pod 25k eur (600k) za základ s menší baterkou, čekal bych 700k s tou větší.

    2026 přijde ještě sériová podoba Vision 7S, tedy 4,9 metru dlouhý SUV, o třídu větší než Enyaq a sedmimístný. Tam se dá čekat cena o třídu vyšší než Enyaq, takže start tak od mega a půl.

    A ve stejným roce má přijít i elektrickej kombík cca velikosti Octavie (takže uvnitř spíš Superbu). Tam těžko hádat cenu, tipoval bych někde od mega.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Toto bude casom asi aj u nas zvlast v lokalitach kde zije viac takych zberacov vzacnych kovov... https://9gag.com/gag/agoPQww
    MINER
    MINER --- ---
    KUTAS: Tak baterka je pořád drahá. I když zlevňují, furt je to asi dvojnásobek ceny fosilního motoru, ne?

    Ví někdo výrobní ceny celýho battery packu? Našel jsem jen ceny výměny, které jsou půlmíčové bez práce. Výroba bude předpokládám míň, ale tam jsem našel jen cenu za kWh, ne celý battery pack.

    Jestli někdo ví, doplňte plz.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam